SV: Hur ladda ner 720p torrents på min dator?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Rolf, har just laddat ner din Wuze samt 1 film 720p + 1 film 480p, detta 480 som jag normalt sett klarar ändå. men ville se hur detta funkar........ Går det bra så byter jag.....
annars skiter jag i det och kör med mitt youtorrent till din stora sorg..

tack - Gregor
Det är rätt vi måste testa, annars så lär man sej inget. Hoppas det går bra.

"legolas " sa:
Rolf/andra hjälpsamma,,,

Glöm mitt föregående inlägg. medans ni nanar och har det bra, så jobbar en annan frenetiskt för att fixa sitt liv....

jag gick in i forumet på WUZO, och där specade jag en fråga och se där, det var flera som hade problem att hitta svaret. och som vanligt så var ju svaret skitenkelt när man väl fick facit på hur man skulle göra:

Tools/Options/Queue. = här ändrar man antalet samtidiga nedladdningar

Och sedan ställde jag för min del in 5st samtidiga nedladdningar. SÅ nu vet du hur man skall göra Rolf... erkänn att du inte visste så här på direkten va??

Tack så mycket, jag har nu dumpat mitt kära youtorrent, och försöker att leva med denna i vissa stycken lite bättre torrent. Men i vissa stycken (hanteringsmässigt) så var faktiskt youtorrent genialisk på många saker.... men men men, bort med den, och så kör vi WUZO..... Eventuella datorkraschar får Rolf c/o Länsstyrelsen någonstans i Sverige ta ansvar för, eller hur???
Det var väl bra att det funkade. Sen att du snodde mitt gamla devis att bra karl klarar sej själv och sökte via forumet, det är ju lysande. Tänk vad bra det går ibland.
Jag har för vana att alltid läsa alla manualer till allt jag köper, ibland till frugans förtret för hon läser inte nåt, det ska bara funka :)
Så jag brukar faktiskt klicka mej igenom alla menyer för att se vad det står och om det är nåt jag vill ändra på.
Du kan om du vill styra progr. att spara dina nerladdade filer direkt på din exerna disk.
VLC har ju släppe n ny vers. 1.1.11, med lit buggfixar och bättre grafik, som ledarn säger eller vem det var VLC visar även komprimerade filer utan att man behöver packa upp dom.
Vid ett ev. datorhaveri så har vi endast in skicks service, vid enstaka fall då kund betalar gör vi även på platsen jobb :laugh:
Lycka till och glöm inte att köra en Defrag då och då

"legolas " sa:
Innan denna tråd helt faller i "träda" och glöms bort för evinnerliga tider, så vill jag meddela att jag numera har en väl fungerande dator, och jag kan se utan minsta problem allting som har med 720 p och alla andra "p" också för den delen!!!

problemet var skitenkelt, det var så enkelt så det förvånar mig att det inte kom upp alls här. jag satt där och funderade och kom på att jag hade en sak som jag inte kollat ännu, och det var WINRAR. jag hade sett att min datortekniker när han länsade min dator hade installerat denna, och jag i min enfald visste inte ens vad det är för något. jag avinstallerade WINRAR.

Nu gick jag igen till datorkillen, han kom hem till mig installerade in WINRAR igen, och visade mig hur man öppnar en film med den.

Skitenkelt 2 tryck och allt är klart. Jag laddade på prov ner en 720p grej ifrån ett TV;n program. När det var klart, så klickade jag på öppna och upp dansade då symbolen för WINRAR, det ser ju ut som små bokhögar nästan. Massor av högar, och det räcker att man tar en hög av dem bara och högerklickar, och klickar sedan på "extract files".

halleleluja, allt var klart att kolla..... så enkelt var det.
Tack alla som försökte att hjälpa mig, nu vet jag, och nu kan jag kanske hälpa någon annan i nöd....
Du ser vad enkelt allt är när man sitter med facit. Men har man ingen aning om vad som felar,
då är man körd.
En sak är bra, testa testa och åter testa. Ytterst sällan man förstör något,
man får oftast en liten ruta som frågar, Är du säker på att du vill........
All info finns på nätet men det svåra är oftast, hur man ska ställa frågan
för att få rätt på det man vill veta.
Kul att du fått snurr på ditt nerladdade.
Själv sitter jag just nu och brottas med om jag ska köpa en Slingbox Pro eller Solo.
För att kunna kolla på min satbox i Sv. när jag är i Thail.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp