Tappa ansiktet? Vaddå?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
K

kjell.t

Gäst
"matteisurin " sa:
En liten fundering som jag har ! Om man har ertappat sina svärföräldrar att ljuga dig och deras egna barnbarn rätt upp i ansiktet endast för ekonomisk vinning. Hur ska man bemöta dom nästa gång man träffas, vilket är sällan. Utan att man ställer dom i dålig dager hemma i byn ?
Hej
Jag har inga så jag kan inte tala av erfarenhet. Mina var döda.
Men jag tror att vi alla är lite medvetna, jag skulle först och främst få min fru att tala med dem i enrum och förklara vad som gäller samt att hon talar om för dem att samtalet är för att de inte ska tappa ansiktet i byn och att ni vill stryka ett streck över det.
Då tror jag de får mer respekt för dig med för att du sköter det på låg nivå

G

gnaraf

Gäst
"legolas " sa:
För egen del, utan att ha någon erfarenhet av det, så tycker jag för min del att det bästa rådet jag kan ge dig, är att hålla ditt egna ansikte borta ifrån detta om det är möjligt. Och låt din fru sköta om det på thailändskt manér.

vad du än kommer att säga till svärföräldrarna, så kommer det att vara "utlänningen som inte fattar nåt säger till thai vad han skall göra".. Du hamnar enbart i en "torsk-torsk-situation" Om du fattar vad jag menar. Du förlorar hur du än gör om du lägger dig i detta..... Låt din fru sköta detta....

Lycka till....

legolas
Tycker det är helt fel,,talar för mig själv nu.
Har nån ljugit för mig o min familj skulle jag ALDRIG låta nån annan för min talan,där kan man snacka om o tappa ansiktet.
Skulle absolut delta i samtalet som narturligtvist skulle hållas inom fyra väggar och göra det klart o tydligt att jag inte aceppterar deras sätt men kan se mellan fingrarna denna gång(om det var den första) o sen släppa det..

G

gnaraf

Gäst
"legolas " sa:
Precis som du, så har jag inget facit att tillgå, men en sak skall man ha väldigt klart för sig. Detta är Thailand och icke Sverige. Finns det chans att vara diplomatisk i denna situation, så anser jag att det är den absolut bästa vägen att gå.

Att du pratar om att du tappar ansiktet i situationen är nog inte så himla viktigt. För mig i denna situation är det viktigaste att poletten trillar ner hos svärföräldrarna och att jag får min vilja igenom. jag anser ICKE att jag tappat fejan om min vilja vinner....
Visst finns det inget svar,är upp till var o en o bedöma situationen o handla efter det.

Bästa sättet o få sin vilja igenom och att veta att poletten trillar ner måste väl iaf vara att delta och inte skicka en löpare..

A

Anonym

Gäst
Tack för alla goda tips, hade det bara gällt mig, så hade jag nog gått på ledarens linje med en enkel dansk skalle ;) Tyvärr är det ju inte så eftersom det också handlar om min fru och barnen. För oavsett vad dom än gjort så förblir dom våra barns morföräldrar

:wai: Mats

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Topp