Jeg betaler ikke, men dersom man gjør det så er hun i mine øyne ikke annet enn en selskapsdame / husholderske. Noe jeg mener har veldig lite å gjøre med et normalt parforhold.
Betalar inte????
Menar du att du inte deltar alls i uppehället hemma?
Min fru tar hand om sonen och hushållet när jag är ute och jobbar, klart vi kunde ju anställt en barnvakt men det hade ju gått jämt upp nästan med hennes inkomst.
När jag var ung var det rätt vanligt, både min Far, min farfar, min morfar var dom som arbetade och frugan tog hand om barnen och hushållet, sen när ungarna blev äldre så började morsan jobba. Behöver det inte vara mannen som jobbar kan lika gjärna vara kvinnan men jag vill att en förälder skall vara hemma och ta hand om barnen
Jag vill inte att någon främmande person skall fostra våran unge.
Hon arbetar lika mycket som jag gör men inte fan kallar jag min fru hushållerska för det, tyvvär så kan vi inte göra tvärtom för då hade vi fått sänkt lönestandarden en hel del om jag var hemma och tog hand om ungen.
Eller är det så att är frun hemmafru i thailand så betalar man för tjänster och gör man det i Sverige/Norge så är det normalt.
Jag gillar inte alls utvecklingen i Sverige/Norge där man så gott som är tvungen att lämna bort barnen till dagis/barnvakt och att båda måste ut och jobba för att klara uppehället.
Jag förstår inte ditt resonemang alls och undrar vad du har för typ av förhållande igentligen, du om någon verkar ju ha en sällskapsdam där det låter som det är din och hennes ekonomi inte eran gemensamma?
Hon lever sitt liv och du lever ditt så möts ni i sänghalmen, du verkar ju ha skruvat förhållande!