A
Anonym
Gäst
Huvudsaken båda partner är lyckliga och fria och driver åt samma håll!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja men det säger ju nattalven i harrypotter med när han dunkar huvudet i väggen, jag är lycklig master say so.Huvudsaken båda partner är lyckliga och fria och driver åt samma håll!
Det skall bli intressant att höra @Isaan s kommentar till det när han vaknar imorgon.Ja men det säger ju nattalven i harrypotter med när han dunkar huvudet i väggen, jag är lycklig master say so.
Tro inte du skall medla något lugna ner tempo i tråden nu, för så som Isaan kommer och kastar skit rakt ut i trådar hela tiden och antar si och så alla faranger gör utan han skall han fan svara för sig med.
Eftersom han sitter där i sin rishydda så antar jag att han har för lite att göra och hänger för mycket på internet och läser historier istället för att ta hand om sin familj på riktigt som en riktig man.
Du säger ju att betala för, och eftersom det inte är mitt bilogiska barn så blir väl betalningsfördelningen så, annars betalar jag ju för frugan!
Allas fruar är inte så lyckligt lottade som din.Jeg tror ikke at min kjære har noe som helst å klage på. Hun bor i en 58m2 stor halvdel av en 2 år gammel tomannsbolig med air-con i alle rom. Møblert som et normalt hus i Norge. Internet med Wi Fi. En haug av tv-kanaler (CTH og TRUE (platinum)). Restaurant og hotellbesøk, motorsykkel, helseforsikring og skoleavgift til hennes datter betalt av meg. Det eneste jeg ønsker er at hun viser respekt for meg og seg selv og ikke sitter foran tv'n dagen lang og ser på "thai såpe" eller står med hånda utstrakt og venter på penger. Jeg tror at du ikke helt følger med i timen.
Ja men det säger ju nattalven i harrypotter med när han dunkar huvudet i väggen, jag är lycklig master say so.
Tro inte du skall medla något lugna ner tempo i tråden nu, för så som Isaan kommer och kastar skit rakt ut i trådar hela tiden och antar si och så alla faranger gör utan han skall han fan svara för sig med.
Eftersom han sitter där i sin rishydda så antar jag att han har för lite att göra och hänger för mycket på internet och läser historier istället för att ta hand om sin familj på riktigt som en riktig man.
Allas fruar är inte så lyckligt lottade som din.
Men ha du så kul med din fru och erat förhållande, kan du pimpla öl och glo på risfälten och njuta av erat innehållsrika liv.
Så får vi med våra köpta fruar göra så gott vi kan.
Är det din fru som sitter och ser på Thai såpor hela dagarna eller alla andras fruar, här går då inte tv:n varm när det gäller såpor men hon kanske gör det i smyg du verkar ju veta bättre.
Nä önskar man hade ett liv som dig med en respektfull fru, och inte sådana respektlösa fruar som vi verkar ha som bara sitter framför tv:n, och bara visar sitt tryne när du vill se det.
Du verkar ju leva drömlivet, nästan saknar Isaan när läser dina innlägg.
Pratar du med dig själv också?
Pratar du ens med din fru?
Det gör jag och jag tolkar dina skriverier precis så som jag svarar, och jag verkar inte vara ensam.For diskusjonens skyld kan du være så snill å lese det jeg skriver for dette innlegget blir bare for dumt.
Precis samma här, en av fördelarna med Thailand att man kan leva gott på bara en inkomst. Men vi ska båda leva gott...Min fru jobbar inte, då jag inte vill att hon ska vara borta 10-12 timmar 6 dagar i veckan och dra in ca 30.000 THB per månad. Jag vill också kunna vara några månader i Sverige på sommaren så därför hon också numera pensionär vid 48 års ålder.
Ja du har uppenbarligen aldrig varit kär på riktigt och fått den besvarad, är nog där ditt dilemma ligger.Hvordan noen klarer å ha en kvinne rundt seg 24 timer i døgnet er for meg en sann gåte. Jeg hadde personlig "flydd på veggen". Det å betale for denne "selskapsdamen / husholdersken" i tillegg gjør ikke saken det minste bedre. Men kanskje det er dette dem kaller for ekte kjærlighet.
Det gör jag och jag tolkar dina skriverier precis så som jag svarar, och jag verkar inte vara ensam.
Du kommer direkt in från första gången du skrev på forumet och skrev som hej här är jag och ni andra är blåsta idioter.
Ja du har uppenbarligen aldrig varit kär på riktigt och fått den besvarad, är nog där ditt dilemma ligger.
Och vad har kärlek med pengar att göra? Ni norrmän har en märklig syn på detta, man kan faktiskt inte köpa kärlek för pengar så du kan vara lugn, du kan bli kär utan att behöva betala även om du inte verkar ha förstått det.Jeg tror neppe at mitt "dilemma" er at jeg aldri har vært "kär". Mitt "dilemma" er at jeg bruker hodet istedenfor hjertet når jeg forvalter "millioner" av Baht.
Felet är att du tänker Norskt och applicerar det på Svenskar.Skal man først påstå noe sånt så bør man kunne bevise det. Og hadde du kunnet det så er jeg helt sikker på at moderator ville sagt ifra. Hva jeg skriver er MENINGER og når jeg skriver hva jeg mener er FAKTA så legger jeg ved en link eller to. Samtidig som jeg bruker et språk som ikke er ment å krenke andre medlemmer.
Felet är att du tänker Norskt och applicerar det på Svenskar.
Jag har bott i Norge, jag jobbar med Norrmänn det är en stor skillnad.
Generositeten och sprir runt sig pengar föhåller sig mer till er Norrmän, du kanske har hört talas om den snåle Svensken.
Jag repekterar Norrmännen, vi är inte till 100% lika men näst intill.
Stora skillnader, en Norrman tror Svenskar vet lika mycket om Norge som norrmän om Sverige, vilket är helt fel förutom oss i Bohuslän så känner folket mest bara till landet i väst, medan Norrmännens vardagsliv influeras mycket ifrån Sverige genom Tv, musik ,radio etc. Ser aldrig en norsk film i Sverige, finns inte en dags avis i Norge som inte har något reportage om Sverige dagligen, i sverige händer det kanske en gång om året att norge tas upp.
Norrmännen känner till mer om Svensk historia än Svenskarna om Norsk.
Problemet kan bli många gånger när man pratar med en Norrmann att dom antar att vi Svenskar känner till lika mycket om Norge som Norrmännen om Sverige.
Norrmännen jag träffat känner oftast till ordspråket som en snål smålänning som tappat smöret men appilcerar det på alla Svenskar för vi är sådana snåljåpar.
Norrmänn slänger runt med pengar och vi tänker efter, detta är fakta och jag får ofta höra ombord vilken snål svensk jag är, men jag har en lön sparad när jag kommer ombord medans dom har lev livet.
Norrmännen (inte du dock i ditt isaan) Gillar gå på tur och faktiskt vara sociala där medans Svenskar hänger väl mest hemma framför TV:n
Men flyttar ni utomlands så är ni dom första att supa ner er, sprida pengar runt er, gapa högst om hur andra blir blåsta och inte kunna bete er det minsta utanför Norges gränser.
Ni lever 20 år efter än Sverige men har det rätt gemytligt i Norge men ni kan inte bete er när ni kommer utanför gränsen.
Vad jag ville komma till, när du kommer på ett Svenskt forum och skriver ner oss som att vi är som er Norrmän som hystar runt oss pengar och blir blåsta tänk om du är inte på rätt ställe, vi Svenskar har mer ekonomiskt, sparande och framtidstänk än er Norrmän som tror att oljan aldrig tar slut!
Hvordan noen klarer å ha en kvinne rundt seg 24 timer i døgnet er for meg en sann gåte. Jeg hadde personlig "flydd på veggen". Det å betale for denne "selskapsdamen / husholdersken" i tillegg gjør ikke saken det minste bedre. Men kanskje det er dette dem kaller for ekte kjærlighet.
Jag är inneboende i ett hus i en village i Huayyai Pattaya som hustrun medförde i boet, dock till viss del belånat. Vi har en Fortuner som hon köpt för uthyrning, som vi numera disponerar, då jag löste billånet.Jeg tror ikke at min kjære har noe som helst å klage på. Hun bor i en 58m2 stor halvdel av en 2 år gammel tomannsbolig med air-con i alle rom. Møblert som et normalt hus i Norge. Internet med Wi Fi. En haug av tv-kanaler (CTH og TRUE (platinum)). Restaurant og hotellbesøk, motorsykkel, helseforsikring og skoleavgift til hennes datter betalt av meg. Det eneste jeg ønsker er at hun viser respekt for meg og seg selv og ikke sitter foran tv'n dagen lang og ser på "thai såpe" eller står med hånda utstrakt og venter på penger. Jeg tror at du ikke helt følger med i timen.
Ja det är väl, men jag har då inte bidrag.Tur för en del att det finns så mycket bidrag i Sverige att man har råd med en hemmafru.
Det går säkert inte att få bidrag hur som helst i Sverige, det finns kontrollsystem och de har blivit mer rigorösa.Tur för en del att det finns så mycket bidrag i Sverige att man har råd med en hemmafru.