Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skönt att det nu låter som att friden återvänder till vårt älskade Thailand.

"Berralund " sa:
Nej, men det finns knappast en enda politiker i sydostasien som inte är mer eller mindre korrupt. Och kanske inte på dom flesta andra håll i världen heller.

Jaha.. så man e skyldig fastän att det inte finns bevis då?

Ungefär som "alla gubbar som åker till Thailand e pedofiler för det finns massa av gubbar där som e pedofiler"

Vet inte.. men jag e inte pedofil och om nån anklagar mig för detta så tar jag för givet att de har goda grunder och bevis.

"BaBoo " sa:

Ungefär som "alla gubbar som åker till Thailand e pedofiler för det finns massa av gubbar där som e pedofiler"

Vet inte.. men jag e inte pedofil och om nån anklagar mig för detta så tar jag för givet att de har goda grunder och bevis.

Jag kan inte se någonstans att jag har nämnt sagda avvikelse i det inlägg du citerade så jag förstår inte vad du menar.

"BaBoo " sa:

Fa...,, friska vettiga inlägg Babbooo :thumbsup:

Vad han menar är nog inte det du skrev, men han har rätt i att det skall inte dömas utan bevis, tillex denna kille som nu erkänt sin del av skjutningarna i BKK,, från södra Thailand dvs Suthepfolk..ungefär det jag påpekat hela tiden, kommer nog upp mycket skit nu , frågan är om gubben Suthep kommer ur detta med livet i behåll ;)

"BaBoo " sa:

Det behövs inga bevis om anklagelser när det gäller peddos, finns andra som blivit anklagade

Förhoppningsvis ställs Suthep inför rätta och hamnar i fängelse för uppvigling. Detta har skadat Thailand ngt oerhört ekonomiskt, hoppas nu fortsättning blir lugnare och att situationen i Bangkok förbättras och att vi slipper det här på våra semesterresor. Bra info fås på http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambas ... -Thailand/
Thaksin Shinawatra har gjort mycket gott för Thailand, mannen hade VISIONER, det visade inte minst bygget av nya flygplatsen. (Thaksin Chinnawat/Thaksin Shinawatra (thai: ทักษิณ ชินวัตร, IPA: /tʰáksǐn tɕʰinnawát/), född 26 juli 1949 i Chiang Mai, var Thailands premiärminister från 9 februari 2001 till 19 september 2006.)
Hoppas Thailand får nya unga ledare med VISIONER för folket och landet - det kommer då landet har satsat stort på utbildningsväsendet tack vare Shinawatra. Thailand kommer att ha en fortsatt stark turistnäring och kommer att utveckla andra kompetenser än risodling och gummiträd i framtiden.

Tror inte det finns en enda Suthepanhängare på detta Forum.

Däremot borde det finnas massvis som är Demokratanhängare och Suthep är inte medlem i det partiet längre.

Att det finns folk på detta forum som är Thaksinanhängare bevisar bara hur dåligt insatta de är. Men tror att det sprallar till i brallan var gång de ser rödflaggorna och inbillar sig att de är på ett 1 Maj-möte ... Thaksin är Thailands största kapitalist som bland annat sänkt bolagsskatterna, avskaffat skatter på aktievinster osv.. de rikaste i Bangkok röstar garnaterat på Thaksins partier även om de vet att det blir slutet för Thailand eftersom kortsiktig ekonomisk vinst hägrar mer.

Finns ju högt upp uppsatta svenskar sossar som är vänner med Abhisit, hur många högt uppsatta sossar är vänner med Thaksin?

"Berralund " sa:
Jag kan inte se någonstans att jag har nämnt sagda avvikelse i det inlägg du citerade så jag förstår inte vad du menar.

Du hävdar att ALLA är korrupta.. i så fall ge mig en länk på bevis att Abhisit är korrupt!?

"Hans Svensson " sa:
Förhoppningsvis ställs Suthep inför rätta och hamnar i fängelse för uppvigling. Detta har skadat Thailand ngt oerhört ekonomiskt, hoppas nu fortsättning blir lugnare och att situationen i Bangkok förbättras och att vi slipper det här på våra semesterresor. Bra info fås på http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambas ... -Thailand/

Uppvigling??
Förstår iofs att de som dyrkar SD inte gilla demokrati och det fria ordet men är det uppvigling att demonstrera?
Är väl den viktigaste punkten i en demokrati att få visa sitt missnöje och att få kritisera de som har makten?

Ser liknande tendenser i Sverige, där de som tex kritiserar SD så kallas PK, 7-klöver, Socialmoderat osv.. och media kallas slaskmedia och är inte ovanligt att man hotas och trakasseras... stöveltramp och stormtrupper.. men de kommer förlora även denna gång :)

Tycker att ditt resonemang haltar en del, förstår du Thai så vet du att det Suthep har skrikit om i flera månader ,inte är annat än uppvigling,dessutom så har han utfört samhällsomstörtande demonstartioner, m.m. det kommer nog mer av detta skall du se..
Med tanke på din åsikt om demokrati i Sverige och SD
Vet inte om du vill leva i ett Sverige där din kultur är förbjuden , det är vad vissa vill förbjuda , samt även kristendomen skall enligt vissa starka grupper förbjudas, Att uttrycka sin åsikt är ok, men inte att kalla SD för nazister mm. detta på grund av att de inte är PK som du tydligen vet vad det är ...

I Thailändsk TV sades det häromdagen att de var oroade över att det blivit mycket "Muslimer" i vissa delar av Pattaya, varför oroa sig ? ,De bygger moskeer skaffar 10 barn medans Thaisen har två eller tre.... ;) De jobbar i alla fall, och i Thailand så fungerar de i samhället i stort, de är dessutom Thai av födsel och uppbär inte socbidrag mm. Står heller inte för större delen av Thailands kriminalitet... ::)

MAO inte som i Sverige ...............................

"Phonta " sa:
Tycker att ditt resonemang haltar en del, förstår du Thai så vet du att det Suthep har skrikit om i flera månader ,inte är annat än uppvigling,dessutom så har han utfört samhällsomstörtande demonstartioner, m.m. det kommer nog mer av detta skall du se..
Med tanke på din åsikt om demokrati i Sverige och SD
Vet inte om du vill leva i ett Sverige där din kultur är förbjuden , det är vad vissa vill förbjuda , samt även kristendomen skall enligt vissa starka grupper förbjudas, Att uttrycka sin åsikt är ok, men inte att kalla SD för nazister mm. detta på grund av att de inte är PK som du tydligen vet vad det är ...

I Thailändsk TV sades det häromdagen att de var oroade över att det blivit mycket "Muslimer" i vissa delar av Pattaya, varför oroa sig ? ,De bygger moskeer skaffar 10 barn medans Thaisen har två eller tre.... ;) De jobbar i alla fall, och i Thailand så fungerar de i samhället i stort, de är dessutom Thai av födsel och uppbär inte socbidrag mm. Står heller inte för större delen av Thailands kriminalitet... ::)

MAO inte som i Sverige ...............................

Han har rätt att skrika vad han vill i hur många månader som helst så länge det inte handlar om att uppvigla folk till våld (som de röda som stod på scenen och uppmanade folk att bränna ner Bangkok). Om han inte får göra detta så är det INTE en demokrati. Visst kommer jag ihåg när Thaksin sa "Demokrati är inte mitt mål" men att från det gå till att förbjuda det fria ordet är att gå långt.

Antalet censuerade websidor har skjutit i höjden till astronomiska till antalet sedan Bimbon Yingluck tillträdde.
Att sedan inte förstå att när man försöker tvinga till sig amnesti mot folkets vilja som endast går ut på att frikänna eliten så borde även en mindre begåvad som Yingluck förstå att det skulle gå åt helvete.

Demonstrera är en sak men att störa ordningen stänga ner och nästan blockera en hel stad är lite skillnad det är inte att demonstrera och även olagligt i ett demokratiskt land som tex. Sverige.

Man kan ju inte jämföra det som Suthep och hans anhängare höll på med med demonstration. Om nassana eller KPMLr går och demonstrerar så skall det sökas tillstånd. Om tiden eller platsen för demonstrationen inte är lämplig får dom avslag...
Finns dessutom många som anser att Suthep är gul i grund och botten och ingår i den allians av politiker som är på den "demokratiska" sidan.
Så fort "den röda sidan" aka Thaksinsidan har fått makten så återbildas PAD (gula) för att störta regeringen.
Svepskälet är ibland att thaksinlägret är korrupt eller är emot monarkin, eller liknande.
Oavsett vem som har makten så ska den andra sidan demonstrara och då är inte ett "demonstrationstillstånd" så viktigt att införskaffa.

Nu finns det arrestorder pa aset,han ar misstankt for mord ,lite varre an vad Thaksin ar domd for .....

Och sprack hela bubblan for samtliga travhastar :D

;D
"Phonta " sa:
Nu finns det arrestorder pa aset,han ar misstankt for mord ,lite varre an vad Thaksin ar domd for .....

Och sprack hela bubblan for samtliga travhastar

...uttalade sig han tvärsäkert som inte platsar i stallet utan bor bland åsnorna.... ;D ;D

"areeya " sa:
;D
...uttalade sig han tvärsäkert som inte platsar i stallet utan bor bland åsnorna.... ;D ;D
Åsnorna skall vi tolka det som att du menar oss andra på forumet och stallet erat nya forum?

Hästforumet för inbördes beundran,, blir man bannad på livstid så måste man ju öppna ett eget dar man ensam ar diktator ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp