Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har aldrig skrivit vilket parti som ska leda landet det är inte min sak jag bara bor här. Jag har skaffat klipp, uttalande och vad massmedian framfört. Jag är emot våld och förtryck. Som sagt Shutep har fläckar men som jag ser det så är det andra som har större och det framgår av alla klipp som jag har lånat av Youtube. Mina sökningar är på thai då får man se flera än man söker på Svenska eller Engelska. Det finns klipp som jag inte kan lägga ut här som ni kanske förstår. Jag lyssnar inte på min fru utan letar efter uppgifter på egen hand så skyll inte på min fru att hon har påverkat mig.

"borat " sa:
Exakt.
Men problemet är att det inte är fria val.
Den rikaste klanen köper ju sina anhängare idag helt öppet.
Regelrätta hot och utpressningar är ju andra metoder för att få dem att rösta "rätt".

Djäkla skitsnack , fram med bevis nu Borat , du säger att du inte håller på något parti, men du kastar bara skit åt ett håll. Fram med namn som blivit hotade ...........

"Farang53 " sa:
Jag hoppas att inte Borat ändrar sin åsikt när kan kommer att upptäcka att dom röda går och hotar bönderna om dom går med i demonstrationen i Bangkok. Är det rimligt att man stödjer en grupp som använder sig av hot och vandalisering för att nå sitt mål.

Även detta en ren lögn, ingen går runt i byarna och snackar om detta, det skulle alla de kontakter jag har veta om, jag har bott och har alldeles för mycket folk jag känner "i byarna" i Isaan.. Slauta hyckla och ljuga, detta står jag för , nu ballar det ur totalt med skisnack här

Nu var vi där igen. Jag har fått den uppfattningen att man inte får uttrycka sina åsikter här. Vad kallas det när man få höra att det man kommer med är sk.. snack?

Det är tydligen på sin plats med en påminnelse igen. Man behöver inte ta till kraftuttryck i en debatt, vi behöver inte ta in de thailändska oroligheterna hit till forumet.

Jag ber er än en gång att föra en sansad debatt i ett vänligt tonfall, det tjänar vi alla på.

Borat och Farang 53 kan ju fortsatta att beratta sina uppdiktade logner for varandra i stallet , jag avslutar didkussionen i Ankeborg ;)

"Phonta " sa:
Även detta en ren lögn, ingen går runt i byarna och snackar om detta, det skulle alla de kontakter jag har veta om, jag har bott och har alldeles för mycket folk jag känner "i byarna" i Isaan.. Slauta hyckla och ljuga, detta står jag för , nu ballar det ur totalt med skisnack här

Vet inte om du läser media eller bara bläddrar, att folk blivit hotade när de protesterat mot den sittande regeringen kan du väl inte ha missat?

"bson " sa:
Du menar precis så som dom gula gör...

Fn tänk lite innan ni skriver, det här är inte svart eller vitt och inget av alternativen är bra, men det enda som gäller för thailands fortsatta utveckling är demokrati och det står absolut inte dom gula för.

Ja, och sannolikt inte de röda heller. :( De är rika maktmisbrukande personer (oavsett sida) som lägger dimridåer framför det som de vill att folk inte ska se. Thailändsk politik är väldigt bekymmersam, och det finns egentligen inget alternativ för det thailändska folket att rösta på och som faktiskt kommer att företräda dem.

"borat " sa:
Vet inte om du läser media eller bara bläddrar, att folk blivit hotade när de protesterat mot den sittande regeringen kan du väl inte ha missat?
Vad jag sett i media är att folk som försökt ta sig in en val lokal för att delta i en demokratisk röst process blivit misshandlade av gula protestanter.
Är detta vad du förespråkar borat?

"bson " sa:
Vad jag sett i media är att folk som försökt ta sig in en val lokal för att delta i en demokratisk röst process blivit misshandlade av gula protestanter.
Är detta vad du förespråkar borat?

Sett igen på bilder, läs ist ;)

Jag försvarar inget fysiskt våld från någon sida, samtidigt som alla kan konstatera att det dödliga våldet har drabbat demonstranterna, föga troligt att se tillfogat det sig själva?

"Berralund " sa:
Där fick du en karma, bson. Alla politiker verkar vara av samma skrot och korn nere i Sydostasien oavsett vilket land dom kommer ifrån. Det gäller verkligen att ha "fingrarna i syltburken". Partifärgen är helt ovidkommande.

Har du några länkar på att Abhisith är korrupt (eftersom du skrev "alla").. borde finnas massor nu när de röda letat dag & natt i flera år?

"BaBoo " sa:
Har du några länkar på att Abhisith är korrupt (eftersom du skrev "alla").. borde finnas massor nu när de röda letat dag & natt i flera år?

Nej, men det finns knappast en enda politiker i sydostasien som inte är mer eller mindre korrupt. Och kanske inte på dom flesta andra håll i världen heller.

"Berralund " sa:
Nej, men det finns knappast en enda politiker i sydostasien som inte är mer eller mindre korrupt. Och kanske inte på dom flesta andra håll i världen heller.
Må vara sant, men försvarar inte den korrupta regimen under den landsflydde och dömda brottslingen Thaksin!

Historien om Thailand är en bra länk. Den sidan har jag läst flera gånger och hittar nytt varje gång. Den här gången hittade jag något som styrker mera vad jag har skrivit om.

Torsdagen den 11 december påstod tidningen the Nation att partiet Puea Thai erbjudit 55 miljoner baht till parlamentsmedlemmar som stödjde det Demokratiska partiet om de istället gav sitt stöd till Puea Thai. Sant eller inte.

BaBoo har samma fundering som jag har. Dom röda har sökt åratal efter att Abhisith skulle vara korrupt. Men än så länge finns det inga uppgifter att han skulle vara det men om ni har en länk som visar motsatsen så är den välkommen.
Att Suthep har korruption åtal på sig det finns många uppgifter om det så det går inte att förneka. Jag förespråkar inte för korruption men den finns här på olika nivåer.

Ni stirrar er blinda på enskilda personer och ser inte det bakom och dess motiv. Håller med Dr A..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp