Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bor man i Sverige och ska åka hit, kolla kursen på Forex, bra kurs, handla. Gumman här Du i Sverige, ICA kortet.

Men, bor du här så vet du "aldrig" vid uttagsmomentet vad du får, två - tre dagar så ser du kursen. Svenska kronan är utsatt hela tiden, pga människor som spekulerar med valutor. Till stor del är Bahten knuten till Dollarn, går dollarn ned mot Svenska kronan Du får flera Baht.

Sverige tillhör EU, men inte den ekonomiska svängen. Grekland har gått i KK , Italien, Spanien, Irland Är på väg, Den klena Svenska kronan är på väg ned i GROPEN, Värde noll. TYVÄRR Domedagstänkande ? , inte roligt för mig, som bor här.

2008 När vi flyttade hit, var kursen 4.90/sek En månad senare gick försäkringsbolag i putten/ USA Svenska kronan sjönk som en sten, Herrejävlar, vilken match i mitt huvud, vi skulle ut med 200 000B för köket.

PS En valutatråd är värdelöst, det blir bara "Jag fick många fler slantar än du" Mogna män/Kvinnor tar ansvar och gör det som är vettigt. Kram från anders med fru mitt i Thailand

Jag väntar i alla fall tills jag får bästa kursen och jag brukar vänta rätt55555.

Så nu har det varit ett uttag i byn igen! :)

Köpdatum: 2011-09-03
Bokföringsdatum: 2011-09-06
Belopp: 10 150,00 THB
Belopp i kr: -2 187,90 kr
Växelkurs: 0,215556
Plats: -
Text: Upca

10150 / 2187,90 = 4,63b för 1 sek

Hälsar pigge01

jag spår bathen till 4.92 2011-12-31 23.59.

Någon annan som vågar sig på en gissning? Vinsten består av äran att förutse framtiden / Gazton

"legolas " sa:
Varför känner jag igen detta gissandet???? jag tror att vi har våra gissningar lagrade i en anna tråd faktiskt, men skitsamma, Snodde inte Gazton min tidigare gissning????

OK då, jag gissar då att bahten/SEK kommer att stå i 4,647509876890
;D ;D ;D

å fan.. ursäckta det har jag glömt :( . Jag har inte medvetet stulit något :D. Länka gärna /

Jag ska fråga en fd. medlem som kan det där om att se vad som kommer att hända framåt.
Jag återkommer med det rätta svaret. :D

SEK hänger ihop med vad Stefan `ingenting har hänt`Ingves tar sig till med räntepolitiken. Personligen ligger mina inkomster i Yuan och den har gått upp visavi thaibaht.

Legolas har nog rätt. Han köper thai bath till sedelkurs i Sverige vilken är bedrövligt dyr. Skickar man konvertibla pengar så får man avista kursen på SEK. Skillnaden stämmer nog. Swedbank har förlorat oerhört mycket pengar i Ukraina så alla bidrag är välkommna.

Är detta nåt som har någon bäring??

Thailändsk ekonomi förväntas försvagas
Enligt en opinionsundersökning utförd av The Bangkok University Poll, tror ledande ekonomiska experter att den thailändska ekonomin försvagas under den närmsta framtiden. Det är främst den privata sektorn (inkluderat turistindustrin) som förväntas uppleva en nedgång.

KÄLLA: NATIONAL NEWS BUREAU OF THAILAND

"legolas " sa:
Om det har någon bäring frågade du Rolf... kursen verkar ju stiga hela tiden nu.. är det en tillfällighet eller har det med din att göra,, inte en susning, vi får se och hoppas att Thailands VERKLIGA siffror kommer till allmänhetens kännedom, så att en riktig och verklighetsförankrad valutekurs kan komma till stånd...

Krung Thai Bank Thailand 2011-10-12 09:24 SEK THB 4.639
Bank of Ayudhya Thailand 2011-10-12 10:09 5 SEK THB 4.63
TMB Thailand 2011-10-12 09:39 5 SEK THB 4.62875
Siam Commercial Bank Thailand 2011-10-12 10:22 SEK THB 4.6275
Bangkok Bank Thailand 2011-10-12 09:10 4 SEK THB 4.6275
UOB Thailand 2011-10-11 17:00 4 SEK THB 4.621
Kasikorn Bank Thailand 2011-10-12 09:30 6 SEK THB 4.61625
Skulle vilja ha den som den var för några år sen då den pendlade mellan 5,90-6,10
Tror att det var i samma veva som fågelinfluensa ::)

Är det nånting du gläds åt. Åk ner yill Autthaya. Nakhon Sawan och Lopburi och snart till Krong Thiep

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp