Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det kan du ju hur lätt som helst så vad är problemet?
Har du inte råd att skriva ut en sida för 1 baht och skicka till dom så kan vi skapa en insamling till dig.
Jo det är ju en sak men man har ingen skyldighet som det skrevs.
Sen (detta har jag råkat ut för själv) när du registrera din adress som utlandsboende så verkar det inte bli en offentlig information som andra kan ta del av.
Jag skulle ha bankdosa skickad till min adress och sa till banken att ni kan ju få min adress bekräftad hos skatteverkets folkbokföring.
Nej sa dom det kan vi inte för när du bor i utlandet är inte den infon offentligt tillgänglig och skatteverket lämnar inte ut den påstod dom.
Om detta stämmer eller ej vet jag inte men jag fick skicka en fullmakt till farsan så fick han hämta ut dosan istället för som sagt banken sa att dom kunde inte få min adress bekräftad när jag var utflyttad.
Det står ju även på skatteverkets hemsida att man ansvarar själv för att meddela sin adress till dom instanser som kan behöva den.
Man är ju utskriven så man får räkna med att man har begränsad service jämfört med Svenskar boende i Sverige?
Jo det är ju en sak men man har ingen skyldighet som det skrevs.
Sen (detta har jag råkat ut för själv) när du registrera din adress som utlandsboende så verkar det inte bli en offentlig information som andra kan ta del av.
Jag skulle ha bankdosa skickad till min adress och sa till banken att ni kan ju få min adress bekräftad hos skatteverkets folkbokföring.
Nej sa dom det kan vi inte för när du bor i utlandet är inte den infon offentligt tillgänglig och skatteverket lämnar inte ut den påstod dom.
Om detta stämmer eller ej vet jag inte men jag fick skicka en fullmakt till farsan så fick han hämta ut dosan istället för som sagt banken sa att dom kunde inte få min adress bekräftad när jag var utflyttad.
Det står ju även på skatteverkets hemsida att man ansvarar själv för att meddela sin adress till dom instanser som kan behöva den.
Man är ju utskriven så man får räkna med att man har begränsad service jämfört med Svenskar boende i Sverige?
Håller med SKV medd myndigheter men inte banker Sen är det så att om du har något som en myndighet skall skicka till dig o du har uppgivit en annan adr än den som finns hos SKV då har du problem
Håller med SKV medd myndigheter men inte banker Sen är det så att om du har något som en myndighet skall skicka till dig o du har uppgivit en annan adr än den som finns hos SKV då har du problem
Till ex levnadsintyg ,men det vet du ju ungefär när det kommer ,, inte kul om det skiter sig med detta ,, Det är det viktigaste pappret samt om nåt händer med skatt eller anhöriga i Sverige ,, resten är väl mest att skita i
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.