Tacos och .....

Det unviker man ju så klart ... friterade insekter är ganska gott. Finns många thairätter som är goda med balans i kryddningen som panäng men sen finns det vissa rätter som sticker ut där en krydda sticker ut för mycket och där de missat balansen ... men visst finns det ju många rätter så man klarar sig länge ... men lite farangmat i veckan behöver jag och sen gillar jag ju alla kör som arabiska, indiska, afrikanska, japanska, franska, italienska, tyska, tjeckiska, mexikanska etc ...
Vet inte vad det är med Thaimaten, jag gillar maten från alla länderna du räkna upp där och jag gillar riktigt stark mat, men Thai mat är det få rätter jag äter och då i nödfall, nåt där som inte passar mina smakgommar, tycker den är tråkig och riset dom kokar är så enormt tråkigt smaklöst..

Senast redigerad av en moderator:
samma här de är nog kryddningen, sen gillar ja kött de har dom alltid för lite av tycker ja. Men min fru är enormt duktig på mat, sen finns ju här så mycket fint kött så jag äter nog lite för mycket, vi kör med schasmin ris de gillar ja. Men de finns ju jätte fin potatis också, så mat är inga problem

Igår käka vi på Indisk restaurang och det va fn bland det bästa jag ätit sen jag kom hit.

Dom flesta från Samui härstammar från ett risfält .
Skiljer sig rejält från Koh Thao då, där var det ju bara Burmeser, frugan kunde ju knappt göra sig förstådd där.
Jag skulle beställa på Thai på ena restaurangen när jag och polaren var där, what language you speak, Thai, sorry no one speak Thai here, only Burmese working in this restaurant have to speak english och så såg det ut på varenda ställe vi var på.
Har aldrig sett så lite Thai i Thailand som där.
Unga faranger och Burmeser var i majoritet, mest unga faranger som höll på med dykning.

Ikväll ska jag titta på Farmen och då ska jag äta den traditionella söndagskvällsmaten som är ostkaka med sylt och grädde Får ni sån god mat av era thaifruar som jag får av min farmor tror inte det
Då var säsongen över för denna gången min favorit Lina blev tvåa

Haha, jag sökte på melodifestivalen och fann denna tråden.

I morgon börjar den första delfinalen för i år. Då blir det förhoppningsvis tacos här på kvällen.

Skulle egentligen varit på Scandinavium med vip biljett i afton. Riktigt kul, det runt omkring hela evenemanget:)
Men gav bort mina 2 biljetter till 2 som uppskattar detta spektakel mer än vad jag gör:cool:

Jag sitter här mätt och belåten efter att ha ätit tacos, men måste erkänna även om det tar emot att erkänna det att kvällens låtar är inget bra.

Det blev Klassfesten på TV 4 igår med Maria Lundqvist och Morgan Alling istället för schlagereländet. Tur att P4 Plus finns på nätet så att man slipper höra skiten jämnt och ständigt. Gamla godingar, det är min Mello. :)

mello.jpg
9

Tillbaka
Topp