Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tur att man håller till långt från Bangkok i de rödas land när man är därnere. Om det inte urartar helt förstås, men måtte det inte gå så illa. :-\

"Berralund " sa:
Tur att man håller till långt från Bangkok i de rödas land när man är därnere. Om det inte urartar helt förstås, men måtte det inte gå så illa. :-\

Nu är det ju så även här i rödingland börja folk och vakna och vill ha förändring, det är inte självklart rött längre.
Internet och satelit tv har upplyst folk och de är inte lika lättlurade längre!

"borat " sa:
Nu är det ju så även här i rödingland börja folk och vakna och vill ha förändring, det är inte självklart rött längre.
Frågan är om det inte är du som blivit lurad! Jag minns när Petteri på MPR stack ut hakan och sa -att i Surin så har de minsan "vaknat" och kommer inte rösta på Thaksin(det hade han hört genom att lyssna på "folket"), de röda fick typ 99,6% av alla röster i Surin 3mån efteråt.....
Så passa dig för att göra prognoser du inte har en ANING om, så slipper du göra bort dig mer än du gjort hittills ;-)

"Caveman™ " sa:
Frågan är om det inte är du som blivit lurad! Jag minns när Petteri på MPR stack ut hakan och sa -att i Surin så har de minsan "vaknat" och kommer inte rösta på Thaksin(det hade han hört genom att lyssna på "folket"), de röda fick typ 99,6% av alla röster i Surin 3mån efteråt.....
Så passa dig för att göra prognoser du inte har en ANING om, så slipper du göra bort dig mer än du gjort hittills ;-)

Nja, att de börjar vakna behöver ju inte betyda att alla vaknat :)
Någon prognos i detta spektakel är ju onödig...

"krister " sa:
hahaha! Räcker alltså med att du övertalar din fru för att "...folk börjar vakna"
55555 ;D

Fail där, det är hon och hennes vänner som övertalat mig.

Jag trodde också förut att man kunde dölja allt under klyschan "i demokratins namn"

Till och med i butikerna i byn börja nu finnas visselpipor och "demonstrations kit" att köpa, så visst börjar folk att vakna....bönderna stod igår i något som en demonstration utanför "bonde-banken", men förhoppningsvis kan ju det lösa sig med lite tur snart, ser ju ut som de ev fåt tg i lite pengar så bönderna håller sig lugna en liten stund!

"borat " sa:
Nja, att de börjar vakna behöver ju inte betyda att alla vaknat :)
Någon prognos i detta spektakel är ju onödig...
Jag för min del tycker att de blivit fler röda. Men nu lever jag ju mitt i så jag ser ju möjligt vis inte vad Borat ser. Men den framtida historien kommer ju att visa vad som är rätt som Caverman påpekade ang en viss herre som trodde att han kunde tolka verkligheten.

"Golden " sa:
Jag för min del tycker att de blivit fler röda. Men nu lever jag ju mitt i så jag ser ju möjligt vis inte vad Borat ser. Men den framtida historien kommer ju att visa vad som är rätt som Caverman påpekade ang en viss herre som trodde att han kunde tolka verkligheten.

Verkligheten fn är väl att en dömd brottsling som flytt landet styr.
Och det sk valet på söndag är ju en parodi, som med all säkerhet kommer att få göras om efter ett par månader.
Vad jag förstår så är det nu utsiktslöst att fylla de stolar i parlamentet som krävs för att skapa en regering.

När jag själv är i Korat så är de flesta grannar och övriga i umgängeskretsen gula.
Nu bor jag iofs ganska nära centrum och kanske det gör att det blir gulare än övriga isaan.

"borat " sa:

Mycket Sutheppropaganda har pa forumet , finns nog inga farmare som inte haller pa sina roda.. fo. Sa finns det nu en helv. massa folk i BKK som ar utforbannade pa Suthep , vill slita honom i stycken .
Bara logner om PM haller inte i langden, vanta bara till sanningen om dodsskjutningarna kommer fram,dvs. vem som kopte vad ::)

"andrejsdenruskige " sa:
När jag själv är i Korat så är de flesta grannar och övriga i umgängeskretsen gula.
Nu bor jag iofs ganska nära centrum och kanske det gör att det blir gulare än övriga isaan.

Men alla gula gillar inte Suthep, finns affarsidkare sa kallade gula BKK som talar om att drapa honom..

Ruskigt men sant, manga forlorar sina hotell samt affarsrorelser, och inte fa.. betalar Abhisit och Suthep detta

"Phonta " sa:
Men alla gula gillar inte Suthep, finns affarsidkare sa kallade gula BKK som talar om att drapa honom..

Ruskigt men sant, manga forlorar sina hotell samt affarsrorelser, och inte fa.. betalar Abhisit och Suthep detta

Var har du sett att det finns Suthepanhängare på detta forum?

Jag tror att de röda, liksom de gula bstår av egna falanger och grenar som egentligen inte för de röda/gulas talan.

Om man är socialdemokrat så betyder det inte att man gillar alla på partilistan, det samma gäller nog även här.
Tror faktiskt inte att Suthep personligen har något större stöd i Thailand av de gula, fast det kanske beror på att man känner andra genom sig själv. Jag gillar nämligen inte hans metoder.

Sedan kan man ju lugnt påstå att det inte är Suthep som är skyldig en massa pengar till risbönderna. Men det är en annan femma.

"Phonta " sa:

Precis vad jag har hävdat, hatet mot Suthep och hans anhängare måste växa varje dag bland de affärsidkare etc som drabbas av demonstrationerna. Och vem hade inte blivit desperat om man fick se hela sitt livsverk gå till spillo på grund av detta?

Jag hoppas vid Gud (och Buddha) att detta får ett slut snart men tvivlet är tyvärr stort.

"borat " sa:
Fail där, det är hon och hennes vänner som övertalat mig.

Jag trodde också förut att man kunde dölja allt under klyschan "i demokratins namn"

Till och med i butikerna i byn börja nu finnas visselpipor och "demonstrations kit" att köpa, så visst börjar folk att vakna....bönderna stod igår i något som en demonstration utanför "bonde-banken", men förhoppningsvis kan ju det lösa sig med lite tur snart, ser ju ut som de ev fåt tg i lite pengar så bönderna håller sig lugna en liten stund!

Precis som dom flest Thai då alltså, tänker inte längre än näsan räcker och den är rätt platt på dom flesta här..

"bson " sa:
Tror du att Thai i gemen nånsin har vetat eg vad dom röstat på?

Nej, jag tror att man röstar som sina grannar och släktingar, och man röstar som man alltid gjort enl. tradition.

Jag vet faktiskt inte hur insatta gemene man, i Thailand, är i politiken. Men jag tror att dom är ganska uppgivna.
Oavsett om man hade röstat rött eller gult så hade det skitit sig likförbannat.

Thaksin gjorde en del reformer som var bra för Thailand, det ska man inte glömma. Men han tog väldigt gott betalt för det. Gav med den ena handen och tog med den andra.

"andrejsdenruskige " sa:
Nej, jag tror att man röstar som sina grannar och släktingar, och man röstar som man alltid gjort enl. tradition.

Jag vet faktiskt inte hur insatta gemene man, i Thailand, är i politiken. Men jag tror att dom är ganska uppgivna.
Oavsett om man hade röstat rött eller gult så hade det skitit sig likförbannat.

Thaksin gjorde en del reformer som var bra för Thailand, det ska man inte glömma. Men han tog väldigt gott betalt för det. Gav med den ena handen och tog med den andra.
Thaksin är väl den som gjort mest för folket, men visst var det dyrt.
Frågan är bara vad dom gula vill göra för "folket", tror inte att dom står på de fattigas sida precis.
Problemet i Thailand är att folk är så förbenat okunniga om politik, ekonomi och samhälls och miljö frågor och vad som händer i omvärlden. Dom kan ju i princip nada och det är väl precis så dom styrande vill ha det oavsett färg, okunniga fattiga människor klagar inte om man kastar till dom lite ris.
Hade Yingluck o co bara lyckats pröjsa bönderna för riset så hade som haft ett gigantiskt stöd nu, men nu är även bönderna förbannade.
Men inte en enda inkl borat vet nog vad dom gula EGENTLIGEN är ute efter, varför är det så bråttom att avsätta regeringen, varför fejade dom inte på en grym valkampanjs propaganda istället och bidade sin tid till nästa val?
Kläm på den en stund mina vänner..

Men om demokratin får fortsätta råda så kommer okunnigheten att minska ikapp med att ungdomar använder internet allt mer och med tiden kommer även Thailand att få en vettigare politik och mindre korruption, men det kommer att ta tid.
Om diktaturen däremot återinförs med Suthep och co så kommer Thailand att ta ett gigantiskt steg bakåt i utvecklingen.
Jag tycker inte att dom röda är bra men demokrati före diktatur i alla väder kan väl ingen här vara emot eller?

"bson " sa:
Thaksin är väl den som gjort mest för folket, men visst var det dyrt.
Frågan är bara vad dom gula vill göra för "folket", tror inte att dom står på de fattigas sida precis.
Problemet i Thailand är att folk är så förbenat okunniga om politik, ekonomi och samhälls och miljö frågor och vad som händer i omvärlden. Dom kan ju i princip nada och det är väl precis så dom styrande vill ha det oavsett färg, okunniga fattiga människor klagar inte om man kastar till dom lite ris.
Men det här kommer att fixa sig med tiden då ungdomar skaffar sig mer och mer information via internet.

Det är ingen politiker i dagsläget, eller tidigare för den delen, som har stått på de fattigas sida.
MEN p.g.a mängden av fattigt folk så har man gjort en del tilltag för att få deras röster.
Sedan ger man några smulor till dessa människor och trycker i sig resten av tårtan själv.

Indoktrinering och manipulering är melodin.
Sedan så hoppas man att dom aldrig får veta hur det egentligen ligger till.
Snart blir nog Isaan internetlöst, det kan komma allt för mycket information den vägen.

Eller genom Tv , titta pa Blue Channel,sa mycket Suthep vraker ur sig, stor i kaften ar han ...
Undrar hur sondagen kommer att utspela sig . De som stanger ner vallokalerna kommer att arresteras sager Chslerm, ratt och riktigt anser jag personligen ......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp