Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Innan Thailändarna hade mobiltelefoner så dom kunde filma händelser vi sammandrabbningar av demonstranter så fanns det inga bevis på våldet. Nu när utvecklingen har nått Thailand så dyker det upp det folk pratade om förut utan att det kunde bevisas. Så klippen av våld i landet är propaganda?

Pinsamt låg nivå i denna tråd nu.

Är forvånad att 'Det vänliga forumet'

inte raderar inlägget där Borat kallar annan medlem for 'vålds och korruptions anhängare'

Det finns enligt min mening ingen här som sagt att de stoder våld och korruption.

Sluta med personangreppen Borat!

"Bossej " sa:

inte raderar inlägget där Borat kallar annan medlem for 'vålds och korruptions anhängare'

Det finns enligt min mening ingen här som sagt att de stoder våld och korruption.

Skulle vi då även ta bort inlägget som citerades, där Dr A kallade Borats samt Farang53 åsikter för förvirrade?

Det är väl ni som moderator for ´'Det vänliga forumet´'

som skall ta ställning till den frågan!

Men Borats inlägg nr 178 ovan innehåller ju inget annat än ett rent personangrepp.

"Bossej " sa:

:thumbsup: Varför vill inte jag delta i diskussionen tror du, endast utvalda får vara stora i käften ::)

"borat " sa:
Ännu en vålds och korruptions anhängare gör entre i tråden.

Min personliga mening är att det är INGEN som har uttalat att man är för våld och korruption här, där har du fel. Man kan inte stirra sig blind och förutsätta att andra tycker si och så utan man måste vara mottaglig för argumentation i en diskussion. Alla kan vi ha olika åsikter, tråkigt vore det annars, men någon vålds- och korruptionsförespråkare finns här inte.

Vissa här balanserar på gränsen till personangrepp vilket är tråkigt. Detta är en fråga som förmodligen intresserar oss alla, det vore fint om debatten kan föras i en god anda och så sakligt som möjligt. Problemen i Thailand räcker mer än väl.

Thailand måste ha en folkvald regering och den regeringen måste ta tag i problemen som finns i Thailand med reformer.
Ett stort problem är korruptionen, som måste tas krafttag med, det är folket som får betala för den, enligt en fd. utrikesminister kostar det landet 100 miljarder per år.
Sedan borde de införa en lag som gjorde att de måste ha tillstånd från polisen för att demonstrera, sådan lag finns i blandannat de europeiska länderna.
Man kan inte acceptera demonstrationer därför en annan grupp vill komma åt makten, i de europeiska länderna hade polisen stoppat den typ av demonstration, de skulle aldrig fått tillstånd till något sådant.
Exempelvis att risbönderna demonstrerar är helt logiskt, därför de har inte fått betalt för levererat ris till regeringen och är ingen politisk demonstration.
Rissubventionerna måste ses över de kostar helt enkelt för mycket, jag såg i en tidning att risbönderna får endast en liten del av vad staten betalar ut.

Problemet är nog större än så

Den gula färgen tillhör Kungen, ett parti använder sig av den gula färgen.

Har Thaxsin thaipass? vad jag förstår så reser han på ett Nigeransk pass,

var det inte Nigeria som fick köpa ett lass med ris? som sedermera reklamerades?

Finns det inte sedan tidigare en större affär med ris till en provins i Kina, vissa oklarheter kvarligger.

Bönderna ber om att få tillbaka sitt ris, för att kunna sälja själva på den öppna marknaden, varför får dom inte det? kanske det inte finns något ris?

Varför intresserar sig antikorruptionsgruppen i Thailand för större penningöverföringar från Thai till Macau Singapore Hongtong? avsändare Thai stat.

Det finns många som säger att Suthep kommer att svettas i fängelset, andra säger att han kommer aldrig att fällas, motivering, han har tjänat Kungen, och den samma är Statschef, samtliga vapenslag står under Statschefen.

oavsett, befara det värsta, hoppas på det bästa

Ubon är cencurerad

Normalt publiceras inlägg omgående utan att innehållet först måste granskas. Det förekommer att ett enstaka inlägg bedöms kräva förhandsgranskning. Detta sker automatiskt, är fullt normalt och behöver inte betyda att medlemmen på något sätt gjort något fel. Medlemmar som tidigare inte bedömts följa forumregler/användaravtalet får periodvis eller permanent räkna med att förhandsgranskning av inlägg ofta eller alltid krävs.

Det Suthep görr kallas i övriga värden för revolution, eller till och med högförräderi :(, här kallas det "Fredliga "demonstartioner . Under rådande undantagstillstånd råder normalt krigslagar . Sutheps handlande skulle normalt i andra länder ge dödsstraff .,..

"Ubon " sa:
Ubon är cencurerad

Normalt publiceras inlägg omgående utan att innehållet först måste granskas. Det förekommer att ett enstaka inlägg bedöms kräva förhandsgranskning. Detta sker automatiskt, är fullt normalt och behöver inte betyda att medlemmen på något sätt gjort något fel. Medlemmar som tidigare inte bedömts följa forumregler/användaravtalet får periodvis eller permanent räkna med att förhandsgranskning av inlägg ofta eller alltid krävs.
Bla. Bla tror du att du är den förste som får det medelandet, står görs per automatik.

"Jonas " sa:
Bla. Bla tror du att du är den förste som får det medelandet, står görs per automatik.

Man kan börja fundera. Som det står kan man göra sig skyldig till förseelser som man kanske har glömt bort. Så det är kanske bäst att rannsaka sig själv lite.

I sakfrågan håller jag andan nu. Jag ska be för Thailand och dess folk hoppas innerligt att det inte urartar i morgon.

Bilder på skottlossning i bangkok i aftonbladet nu. Hoppas man kan åka hem om 4 veckor.

Ett videoklipp från YouTube som visar hur

'Sutheps fredliga demonstranter'

stänger ner en vallokal i stadsdelen Lak Si i Bangkok idag.

https://www.youtube.com/watch?v=BjSMZhQHmzM

En fotograf till vänster i videon lyckades även ta några närbilder på en av
Sutheps medhjälpare

BfZCNp1CAAAwIAh.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp