Telefonförsäljare som inte riktigt förstår

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Det ringde just en telefonförsäljare till mig och tjatade om att sänka telefonkostnaderna.
Efter ett långt utlägg som han säkert läste innantill, svarade jag.
-Nja, du vill spara på mina telefonkostnader. Nu är det så att jag befinner mig i Thailand (jag ljög lite) och det kostar mig 13:- / minut att svara på ditt svammel.

Telefonförsäljaren: Jaha! Hur mycket betalar du för din fasta telefon, och använder du den?

Jag: Det är inte så intressant. Just nu så kostar DU mig en massa pengar.

Telefonförsäljaren: Vänta 35sek (mutar telefonen en stund och kommer tillbaka) och fortsätter att pladdra, ända tills jag avbryter honom.

Jag: Du ville spara pengar åt mig, men med Roamingavgiften så har du just gjort så att jag har förlorat en massa pengar. Har du tänkt kompensera även detta, när du nu verkar vara så mån om mina pengar.

Telefonförsäljaren: Hur ofta använder du din hemtelefon?

(Jag blir tvungen att ge upp nu, han är så korkad och tråkig)

Jag: Jag är inte ett smack intresserad av det du vill kränga. Samtalet har kostat mer än vad du klarar att spara åt mig, så du kan bara glömma detta.

Han tackar för sig och vi önskar varandra en trevlig dag (åtminstone så säger vi det)

Medans jag skrev ringde det någon annan som var väldigt mån om mina pengar. Han ville fixa min elnota.
Jag ljög även för honom, och han hajade direkt att det blir billigare för mig att lägga på :)

Försäljare.. Det måste vara det mest irriterande och oservicevänliga jobb att inneha och kundirriterande :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Råkade ut för elsäljare när jag stod på skåpflaket och höll på med att lossa, först så hörde jag inte vad han sa så jag blev tvungen att avstanna det jag höll på med, första frågan naturligtvis var vem jag var, ok rätt person :thumbsup: , andra frågan min adress stämde :thumbsup: , tredje var ingen fråga utan ett vill du ha ett bättre pris på din elkonsumtion, två utav tre börjar bra...

På första frågan svarade jag: -Ja!
På andra frågan svarade jag: -Ja!
På tredje frågan svarade jag: -Nej! jag bor inte där och jag skulle tro att min polare "Peter" som är lägenhets innehavare skulle nog högt ogilla att jag lägger mig i hur BRF:en(bostadsföreningen) sköter sitt inköp av el till föreningen, vilket är en inbakad kostnad i avgiften... Klick!!

Det är tur att man inte måste jobba som säljare. Hellre jobba som lapplisa i så fall.

Vad är skillnaden, lapplisorna är ju lika utskällda dom med, så fort de börjar närma sig en bil så får de spott & spe från bilägaren som försöker hålla dem på avstånd så de inte kan sätta lappen under torkarbladet.
Visst! Undantag finns det ju, alltid någon snäll själ som pratar vänligt till dom och kanske slipper en sån där gulremsa under bladet, men det skall ju inte säga att alla lapplisor är häxor från början, dom utbildas till det...:cool:;):cool:

Vad är skillnaden, lapplisorna är ju lika utskällda dom med, så fort de börjar närma sig en bil så får de spott & spe från bilägaren som försöker hålla dem på avstånd så de inte kan sätta lappen under torkarbladet.
Visst! Undantag finns det ju, alltid någon snäll själ som pratar vänligt till dom och kanske slipper en sån där gulremsa under bladet, men det skall ju inte säga att alla lapplisor är häxor från början, dom utbildas till det...:cool:;):cool:

Skillnaden är att bilägaren gjort ett fel.
Men den som blir "utsatt" för telefonförsäljare har knappast gjort något fel.

Lapplisor går ju inte och lappar random bilar hur som helst.

Har jag parkerat fel så har jag. Jag skulle aldrig skälla ut en lapplisa.
Fast det är klart, ett otacksamt yrke är det och det är nog bättre att sitta skyddad bakom en telefon är att parera slag från felparkerare.

jag höll på att få en lapp men jag kom o sa att jag va bara inne i affären och köpte en redbull, och han sa att ja du... den drickan höll på att kosta dig en himla massa pengar, så nu har du haft tur!
Enda gången jag fått möta en lapplasse med hjärta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp