Testa era kunskaper om Thailand.

 
Då är du och jag ungefär lika stora thailandsexperter.

Du lite mer:))

BTT
Nä du kunde en fråga mer.
Missade bland annat båda templen även om jag tror jag varit vid båda men det är ju över 30 år sedan, har bara varit vid tempelområdet i That Phanom en gång sedan dess och templet här i byn när avgiften för sophämtning ska betalas, missade också någon strand, matstad, maträtt och Bangkok´s långa namn.
 
Fick 14 rätt, har svårt att minnas sådant som jag är totalt ointresserad av att lära mig.

Kan enbart hålla med dig.

Har heller aldrig varit intresserad vare sig av tempel eller den thailändska kulturen och språket

Vilka kungar som regerade i Thailand på 1700 talet är helt ointressant.

Jag besökte visserligen stadsbiblioteket i Bangkok en gång men kom snabbt ut därifrån igen.

Där hade dom inte mycket litteratur.

Den vanlige thailändaren läser nog inte många böcker om året.

BTT
 
Kan enbart hålla med dig.

Har heller aldrig varit intresserad vare sig av tempel eller den thailändska kulturen och språket

Vilka kungar som regerade i Thailand på 1700 talet är helt ointressant.

Jag besökte visserligen stadsbiblioteket i Bangkok en gång men kom snabbt ut därifrån igen.

Där hade dom inte mycket litteratur.

Den vanlige thailändaren läser nog inte många böcker om året.

BTT
Det vore kul om det fanns en likande frågetävling för thailändare och se deras kunskap om Sverige.

Är inte heller så kulturellt intresserad, fanns inte så mycket att läsa om det i Fib Aktuellt, Lektyr och Aktuellt Rapport.

Tycker att det är viktigt är hur man uppför sig mot människor.
 
Det vore kul om det fanns en likande frågetävling för thailändare och se deras kunskap om Sverige.

Är inte heller så kulturellt intresserad, fanns inte så mycket att läsa om det i Fib Aktuellt, Lektyr och Aktuellt Rapport.

Tycker att det är viktigt är hur man uppför sig mot människor.

Nja det hade nog inte gått så bra.

Dom bartjejer jag var ihop med visste inte vem Elvis är eller vad presidenten hette i USA.

Fast å andra sidan känner jag enbart till en thailändsk sångerska.

Personalen på incheckningen på suvanbhuumi kan ju inte skilja på dom nordiska länderna.

Jag skulle till Köpenhamn en gång och dom ville skicka mig till Stockholm. När jag protesterade sa damen innanför disken:

"Scandinavia same same"
BTT
 
Nja det hade nog inte gått så bra.

Dom bartjejer jag var ihop med visste inte vem Elvis är eller vad presidenten hette i USA.

Fast å andra sidan känner jag enbart till en thailändsk sångerska.

Personalen på incheckningen på suvanbhuumi kan ju inte skilja på dom nordiska länderna.

Jag skulle till Köpenhamn en gång och dom ville skicka mig till Stockholm. När jag protesterade sa damen innanför disken:

"Scandinavia same same"
BTT
Så det säger du! Konstigt då att hon visste vad Skandinavien är. Du skrev Norden men hon kunde precisera det till Skandinavien alltså visste hon skillnaden på Norden och Skandinavien som du inte verka veta.
 
Så det säger du! Konstigt då att hon visste vad Skandinavien är. Du skrev Norden men hon kunde precisera det till Skandinavien alltså visste hon skillnaden på Norden och Skandinavien som du inte verka veta.

Förresten säger det inget om att hon visste skillnaden mellan skandinavien och dom nordiska länderna.

Tror inte hon visste att skandinavien är Sverige, norge och Danmark.

BTT
 
Förresten säger det inget om att hon visste skillnaden mellan skandinavien och dom nordiska länderna.

Tror inte hon visste att skandinavien är Sverige, norge och Danmark.

BTT
Men du är Stockholmare va?

Inget ont om er men det är ju viss skillnad på att ta ett plan direkt Bkk - Sth än om man tar till andra länder... är ju det klientelet ofta med chang linne och rishatt som talar högljutt om hur obegåvade och obildade thailändarna är när man sitter o väntar på att få borda.
 
Nja det hade nog inte gått så bra.

Dom bartjejer jag var ihop med visste inte vem Elvis är eller vad presidenten hette i USA.

Fast å andra sidan känner jag enbart till en thailändsk sångerska.

Personalen på incheckningen på suvanbhuumi kan ju inte skilja på dom nordiska länderna.

Jag skulle till Köpenhamn en gång och dom ville skicka mig till Stockholm. När jag protesterade sa damen innanför disken:

"Scandinavia same same"
BTT

Så du menar att incheckningspersonalen inte visste destinationen de skulle flyga till. Nja nu skarvar du nog rätt hårt va!

/ SatanG
 
Så du menar att incheckningspersonalen inte visste destinationen de skulle flyga till. Nja nu skarvar du nog rätt hårt va!

/ SatanG
Inte helt otroligt, på 90 talet var Aeroflot ett av det mest använda bolaget för skandinaviska resenärer, de var billigast. Aeroflot flög då till Moskva och byte där till alla skandinaviska länder och resten av Europa också.

Men de kunde så klart läsa på biljetten vart man skulle......
 
Inte helt otroligt, på 90 talet var Aeroflot ett av det mest använda bolaget för skandinaviska resenärer, de var billigast. Aeroflot flög då till Moskva och byte där till alla skandinaviska länder och resten av Europa också.

Men de kunde så klart läsa på biljetten vart man skulle......

Man kunde väl dessutom få biljetter där man fick åka färja sista biten
 
Men du är Stockholmare va?

Inget ont om er men det är ju viss skillnad på att ta ett plan direkt Bkk - Sth än om man tar till andra länder... är ju det klientelet ofta med chang linne och rishatt som talar högljutt om hur obegåvade och obildade thailändarna är när man sitter o väntar på att få borda.
Nej jag är född och uppvuxen i Helsingborg. Numera stationerad i östra Värmland.
BTT
 
Fick 14 rätt. Minnet är väl inte som det varit. Ön i början har jag snorklat i lagunen för 20år sedan men kom inte ihåg namnet,
 
Inte helt otroligt, på 90 talet var Aeroflot ett av det mest använda bolaget för skandinaviska resenärer, de var billigast. Aeroflot flög då till Moskva och byte där till alla skandinaviska länder och resten av Europa också.

Men de kunde så klart läsa på biljetten vart man skulle......

Suvarnabhumi byggdes klart 2006, har bara lite svårt att tro att incheckningspersonalen inte var mer på banan. De jobbar ju ändå med just detta.
Kanske, som sagt, blev konstigt när flygbiljetten skulle kopplas till färjebiljett sista biten i Europa.
Undrar hur den omlastningen går till :)

/ SatanG
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp