Nog är det så att Min Thai är en kille som är mer försiktig än genomsnittet , att säga att vi har fördomar ,vi som säger oss ha vetskap om dessa enorma kultur och moralskillnader mellan farang och Thai , det tycker jag visar på antingen en total okunskap om verkligheten eller en ovilja att se densamma , kan ju även vara så att man "sitter still i båten när det gungar" dvs man sitter så hårt i skiten pga sina misstag så att man vägrar inse sin egen dumhet .. Även jag blev blind när jag träffade min fru 2006, hon talade ju bra Svenska och var gift med en Svensk skitstövel som misshandlade henne verbalt (dock ej fysiskt) när han mestadels varje dag var på "småfyllan" , var ständigt otrogen samt helt osannolikt ogin med allt.. Hon lämnade honom för ett liv med mig , ett liv som har varit bra för båda antar jag , om jag inte fått vissa varningssignaler hade jag nog gjort många misstag och inte i tid satt ner foten vad gäller Thaifamiljen samt hennes barn, jag började med att deklarera detta om total sanning mellan oss två , en lögn och allt borta vad var som gällde , det anser jag ha hållits , dock alltför vanligt bland de flesta Thai , moral om skinna folk har de EJ , gäller även min hustru , är man dum i skallen så får man skylla sig själv , gäller då Farang naturligtvis

. Att sätta mig i hennes hus i Isaan( 8 månader i sträck i en liten Thaiby)
gav stor insikt hur homogent detta lilla samhälle är , ni som tror att ni ingår i denna gemenskap kan "fetglömma "detta . jag vet att det finns medlemmar som tror på att de är "fullt ut accepterade ) det är vad ni tror , och det är ju gott så , så är ni lyckliga i er vilseledda värd ... Att bo en bra bit från familjen är perfekt , ingen eller mycket liten påverkan , samt nära här i Pattis till allt vad vi sysslar med tillsammans