Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mexikanskt, indiskt, thai är supergott men finns massor av mat i thailand jag aldrig skulle komma på tanken att äta.Där tycker jag precis tvärtom, föredrar thaimat alla dagar framför indiskt. Men mexikanskt är minst lika gott som thai.
Visst finns det god thaimat, men många rätter har de helt missat balansen i och bara vräker ner chili i.Gillar ni inte thaimat har ni nog missat att äta det mesta, finns ju hur mycket gott som helst inte bara chilli i kryddningen.
Ja i Sverige är den god, annars är det väl mest kött som är skuret i musöron storlek snabb stekt med kryddor och ris.Gillar ni inte thaimat har ni nog missat att äta det mesta, finns ju hur mycket gott som helst inte bara chilli i kryddningen.
? Du har nog inte varit i Thailand isf.Ja i Sverige är den god, annars är det väl mest kött som är skuret i musöron storlek snabb stekt med kryddor och ris.
Nä, det låter som att dom kulinariska upplevelserna kommer från en dålig thaisylta någonstans i Sverige.? Du har nog inte varit i Thailand isf.
Musöron, man kan verkligen undra vad det var för riskokare du har råkat ut för din stackare.Ja i Sverige är den god, annars är det väl mest kött som är skuret i musöron storlek snabb stekt med kryddor och ris.
Ja i Sverige är den god, annars är det väl mest kött som är skuret i musöron storlek snabb stekt med kryddor och ris.
Min styvmorsa har vart med under hela min uppväxt så nog har jag vart i Thailand och ätit maten skillnaden är väl att morsan inte är från risfälten som era fruar är från, morsans mat är bäst
Jag har aldrig vart vid ett risfält bara hört andra prata om det morsan är från kho samui bra mat därifrånJag kan inte tala för andra medlemmar men min fru har aldrig satt en fot i något risfält, bra eller dåligt.
Om nu din sryvmor inte är från något risfält så borde ju den maten hon lagar vara densamma som jag äter varje dag i Bangkok och då borde du ju gilla Thaimat i Thailand. Eller äter du bara ute vid risfälten när du är i Thailand?
Nej men jag antar att är man fattig så får man utnyttja alla resurser och möjligheter. På så vis blir man riktigt skicklig. Tvärtom så vill jag ge en eloge till människor som kan värdera naturen och ta vara på dess möjligheter.Bara för att någon bor vid ett risfält så kan man ju äta thaimat som den till lagas i ex. Bankok, man behöver ju inte äta allt konstigt som en del isaanfolk stoppar i sig som grodor, paalaa, insekter m.m.![]()
Det unviker man ju så klart ... friterade insekter är ganska gott. Finns många thairätter som är goda med balans i kryddningen som panäng men sen finns det vissa rätter som sticker ut där en krydda sticker ut för mycket och där de missat balansen ... men visst finns det ju många rätter så man klarar sig länge ... men lite farangmat i veckan behöver jag och sen gillar jag ju alla kör som arabiska, indiska, afrikanska, japanska, franska, italienska, tyska, tjeckiska, mexikanska etc ...Bara för att någon bor vid ett risfält så kan man ju äta thaimat som den till lagas i ex. Bankok, man behöver ju inte äta allt konstigt som en del isaanfolk stoppar i sig som grodor, paalaa, insekter m.m.![]()
Det finns mycket som är hur gott som helst och det behöver inte alls vara starktDet unviker man ju så klart ... friterade insekter är ganska gott. Finns många thairätter som är goda med balans i kryddningen som panäng men sen finns det vissa rätter som sticker ut där en krydda sticker ut för mycket och där de missat balansen ... men visst finns det ju många rätter så man klarar sig länge ... men lite farangmat i veckan behöver jag och sen gillar jag ju alla kör som arabiska, indiska, afrikanska, japanska, franska, italienska, tyska, tjeckiska, mexikanska etc ...
Ja i Sverige är den god, annars är det väl mest kött som är skuret i musöron storlek snabb stekt med kryddor och ris.