Socker och Coca Cola i Thailand mm.

Kan du fanns inte försöka vara lite glad ibland, är ju fan konstant negativ i dina inlägg.
Hur fan orkar du bo i ett sånt här skitland?
Verkar ju inte Sverige bättre heller, tär det inte psykiskt att se ner på alla andra?

Kan du fanns inte försöka vara lite glad ibland, är ju fan konstant negativ i dina inlägg.
Hur fan orkar du bo i ett sånt här skitland?
Verkar ju inte Sverige bättre heller, tär det inte psykiskt att se ner på alla andra?

Och på vilket sett ser jag ner på alla andra , och på vilket sätt är jag grinig , rent vetenskapligt så måste även du förstå att Cola inte är det farligaste vi kan råka ut för , hur mår du själv egentligen Jonas ,...när du skriver som du gör ??;)

Och på vilket sett ser jag ner på alla andra , och på vilket sätt är jag grinig , rent vetenskapligt så måste även du förstå att Cola inte är det farligaste vi kan råka ut för , hur mår du själv egentligen Jonas ,...när du skriver som du gör ??;)
Mår rätt bra Nisse, men ibland undrar jag, du är faktiskt mer negativ än vanligt och nu skall du lämna Pattis så undrar ju om nåt hänt? och att jag tycker du är lite surgubbe vet la du redan, har jag ju kommenterat innan.

Mår rätt bra Nisse, men ibland undrar jag, du är faktiskt mer negativ än vanligt och nu skall du lämna Pattis så undrar ju om nåt hänt? och att jag tycker du är lite surgubbe vet la du redan, har jag ju kommenterat innan.

Inget speciellt som hänt i Pattis , problemet är väl mer att det är djäkligt skitigt i Pattis , både luften samt gator är fulla med skräp , detta är ett faktum som ingen kan förneka . Om du anser att man är surgubbe för att man ser verkligheten är upp till Dig Jonas , man måste nog ibland "faca verkligheten" att tillex snacka om farligheter som cola när man kan dricka sånt som bevisligen ger diabetes , cancer samt taskiga hjärnceller .. Då är man enligt dig surgubbe för att man påpekar verkligheten .. Tror det är bättre för hälsan att ge f*n i att stoppa huvet i sanden .
Det var ju just cola och hur hälsovådligt detta var som gav anledning till trådöppningen , tycker nog inte att det är konstigt att kontra ett sånt påstående med vissa fakta ...
Visst har Långeman rätt i detta med Coka cola och socker , men min åsikt är att detta ideliga skrivandet om farligheten med socker överskuggas av annat som är betydligt farligare ......
Tyckte inte det var så negativt , kanske för en del ,men inte för mig då jag är en surgubbe som inte gillar att dricka alkohol i några större kvantiteter

Sen undrar jag om du i skrivandes stund är nykter då du inte tycks bry dig om vad du skriver ;)

Senast redigerad av en moderator:
Korrekt !! Dessutom så är sockerintaget inte det som gör dig sjuk i tillex diabetes , det är övervikt , överkonsumtion av alkohol samt ingen eller för lite motion samt naturligtvis ditt eventuella arv från tidigare generationer

Och övervikt kan inte komma från ett högt sockerintag?

Diabetes hette förr sockersjuka, ett bättre namn anser jag.

Nu kommer säkert en massa sockerälskare med mothugg men jag tror på vad jag vill.

Och övervikt kan inte komma från ett högt sockerintag?

Diabetes hette förr sockersjuka, ett bättre namn anser jag.

Nu kommer säkert en massa sockerälskare med mothugg men jag tror på vad jag vill.

Jo , visst kan du ha rätt i detta , dock så blir du inte tjock av ett par cola om dagen om du för övrigt dricker och äter korrekt samt motionerar regelbundet , men du skadar definitivt kroppen med större mängder alkohol oavsett hur mycket du motionerar. och sköter dig för övrigt .

I Norge och Danmark har dom hatt socker skatt och fett avgift i alla år så godis och läsk
kostar pengar i Danmark och Norge , så där dricker barna öl , det är bättre en Coca Cola

P1120644.webp

P1120645.webp

Det var länge sen det var avstämning i Sverige om dryck, och då fans de inte Coca Cola i Sverige

IMG_0263.webp

åt faktiskt lunch på Burger King på plattan idag, döm av min förvåning då man hör ett reklamavsnitt för Max ... tror de missade att de hade på radion och en av konkurrenterna körde reklam för Sveriges godast hamburgare.

Tillbaka
Topp