stjärntecken

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
kycklingen, du har djupa tankar så här på en lördag. I den tragiska värld som stjärntecken och sån skit finns i, så räknas alltid den färdiga produkten, inte vad som eventuellt kunde bli om inte om fanns. Så det är när du är född som räknas.

:laugh: Tack för ett snabbt svar.

Hur man blir som person, tror jag fullt och fast beror på föräldrarna och deras uppfostrings metod ( Sett ur min egen familj ) :)

I grund och botten tror jag på att man blir den man beroende på hur man fostrats, men sen tror jag även att vänner och annat kan påverka mera.
Vi är 3 syskon, samma föräldrar samma förutsättningar. Men ack så olika vi är.
Jag tror därför att egen vilja, umgänge och delvis uppfostran och ev. arvsanlag spelar stor roll hur man blir som person.

Jag är inne på samma linje som dig där Gazton.

Vill även passa på att nämna för dig Kycklingen snart är det vårat teckens tid!!! :D

Det finns ju "arv och miljö" som är en förenklad version om människans utseende och beteende. En blandning mellan genetik och psykologi men dock inte astrologi.

Vad som är mest bestämmande av arv eller miljö när det gäller beteende, vet jag inte. Blåa eller bruna ögon är lättare att bestämma att det hör till arv.

Mycket är väl fostran i "miljön" men även umgängeskrets, skolkamrater och eventuella trauman har inverkan på beteendet hos folk.

15:e april är väl Sveriges vanligaste födelsedag och 22:a mars den nästvanligaste och det säger ju då per automatik att mediansvensson är dum i huvet och har svårt att lära sig saker och ting.

Att födas i Sverige är altså något som man borde försöka undgå om man inte vill bli mentalt handikappad. Risken är ju större här att bli vädur än i kanske i Nepal. Nu vet jag inte vanligase födelsedagen i Nepal, utan tog det bara som exempel.

Men det finns en sak som styrker detta med astrologi och vädursgrejen. Nämligen NORGE!!!
Så ser det ut med födelsedagar i Norge

De vanligste fødselsdagene er:

1.
1. juli

2.
1. april
3.
15. april
4.
21. mars
5.
10. april
6.
5. mai

7.
6. april
8.
5. april

9.
18. april
10.
22. april (här var det ju ganska nära)

Och det är ju vida känt att norrmän är tröga, fattar ingenting och allmänt duma i huvudet! :afro:

Det där med att övervägande är födda i Mars och April är ju bara för att dom barnen gjordes på midsommarafton och under semestern. :nod:

Jag visste att det var April.. I juli är ju familjerna tillsammans och har tid att dörja makrilla .. Logiskt

Jag , Wanpen, legolas, Plus säkert några till här på CM är ju födda i närheten av varandra... Säkert inget positivt med det ;) ;)

Om man överhuvudtaget sysslar med sånt här så bör man uppsöka närmaste skivröntgen. Ett tydligt tecken på att partier i hjärnan har otillräcklig blodtillförsel.

mvh Hansui

"Gazton " sa:
Jag , Wanpen, legolas, Plus säkert några till här på CM är ju födda i närheten av varandra... Säkert inget positivt med det ;) ;)
Psydrop också.

Ni alla är väldigt olika som personer. Du och psy är dom 2 som är mest lika till sättet, annars finns det ingen likhet mellan er andra.

"legolas " sa:
Att denna skittråd fortfarande lever ärväl ett tecken
på att saker och ting inte står rätt till här i världen...

Det där var väl ändå onödigt, bara för att tråden inte passar dej.
Det finns nog värre trådar på forumet. Som vi sagt innan, forumet är till för fler än ett visst antal personer.

Jag vill inför ett nytt begrepp : Asteridologi. Ifall man får en sån kamrat i huvudet så påverkar det i högsta grad ens framtid. Sannolikheten att just detta inträffar beror ju i högsta grad i vilket årtusende, år och månad man är född.

Så om nån här skriver att din tråd om din flytt till thailand kan försvinna för det är en skittråd, tycker du det också är ok.

Har ni sett på Mästarnas Mästare (=Tävling med svenska idrottsstjärnor, som har lagt av)?
Ingemar Stenmark "krossar" motståndet, fastän han är äldst (utom Evy Palm, som är utslagen).
De andra stjärnorna frågade honom hur han kunde vara så överlägsen då han var aktiv. Det berodde på att han kollade på andra, tog de bästa bitarna, och satte ihop egna lösningar. Sedan noggranna förberedelser inför tävlingarna.

INGA jämförelser gällande nivån, men det är exakt så* jag gjort (med start INNAN Stenmark slog igenom).

Har ni gissat poängen, eftersom jag skrev det i den här tråden?
Stenmark och jag är båda födda 18 mars :)

(((* Vet inte om Stenmark kollade andra än utförsåkare. Själv plockade jag idéer - utöver mental träning - från flera olika idrotter t ex tennis, basket, långdistanslöpning. De flesta i omgivningen tyckte jag inte var riktig i huvudet - till de såg att resultaten blev mycket bättre.)))
"legolas " sa:
kycklingkvinnan, du biter som en Barracuda i nattmörkret ju... vad gör en sådan liten kommentar då?? så gott som alla har ju ändå dödförklarat ämnet som sådant... Jag kan väl få skriva en liten fundering tycker jag, Är ju inte direkt taskig emot någon....
Kvinnor pratar mycket oftare om relationsgrejer, och stjärntecken ingår ofta i sådana sammanhang. Det är inget konstigt om majoriteten här inte gillar ämnet, eftersom nästan alla skribenter här är män :)

"Lunkan " sa:
Har ni sett på Mästarnas Mästare (=Tävling med svenska idrottsstjärnor, som har lagt av)?
Ingemar Stenmark "krossar" motståndet, fastän han är äldst (utom Evy Palm, som är utslagen).
De andra stjärnorna frågade honom hur han kunde vara så överlägsen då han var aktiv. Det berodde på att han kollade på andra, tog de bästa bitarna, och satte ihop egna lösningar. Sedan noggranna förberedelser inför tävlingarna.

INGA jämförelser gällande nivån, men det är exakt så* jag gjort (med start INNAN Stenmark slog igenom).

Har ni gissat poängen, eftersom jag skrev det i den här tråden?
Stenmark och jag är båda födda 18 mars :)

Vad jag vet vinner inte Stenmark de intellektuella övningarna även om han gör mycket goda resultat, men det har ju med intelligens att göra och inte ett dugg med stjärntecken eller födelsedag. Faktisk har intelligens endast med gener, arv och miljö att göra.

Kvinnor pratar mycket oftare om relationsgrejer, och stjärntecken ingår ofta i sådana sammanhang. Det är inget konstigt om majoriteten här inte gillar ämnet, eftersom nästan alla skribenter här är män :)

Där tror jag att du fick till en riktig anledning Lunkan att tråden inte är efter allas önskemål, men sånt är livet. Tråden lever ju fortfarande ändå även om majoriteten inte tycker om den. Och att den lever beror ju på att majoriteten som inte tycker om den skriver i den.

"legolas " sa:
Ja det där med Ingemar Stenmark, kollar också Mästarnas Mästare, faktiskt en skitkul serie att kolla på, om man nu gillar tävlingar vill säga. Hörde också han säga det du skriver Lunkan, men sanningen är inte ENBART det du skriver heller.

I Ingemars fall så handlade det OCKSÅ till största delen om att han är ett överlägset fall av mänsklig perfektion kropssligt sätt och också mentalt sätt!!! Han har ju lungor som ingen annan är i närheten av och han är skitstark mentalt, lägg dessutom då till att han aldrig backade för att träna sin kropp.

Så där har ni den största anledningen till att han var så framgångsrik, naturligtvis ihop med det som Lunkan skrev.... Förresten Ingemar har klarat sig utmärkt även i de mer teoretiska övningarna och nu senaste avsnittet så vann han ganska enkelt minnestestet de gjorde......och imponerade dessutom.

Jag menar bara att ingenting är så enkelt som att man som medelsvensson utan talang sätter sig på en stubbe och studerar konkurrenterna och hej och hå så är man överlägsen. Det är många pusselbitar som skall falla på plats. Det vet jag av egen erfarenhet. Det blev aldrig nåt av mig, trots idoga försök i yngre år.
Ja, såklart får man inte bra resultat BARA av att tänka. Det får man INTE ens i schack :)
MEN det finns ju MÅNGA, som är i fysiskt mycket bra form, som INTE nått så bra resultat p g a att de INTE tänker bra.
Och om framgångar till stor del inte skulle bero på tänket, så skulle ju inte snabbt förbättrade resultat kunna komma av coachbyten, för så snabbt förbättrar man inte fysik :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp