stopp för pengaväxling

Förstår inte ”hysterin” av att inte kunna växla svenska kontanter. Vem fan springer runt med svenska kontanter när man åker på utlandssemester??? Har jag aldrig gjort.

Blåbärs och svampplockerskor

Lånehajar

Svartarbetare

Kriminella

Listan kan göras lång

Enis

Hur många av jordens befolkning sysslar med penning tvätt, det handlar om kontroll över din privata ekonomi
Jag har blivit van att måsta redovisa var mina pengar kommer från och vad dom ska användas till varje gång jag gör en transaktion som att skicka eller växla pengar.
Inte mycket att göra åt.

Men svenska banker övertolkar numera allt efter alla mångmiljardböter för bristande rutiner dom drabbades av.

Jag har blivit van att måsta redovisa var mina pengar kommer från och vad dom ska användas till varje gång jag gör en transaktion som att skicka eller växla pengar.
Inte mycket att göra åt.

Men svenska banker övertolkar numera allt efter alla mångmiljardböter för bristande rutiner dom drabbades av.
Det är mycket enkelt, den som bestämmer över dina besparingar i banken tillkommer för dagen den handläggare som avgör om du är penning tvättare eller inte

Det är mycket enkelt, den som bestämmer över dina besparingar i banken tillkommer för dagen den handläggare som avgör om du är penning tvättare eller inte
Har aldrig varit inne på banken på över tio år.

Men när jag skickar med Wise fick jag bevisa var mina pengar kommer ifrån.
Blev att bifoga senaste deklarationen så blev dom nöjda.

Har aldrig varit inne på banken på över tio år.

Men när jag skickar med Wise fick jag bevisa var mina pengar kommer ifrån.
Blev att bifoga senaste deklarationen så blev dom nöjda.

Många papper skickas till banker för min del. Samma grej nästan varje år.
Det är dock ingenting som är svårt. Att det däremot är lite irriterandes är en annan sak.

Jag tror att på grund av att den svenska kronan är så svag så riskera de som tar emot en sedel att värdet sjunkit ytterigare när återväxling senare sker.

Men danska kronan är ju extremt stark som varför omfattas den också och har gjort redan innan den svenska i flera månader ?

Ta ut med kort kostar det med och då gäller det att ta ut så mycket det går för att ta ut småsumner hela tiden blir dyrt Med kontantanter kan du växla in lite i taget och är i stort sätt samma kurs som du får i Atm men du slipper uttsgsavgifter hela tiden Har haft kontanter med mig ner sedan första gången 2009 och fungerar jättebra
Hej

Att växla till en valuta som stiger i värde är ju bättre än att ha ett kort med kronor som sjunker i värde i förhållande till Thailändska bath, själv växlade jag förr omväxlande till mig D-Mark, Schweitzer Franc och Dollar för att använda på resor bl.a till Thailand, det var en bra affär och speciellt om Sverige devalverade eller om krona föll av någon annan anledning.

Mvh isan lover

Kursen är inte bra där. Kollade nu. 3.09 mot wise 3.20
Beror på vad som kommer fram.
Wise har bra kurs men tar en avgift.

Andra kan ge en lägre kurs utan avgift.

Fördelen med WU är att man ta hämta sina pengar nästan överallt.

Vet inte om det går med Wise?

Ibland tas en avgift när man hämtar sina pengar.

Men danska kronan är ju extremt stark som varför omfattas den också och har gjort redan innan den svenska i flera månader ?
Gäller ju inte bara i Thailand, även i andra EU länder stoppas växling av svensk krona.

"I Fuengirola och övriga Spanien har banker samt växlingskontor slutat växla SEK till euro sedan klockan 14 den 1 juni. Vilket innebär en del problem för semestrande svenskar."

Gäller ju inte bara i Thailand, även i andra EU länder stoppas växling av svensk krona.

"I Fuengirola och övriga Spanien har banker samt växlingskontor slutat växla SEK till euro sedan klockan 14 den 1 juni. Vilket innebär en del problem för semestrande svenskar."

Ja, det gäller danska, norska och svenska sedlar och i väldigt många länder världen över- Så tillbaka till frågan om varför den urstarta danska kronan också omfattas på samma sätt som den svenska ? Den danska har ju dessutom ratats i flera månader. Det är den norska och svenska som nu även inkluderats.

Ja, det gäller danska, norska och svenska sedlar och i väldigt många länder världen över- Så tillbaka till frågan om varför den urstarta danska kronan också omfattas på samma sätt som den svenska ? Den danska har ju dessutom ratats i flera månader. Det är den norska och svenska som nu även inkluderats.
Danska banker slutade långt före Sverige att växla tillbaka sedlar från utlandet.
Orsaken var penningtvättslagar.

Danska kronor har fast växelkurs mot Euron som deras riksbank måste stötta och ibland till höga kostnader.

Danska banker slutade långt före Sverige att växla tillbaka sedlar från utlandet.
Orsaken var penningtvättslagar.
Men det gick ju danska riksbanken ut med när det gjordes och samma gäller inte Sverige, där ställer sig ju svenska riksbanken sig ovetandes varför det blivit såhär.

Ja då får de narkotikakungar som opererar från Spanien problem med inkomsterna från Norden.

Ja även ligaledare i Turkiet som får väskor med svenska sedlar levererade med kurir drabbas.

Tillbaka
Topp