Innan denna tråd helt faller i "träda" och glöms bort för evinnerliga tider, så vill jag meddela att jag numera har en väl fungerande dator, och jag kan se utan minsta problem allting som har med 720 p och alla andra "p" också för den delen!!!
problemet var skitenkelt, det var så enkelt så det förvånar mig att det inte kom upp alls här. jag satt där och funderade och kom på att jag hade en sak som jag inte kollat ännu, och det var WINRAR. jag hade sett att min datortekniker när han länsade min dator hade installerat denna, och jag i min enfald visste inte ens vad det är för något. jag avinstallerade WINRAR.
Nu gick jag igen till datorkillen, han kom hem till mig installerade in WINRAR igen, och visade mig hur man öppnar en film med den.
Skitenkelt 2 tryck och allt är klart. Jag laddade på prov ner en 720p grej ifrån ett TV;n program. När det var klart, så klickade jag på öppna och upp dansade då symbolen för WINRAR, det ser ju ut som små bokhögar nästan. Massor av högar, och det räcker att man tar en hög av dem bara och högerklickar, och klickar sedan på "extract files".
halleleluja, allt var klart att kolla..... så enkelt var det.
Tack alla som försökte att hjälpa mig, nu vet jag, och nu kan jag kanske hälpa någon annan i nöd....