SV: När är det dags att slänga ut katten?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Jag tänker i exakt samma banor och husbygget är stoppat. Men samma thaipolare som tycker jag skall slänga ut säger också att hon älskar mig för mycket, [¤#@@¤%] varje gng jag drar på sjön. Svinsur sen är det som hon skall hämnas när jag kommer hem. Hon tycker hon kan börja jobba på 7/11 få lite pengar så kan jag stanna hemma. som sagt många faktorer vad gäller pojkvänn så e ja nästan hundra på icke vi har olika vänner men från samma by så då skulle dom veta. åldersskillnaden är låg hon 30 jag 38.

Vet inte hur jag skulle reagera, men antagligen skulle jag ge henne en utskällning som heter duga.

Pausa bygget och pausa förhållandet. Förhoppningsvis är det någon tillfällig rubbning hos tjejen som går över.
Om det inte går över så kanske du har sparat både pengar men framför allt så sparar du tid.
Pengar kan vi förlora det kommer nya. Men att förlora år i ett dåligt förhållande och upptäcka att man är gammal när man kliver ur förhållandet, det är värre.
Tiden kan man tyvärr inte få tillbaka.

Passa på och lev ett bra liv medans du är ung och lås inte in dig i onödan.

imorse kom frugan gråtandes och bad om ursäkt och att hon inte vet varför hon betett sig som hon gjort sista tiden så får hoppas det kan bli bra igen.

När är det dags att slänga ut katten?

"Jonas " sa:
imorse kom frugan gråtandes och bad om ursäkt och att hon inte vet varför hon betett sig som hon gjort sista tiden så får hoppas det kan bli bra igen.
Det låter ju lovande :)
Glöm inte att tala om hur illa hon gjorde dig!

"ledarn " sa:
Kvinnor ??

Men vänta lite med att starta husbygget så att det inte bara är det som det hänger på..?
Säg att du vill vara säker på att hon ändrat sig...

Det är nu du har chansen att sätta ner foten ordentligt... :nod: :nod:

Jag håller med fullständigt då hon verkar lyssna på några nya vänner bättre än dig och att ha en dålig attityd varje gång du kommer tillbaka är helt oacceptabelt.
Spara pengar några månader och se om vibbarna blir bättre då du inte ska behöva jobba hårt för familjen och dessutom få skit när du kommer tillbaks.
Sen kan du slutföra huset helt när du har tillräckligt med pengar eller avbryta och gå vidare med pengar kvar på banken.
Lider med dig men det är nu du behöver visa styrka.

Inga idealiska förutsättningar just nu.

Va kul Jonas, följ de goda råden ovan ... smed medan järnet är varmt ...

"ledarn " sa:
Kvinnor ??

Men vänta lite med att starta husbygget så att det inte bara är det som det hänger på..?
Säg att du vill vara säker på att hon ändrat sig...

Det är nu du har chansen att sätta ner foten ordentligt... :nod: :nod:

Att det skulle bero på husbygget tror jag inte för anledningen till stoppet har berott på ekonomi, vart bestämt sen innan att det skulle stoppas efter taket så vi får sparat ihop nya pengar. Inget som diskuterats av någon annan anledning men det kom lägligt.

"Jonas " sa:
Att det skulle bero på husbygget tror jag inte för anledningen till stoppet har berott på ekonomi, vart bestämt sen innan att det skulle stoppas efter taket så vi får sparat ihop nya pengar. Inget som diskuterats av någon annan anledning men det kom lägligt.
Hade det varit annorlunda om ekonomin tillåtit ett fortsatt byggande? Jag har märkt att thai kan dra öronen åt sig om farangen uppfattas som pank.

Tyvvär måste man ju lämna med ett intyg när man gifter sig där farangens inkomstuppgifter står så finns ingen tro om att jag är pank för där stod 260 000 baht i månaden.
Men hon tycker själv att hon inte bidrar med något och vill börja jobba och hjälpa till säger hon. Kan ju bero på att hon känner att hon gör för lite och blir frustrerad för det och låter det gå ut över andra, har kommit på tal många gånger att hon vill jobba och bidra. Problemet gällande det har ju varit den lilla ledighet thai får så hade vi träffats sällan.
Vad gäller surheten vid påmönstring inbillar jag mig att det är saknad. sitter ju alltid och väntar på flygbiljetten och för varje extra dag blir hon gladare och gladare börjar prata om att kanske jag kan stanna hemma en vecka till. Sen kommer biljetten som vanligt och då lägger hon sig på soffan och ser ledsen ut o tystnar sen övergår det i surhet. Men den delen har blivit bättre sen jag sa till henne att hon får inte följa med till flygplatsen igen om hon fortsätter.

"Jonas " sa:
Tyvvär måste man ju lämna med ett intyg när man gifter sig där farangens inkomstuppgifter står så finns ingen tro om att jag är pank för där stod 260 000 baht i månaden.
Men hon tycker själv att hon inte bidrar med något och vill börja jobba och hjälpa till säger hon. Kan ju bero på att hon känner att hon gör för lite och blir frustrerad för det och låter det gå ut över andra, har kommit på tal många gånger att hon vill jobba och bidra. Problemet gällande det har ju varit den lilla ledighet thai får så hade vi träffats sällan.
Vad gäller surheten vid påmönstring inbillar jag mig att det är saknad. sitter ju alltid och väntar på flygbiljetten och för varje extra dag blir hon gladare och gladare börjar prata om att kanske jag kan stanna hemma en vecka till. Sen kommer biljetten som vanligt och då lägger hon sig på soffan och ser ledsen ut o tystnar sen övergår det i surhet. Men den delen har blivit bättre sen jag sa till henne att hon får inte följa med till flygplatsen igen om hon fortsätter.
genast ser det lite mer hoppfullt ut för dig. om det är som du säger så har kanske vi alla målat den onde på väggen. jag håller tummarna för att det är så.

Vad ledsen man blir när man kommer hem efter en veckas bortavaro och får läsa om ditt elände, Jonas. Enormt tråkigt är vad det är, hoppas att allt löser sig till det bästa. Du har ju fått många goda och förnuftiga råd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp