Testa dina kunskaper

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Antar att ni gjorde det om uppfinningar, men mycket tur fick jag ihop sju rätt, men max fem som jag var säker på ...

Japp, det var uppfinningarna. Det fanns en del där som jag aldrig hade hört talas om. SvD:s qutz är faktiskt ganska bra. :thumbsup:

Men kalla polkagris uppfinning och souvernir? Kan man ju lika hjärna kalla Svenska köttbullar uppfinning och souvernir köp dom på konserv så håller dom sig längre på souvernir hyllan än polkagrisen.

"lubo68 " sa:
berra då var du 1 poäng smartare, jag fick bara 4 rätt
Hade en väldig tur, fick 9 rätt, sista frågan var jag 100% säker på, - John Eriksson uppfann propellern.Resten chansning och litet logik + tur.

"Jonas " sa:
Men kalla polkagris uppfinning och souvernir? Kan man ju lika hjärna kalla Svenska köttbullar uppfinning och souvernir köp dom på konserv så håller dom sig längre på souvernir hyllan än polkagrisen.
Polkagrisen var ju min favis då jag gått i skola i Gränna så kom inte här och säg att det inte är en uppfinning ;)

Shit... tack vare era spoilers fick ja 9 points
Missade dock Celcius yrke vilket jag egentligen jag känner jag borde kunna.

Dom andra frågorna va mer logiskt tänkande. Tex den om mobiltelefonen. Så simpel uppfinning som bara en kvinna kan komma på. Vi män älskar när saker o ting ska va krångliga och vi måste visa kvinnsen hur man gör...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp