Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eller andra sjuka individer , då menar du kanske de som startat hela skiten dvs Suthepanhängarna , eeler .. För det finns inga bevis på att "Rödingarna har utfört detta Men för diktatursförespråkare krävs tydligen inga bevis, dessutom helt djäkla sjukt att påstå att de "röda" som då skall ha utfört dådet lagt dit alla vapen som polisenn hittade pickupen som attackerades ...

Lögner och lögner som en del Thai samt en del faranger tydligen köper rakt av ...

"Phonta " sa:
Eller andra sjuka individer , då menar du kanske de som startat hela skiten dvs Suthepanhängarna , eeler .. För det finns inga bevis på att "Rödingarna har utfört detta Men för diktatursförespråkare krävs tydligen inga bevis, dessutom helt djäkla sjukt att påstå att de "röda" som då skall ha utfört dådet lagt dit alla vapen som polisenn hittade pickupen som attackerades ...

Lögner och lögner som en del Thai samt en del faranger tydligen köper rakt av ...

Nu är det ju inte "en del Thai" som är del i upproret, några till är det allt!
Att det är en röd som tex idag sköt en av demonstranternas ledare i huvudet idag är som du skriver inte alls säkert, men eftersom de flesta motståndarna till demonstrationerna är röda så får man nog anta att det var en röd, eller annan galning!

Lögner och lögner är ju vad den sittande regeringen gått till val på och på så sätt sitter där de sitter, därav upproret.

De flesta läskunniga lite mer informationsmotagliga thailändarna har ju fattat det, och fler och fler av tidigare röda reagerar nu och byter sida.....även falanger med öppna ögon förstår, men det finns ju tyvärr kanske en del som lyssnar på outbildade Isaanfruar allt för mycket och inte vill förstå!

"borat " sa:
De som demonstrerar för Thailands sak ser det inte som en diktatur!
Du måste inse att de värsta våldsdåden har rödingar eller andra sjuka individer stått för vid dessa demonstrationer, det kan du inte förneka.

Tänk efter lite och se dig omkring!
Jag kan varken förneka eller jaka till vem som utfört våldshandlingar, finna inga bevis för vem som ligger bakom vad jag har sett.
Men det vi vet är att protesterna enbart går ut på att provocera fram våld så vem är eg ansvarig?
Och huruvida dem som demonstrerar gör det för Thailand eller sin egen plånbok vet vi inte heller, men det lutar nog mest åt egen plånbok när det gäller Suthep och eliten bakom.
Men det vi vet är att dessa protester om dom varit seriösa borde ha upphört i samma stund som det utlystes nyval, därefter borde man istället ägnat sig åt en vettig valkampanj.
Men det enda syfte som finns med protesterna är att framtvinga ett militärt övertagande.

"bson " sa:
Jag kan varken förneka eller jaka till vem som utfört våldshandlingar, finna inga bevis för vem som ligger bakom vad jag har sett.
Men det vi vet är att protesterna enbart går ut på att provocera fram våld så vem är eg ansvarig?
Och huruvida dem som demonstrerar gör det för Thailand eller sin egen plånbok vet vi inte heller, men det lutar nog mest åt egen plånbok när det gäller Suthep och eliten bakom.
Men det vi vet är att dessa protester om dom varit seriösa borde ha upphört i samma stund som det utlystes nyval, därefter borde man istället ägnat sig åt en vettig valkampanj.
Men det enda syfte som finns med protesterna är att framtvinga ett militärt övertagande.

Det är skillnad på att provocera våld(om nu någon gjort så) och att utföra våld vilket vi vet att andra än demonstranterna gjort!

Beträffande det ekonomiska spörsmålet så vet jag att långt ifrån alla får betalt, sitter de och åker från tex Isaan för att demonstrera så får de bekosta det själva, ingen demonstrations eller resersättning utbetalas.

Det var och är inte nyval inom 2-3 veckor och kvarsittande Thaksin-syster som var det ursprungliga målet med demonstrationerna.

"borat " sa:
Det är skillnad på att provocera våld(om nu någon gjort så) och att utföra våld vilket vi vet att andra än demonstranterna gjort!

Beträffande det ekonomiska spörsmålet så vet jag att långt ifrån alla får betalt, sitter de och åker från tex Isaan för att demonstrera så får de bekosta det själva, ingen demonstrations eller resersättning utbetalas.

Det var och är inte nyval inom 2-3 veckor och kvarsittande Thaksin-syster som var det ursprungliga målet med demonstrationerna.
Nej jag vet att det inte var nyval som var målet med demonstrationerna, men det borde varit det.
Det man nu försöker göra är att sätta det demokratiska systemet ur spel och det verkar vara något som du förespråkar?

Diskutionen om thailändsk politik tycker jag för närvarande är lite som att diskutera halvruttna äpplen vs. halvruttna päron.

Oavsett sida så tycker jag att det tydligt att ledarens huvudsakliga motivation är att sko sig själv och sin familj, och folket är huvudsakligen ett redskap för att stärka sin egen position.

Det är intressant med alla hyllkilometer av logisk analys som vi västerlänningar producerar, men frågan är om den verkligen grundar sig på de verkliga förutsättningarna. Jag gissar på att Thailand har en lång och krokig väg mot demokrati framför sig, och jag förväntar mig att det kommer att vara många oväntade/ologiska manövrer längs vägen.

"Berralund " sa:
Ja i detta kan vi faranger bara sitta stillatigande och se vad som händer. Man kan bara hoppas i sitt stilla sinne att det som kommer att ske blir bra för Thailand och därmed även för oss och våra familjer.

För övrigt håller jag med om det jag har citerat ovan från Berralund. ;)

Det är som Suthep skriver till Obama. The PDRC strategy is based on non-violent civil disobedience. Som vi vet så är inte civil olydnad straffbart.

Icke valddemonstratione ::)r , ar kanske du i behov av att besoka en ogonlakare, Civil olydnad ar inte vad som utspelar sig i Thailand idag.....

;D ;D ;D Jo, det förstår nog många att du tycker , med din förmåga att tolka texter.....

Dessutom börjar det nu diskureras om det inte var herr bråkmakare själv som likviderade sin polare, all för den goda sakens skull... Allt är ju tillåtet i detta land .
märkligt att det så påpassligt filmade hela händelsen samt nu använder detta som negativ propaganda mitt sittande regering , svag .. Inga som helst bevis finna det . Mer troligt att han själv köpt denna tjänst >:(

Blanda inte in andra utan tala för dig själv. Du kommentera allt och alla. Lägg av det är otrevligt att läsa forumen när du är med överallt och vill påverka vad andra ska tycka.

Jag vill uppmana er till besinning mina herrar. Alla tjänar på att en trevlig ton råder i inläggen. Detta förutsätter att olika åsikter respekteras.

Ha nu en trevlig dag och fortsätt gärna diskussionen i en trevlig anda.

En sak som jag funderat på.
Vad är det för ändring av lagen som PDRC vill ha innan det kan hållas val i Thailand? Är det ett tillägg att ingen i familjen Shinawatra eller ingen som har någon koppling till familjen får var ledare för ett parti?

Besvara den om du vet,

MVH, Krister.

PS.(kanske det är en lag som ställer klockan tillbaka 100 år? att bönder och lantisar inte är röstberättigare...?)

Det framgår ingenstans att dom vill skriva en lag att fam. Shinawatra inte var ledare för ett parti. Pm ska kliva av innan dom kan tänka sig ett nytt val. Sen är det ett krav av demonstranterna att att inte fam. Shinawatra ska ställa upp vid valet men det kan dom inte förhindra. Så uppfattar jag att läget är nu.

"Farang53 " sa:
Det framgår ingenstans att dom vill skriva en lag att fam. Shinawatra inte var ledare för ett parti. Pm ska kliva av innan dom kan tänka sig ett nytt val. Sen är det ett krav av demonstranterna att att inte fam. Shinawatra ska ställa upp vid valet men det kan dom inte förhindra. Så uppfattar jag att läget är nu.

d.v.s. det kommer att fortsättas att bråkas i oändlighet...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp