Telefonförsäljare - något som katten har släpat in??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Telefonförsäljare är något som jag verkligen ogillar. Det är vansinnigt irriterande att bli störd av dessa påstridiga människor som har svårt att accetpera ett nej.

Det är faktiskt synd om ungdomar som halkar in på denna banan som ett första uppdrag i arbetslivet, dåligt betalt och ovänligt bemötande.

Tur i alla fall att det finns ett NIX-register här i Sverige. Jag har anmält alla våra nummer dit, alltså även mobilnumren. Och är det någon försäljare som inte respekterar detta så får personen veta detta, och det är inga vackra ord som flyger ur en.

Glöm inte att anmäla era mobilnummer alltså, det är ju tillåtet att ringa till sådana nu.

Har faktiskt inte blivit störd av någon försäljare Sverige mer än ett par gånger i mitt liv, så det kan jag leva med..
Men eftersom jag har AIS i Thailand så ringer dom ofta om sina promotions, och dom ger sig inte heller... Dom skulle prata med min sambo som har ett abbonnemang hos dom, och jag svarade och ljög att hon inte va hemma... Hon (på AIS) ringde ett tiotal gånger, och mitt humör blev värre efter varje gång...

Är ju bara att prata Svenska eller Engelska när AIS ringer då lägger dom på direkt behöver ju inte förklara.

Dom tjatar ju om att dom vill snacka med kärringen, det e ju henne abbonnemaget står på. Svarar ja på svenska så riger dom upp en timma senare. 10 gånger minst har ja svarat, till sist sa ja att min tjej inte e intresserad av vad än det är, men när man blir lite mer aggressiv så trillar poletten ner...

"krister " sa:
Dom tjatar ju om att dom vill snacka med kärringen, det e ju henne abbonnemaget står på. Svarar ja på svenska så riger dom upp en timma senare. 10 gånger minst har ja svarat, till sist sa ja att min tjej inte e intresserad av vad än det är, men när man blir lite mer aggressiv så trillar poletten ner...

Ringer dom hit trots att våra abonnemang är NIX-ade så ramlar poletten förhoppningsvis ner väldigt snabbt. Dom får veta att dom lever, det vill jag lova. Att det sen är stackars ungdomar som ringer för det mesta har ingen betydelse, respekt för ett nej är vad som gäller.

De kan kasta sig ner för kebenekaisa's sydslänt....

Hela tiden jag har varit här i LOS så är det en firma som har ringt mitt nr, säkert 20 ggr tillslut så tog jag reda på vad det var för firma och skrev ett mail med stora bokstäver att inte ringa igen, om så skedde skulle jag personligen komma och stoppa chefen i krysset på vederbörande som ringt....

Firman heter: CODE KEY Security

Ps.
Jag är inte så elak som jag låter det kan 66:an intyga, är en snäll typ.
Ds.

Telefonförsäljare är verkligen något som katten har släpat in, ytterligt irriterande. Denna företeelse bode vara totalt förbjuden. Jag svarar sällan i telefonen när det är ett nummer jag inte känner igen.

Det går ju alltid att lägga telefonen åt sidan när dom ringer och man har svarat, då kan dom ju inte störa någon annan på en stund :D

Förut när dom ringde mig på kvällarna så sade jag att jag inte hade tid,
men jag kunde få deras hem nummer så jag kunde störa dom på sin fritid,

Igår blev livet förpestat av en typ som ville hjälpa mig att välja elbolag. Dom skulle hela tiden förhandla med dom olika elbolagen om mitt avtal och på så vis göra allt mycket billigare. Han accepterade inte ett nej heller men något ja fick han inte och det hela slutade med att han fick luren i örat efter en kraftig svordom. >:(

Då var det dags igen, en förbaskad säljare ringde på luren.
Det som var mest retande, var jag hade gått och lagt mig och nästan låst igen ögonen då f--nskapet ringer, just p.g.a. den saken att jag ska upp kl:03:30 på morron(fredag)för att hinna till jobbet, vad han ville det sket jag i och slog av hans samtal till mig, så j-kla respektlösa....

"Jo-Be " sa:
Då var det dags igen, en förbaskad säljare ringde på luren.
Det som var mest retande, var jag hade gått och lagt mig och nästan låst igen ögonen då f--nskapet ringer, just p.g.a. den saken att jag ska upp kl:03:30 på morron(fredag)för att hinna till jobbet, vad han ville det sket jag i och slog av hans samtal till mig, så j-kla respektlösa....
Så fort dessa ringer blir jag väldigt kort och börja ifrågasätta varför dem ringer och vad de fått numret från!

Ringer de efter jag lagt mig så skulle jag blir tokig!

Men varför stänger ni inte av ljudet eller sätter luren i flygplansläge när ni ska sova?

Jag vill att dem som behöver nå mig kan göra det. Min mamma är gammal och är en trygghet för oss båda om hon kan ringa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp