Som att kasta sig ut för ett stup. Ett stup med främmande kultur,språk ja allt.

Jag har levt med min hustru i Sverige i 8 år , hon tyckte SFI var skit kan jag säga , dels för att hon är dyslektisk och har svårt för att lära sig skriva och läsa, idag talar hon utmärkt Svenska , faktiskt utan den brytning som många Thai har , mycket för att hon lyssnat sig till sitt nya språk , sedan 2 år bor vi nu tillsammans i Thailand . Jag vill på det bestämdaste avråda för att ta tonårsbarn till Thailand , min frus barn var mycket positiva till att komma till Sverige och få en bra skola samt framtid, av detta blev det intet , intresset för Thaikillar kom ganska snart då facebook är något alla Thai kikar i i Sverige (samt Thailand) , Thaikompisar är det sämsta de kan ha i Sverige Inga Thaipolare är det bästa , ,Thailärare är inget jag har något till övers för , ej heller elevassistenter, finns inga som intrigerar såsom Thai , och det förstsätter de med även när de kommer till Sverige .. Bara problem, med Soc skola mmm SKIT helt enkelt , jag köpte en enkel efter två tunga år , detta händer alltför ofta med Thaibarn i Sverige , allt för ofta för att vara en slump skulle jag säga .. allt blir ju OK , inga skoluniformer så kort korta kjolar , måla sig när de är 14 samt springa ute halva nätterna , klagar mamma eller styvpappa så går de till kompisar eller till skolsköterskan som ringar soc , sen rullar all skit igång .. Varning , ta inte stora barn från Thailand till Sverige , mycket få klarar detta ...;)
Känner nog att i mitt fall så tror jag det bästa blir att dom stannar i Thailand, grabben skall börja någon el utbildning o dottern har lätt för sig i skolan. Och det verkar som om en syster kan ta hand om dom o se till dem. Men detta lär väl ge sig och kommer så klart kosta. Mer vet jag ej än. Jag har mycket att kolla upp. Tack för dina synpunkter på saken samt att höra dina erfarenheter.

Våra barn var 4 och 7 när jag träffade dom första gången på flygplatsen i Udon Thani. Något sötare och gulligare får man leta länge efter. Om jag möjligen hade haft några betänkligheter tidigare så var dessa som bortblåsta direkt. Detta är inget jag ångrar en endaste sekund, idag är dom nästan mera svenska än thai.

Men var noga med hemspråksundervisningen, ett barn skall alltid få glömma sitt ursprung oavsett om läraren är bra eller inte. Tillstöter problem så får man ta tag i dessa då.

Ibland är det konstigt låter som ni tycker ta thai ur en thai och försvenska dom är bäst.

Då är ju undran vad är era sanna tankar om thai, inte de dom flesta skriver kanske?

För en thai men försvenskad verkar ju vara #1 inte hennes thai personlighet för den verkar ni ju avsky.

Förutom Phonta då som hatar allt vad gäller Thai.

Senast redigerad av en moderator:
Är väl en jäkla tur att thaistaten inte läser här.
Hata hur utlänningar kommer till Sverige pissar på oss, vår kultur (det hatar ja med)
Men sen sitta som invandrare i annat land och näst intill bete sig likadant, pissa på deras sätt "för vi är ju bättre" gör att jag ställer ett ?
Jag är inte blind som vissa ordförvrängare gör sken av men lätt anpassningsbar.

För egen del har det blivit nåt mitt imellan.
Det är vårat hus våran lag ihop men kanske jag påverkat lite extra.
Svärmor är välkommen att komma och hälsa på trivs när dom är där, men dom lyssnar på mig.
Kanske jag för liv , för mycket farang i huset men vissa saker tål jag inte mitt och frugans hus 50/50.
kl. 20:00 skall ungen sova, när svärmor var nere först satt hon ju i rummet tjöta Lao med ungen efter läggdags, jag putte "snällt" upp dörren i de här huset sover barnet när barnet skall sova.
Ingen håller ungen vaken efter jag sagt till.
Problem frugan sagt när jag går på sjön så lyssnar inte ungen på henne, utan när jag är hemma det sköts strikt.
Problem 2 svärmor trodde hon fortfarande var huvudansvarig för barnet och frugan när jag var borta, händer nog inte igen.
problem 3 tiggde pengar hahahaha ja visst, jag hjälper min familj efter vad jag ser vad som behövs men kom inte med en lögn.
Total summa är.
Svärmor har inget med vårat barn att göra mer än vara mormor.
Jag hjälper familjen när de krisar.
Jag hjälper svärföräldrarna varannan månad med 6k bath
När svärmor är här lever hon under våra regler ( kanske mina, men de skiter ja i, ja är inte isaan och här skall fame va rutin)

Sen kanske anorlunda dom pratar samman där uppe men jag bor inte där, i vårat hus skall det vara väluppfostrat, förstår inte svärmor de så blir hon iväg skickad, jag har redan skickat hela familjen en gng när dom trodde dom kunde häcka där.

Samma krav har jag om farsan och dom kommer ner, han är redan inläst på ovanstående kommer han ner och super sig dyngad så sparkar ja ut han med de vet han, vi har ju växt upp ihop ;)

Mitt sett fostra barn är väl väldigt uppmuntrande, jag berömmer dom för allt dom gör med lite smått "my little super man"; "love you" etc.
Han kommer varje dag från skolan som 5 åring springer in med väskan, packar upp skolväskan visar styvpappan vad han gjort på dagen.
Jag kollar vad han gjort ser, bra (allt är bra när man är 5) Han får sin kram jag applåderare my little super hero. Sen tar jag papperena för han kommer till mig först sen går vi och visar mamma och samma rutin och han står jätteglad och rodnar.
Mitt sett att göra de på och han är väldigt bra i skolan nu, mot ett år sen när han kom ner från isaan och jag tänkte de här kommer ju aldrig funka.

Mor och far måste ge med.
Nu kommer kanske kommentar, men du är ju inte far, nope men jag känner mig som det och det känner han med att jag känner kanske därför det gick lätt..

Kanske fel men att komma in som styvförälder i thailand är inte så svårt.

Nu lät de ju som ja skrev om mig själv men min mening @MinThai att du har ju ett huvud du bestämmer reglerna och det är inte så svårt om du satt ner foten och förklarat.
Snedvridningen är inte Thais fel för detta liv att ge är inget normalt utan va dom fått höra om hur givmilda vi faranger är.

Tycker inte man skall bedömma efter nation på det sättet när de gäller ungar, Hade någon av er kommit in som styvförälder när jag var i tonnåren hade ni nog flygit med tv:n och haft en gråtande förälder tro mig jag vet, men man är inte vuxen i skallen då.
För min del farsan kommer med ny kärring, min mor tyckte ja precis dött, 15 år gammal ner kicka igång min YZ125 cross men farsan fatta ju va som skulle hända så han hade ju rean klippt kabeln. Rasande upp på rummet stereon flög ut genom fönstret, var rätt vild omogen på den tiden som 15 åring, älskade ju min mor som gått bort. Men förstod inte då att ja älskade farsan lika mycket tog några år till.
Men hugga på tonnåriga Thai att dom e skit, då e la ni lika mycke skit.

Fn Jonas , vad går du på , klagar dessutom på allt och alla samt anser jag hatar allt med Thai, djäkla skitsnack ..
I nästa andetag du skriver sedan ner allt negativt om Svärmor samt din frus så kallade "Unge" vilket i sig låter för djävligt illa ,, Men men , du har väl aldrig hört det Svenska ordspråket "Mina barn andras Ungar""

Du är fortfarande // Jonas du vet inte mycket om livet uppenbarligen , det handlar inte om barnen som personer utan vad det defakto kan bli av detta när de kommer till ett nytt land med socialkärringar samt andra intrigerande Thai ..

Tänk om Jonas , är du hemma i Pattis eller på båten ,, fn du verkar ha gjort en allvarlig tankevurpa .....Är du ledig så vet jag svaret ................:mad:

// Redigerat av forumvärd. Orsak: Det är "sak och inte person" som bör diskuteras. Bemöt argument på ett sakligt och konstruktivt sätt uppstår oftast inga problem.

Fn Jonas , vad går du på , klagar dessutom på allt och alla samt anser jag hatar allt med Thai, djäkla skitsnack ..
I nästa andetag du skriver sedan ner allt negativt om Svärmor samt din frus så kallade "Unge" vilket i sig låter för djävligt illa ,, Men men , du har väl aldrig hört det Svenska ordspråket "Mina barn andras Ungar""

Du är fortfarande omogen Jonas du vet inte mycket om livet uppenbarligen , det handlar inte om barnen som personer utan vad det defakto kan bli av detta när de kommer till ett nytt land med socialkärringar samt andra intrigerande Thai ..

Tänk om Jonas , är du hemma i Pattis eller på båten ,, fn du verkar ha gjort en allvarlig tankevurpa .....Är du ledig så vet jag svaret ................:mad:

Gillar dig Phonta, ärligt pussar på dig, men du är min lilla surgubbe och dom persomliga påhopp du gjorde mot mig så e ja piss sne. Men vad gäller kärleken till familj, läs rätt, vi har ett umsesidigt förhållande och jag kan bli piss sne ibland men beror mer på mig än dom.

Sen får du läsa min familj hur de du vill med det menar jag min familj och tror även du fattar vad jag menar.

Fick jag det till Att se negativt ut så får jag buga och bocka, för jag försökte visa på hur jäkla lätt det var att leva ihiop.

jag är ju inte en skribent knappt sett en skolbänk, antagligen som din son Phonta Skinhead i rötterna vad vi var. din son lite yngre, men du försöker göra oss som duktiga pojkar nja, vete sjutton inte fan va ja duktig men ja slet som fan. jobba 7 dagar i veckan och gnällde fan inte utan bara stolthet mot chefen.

Jag har ingen erfarenhet av socialtanter som thai, och ger Phonta rätt, spottar på dom.
Han har antagligen mest erfarenhet i skitbiten
Sen lyssna på Berralund får du dröm delen.
Kanske jag ligger mitt imellan.
Skvallefittor i grannhuse ger jag inget för öppet mål.
Min surhet beter sig kanske mot att 3 prs just hetsat mot mig senaste och lite grinig men det tillhör oss unga.

Någon administrator som kan hjälpa mig. försöker sända PM till Phonta lite pissed. 2 har inte alltid rätt.

Sen fan gubbjävel, ja riktigt gillar dig så änna men va i helvete ser du i min text att jag klanka ner.
Kanske va lite klank, jag fick så gav tillbaks men annars är det väl bara en annan sida av vårat liv. Jag skriver om men får ju skit från hövdingarna. Jag skriver om mitt liv!!!!!!!!!!!!!!!!! problem med det love you any way för ja träffat dig och vet att du är en hel skön surgubbe, men kommer inte lipa för de.

Istället för att käfta här ring mig och förklara vad problemet är, har fått 3 ovänner vad det verkar som hugger på allt, ni vet vilka ni är men ingen av er vågar ringa eller svara när jag ringer, trots ni har numret, utan börjat hugga på allt ja skriver här. Är ni så jävla tuffa lyft luren då. Ingen av er kan köra bortförklaring har inte mitt nr, borde inte ha mitt nummer då jag sammanförde dom 2 första och den 3dje även han träffades genom mig men då tjöta vi mest.

Kanske ja skriver i gåtor men ni vet, så vill höra anledningen.

Nu får jag kanske ändra på hur mitt humör men kommer inte ihåg anledningen hahahahahah<ahahahaha figyttorp samtal från tantnen och ungen mitt i men får räknas
Jobbar du för mig så skall du också visa att du har den kunskap jag är C/O-SDPO och tål inga halvtatingar precis som berra. Nog ett av dom kan förklara för er av avundsjuka men konstiga yrkena. häng med hem kanske jag visar hovemn

Lite sur för en sak. Lite sorry inte till dom 3 men resten.
kommer lägga ner mina skriverier nu ett tag inget illa, men vill tillbringa lite mer tid med familjen.
Kommer hoppa in med kommentar men Tomte tråden är död.

Tillbaka
Topp