G
glimten66
Gäst
Va e 150 bath när en ute kväll i pattis kan gå på runt 30tusen 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"legolas " sa:När du kommer hit Glimten, så klappar jag först till dig, och sedan serverar jag grogg, slösgubbe....
"legolas " sa:pigge01,, sluta nu med de ATM som du använder, har sagt det förut många många gånger. leta upp AEON;s ATM-apparater, och du slipper betala dessa 150 baht. Alla andra debbar dig 150 baht per uttag.......
150 baht är detsamma som 3 middagar på Tesco lotus eller Big C. AEON;s uttags-maskiner finns för övrigt oftast på just Lotus eller Big C, men kolla först..
Här har du:"gunnarg " sa:Hittar ingen ATM i Phuket.![]()
"legolas " sa:"CENTRAL" skall ha en, jag har aldrig varit i Phuket och vet inte vad Central är. Se länken gunnarg:
http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic- ... huket.html
MVH legolas
Hej Lego Keep up with the good work"legolas " sa:Va faaan snek du in dig där....... också......![]()
![]()
ja ursäkta att jag inte tittade åt vänster först innan jag svarade...
Ja vem/vad ska man tro på kollade lite snabbt på olika sidor då ska den ligga på just nu 4,58,"legolas " sa:Javisst är det, men betänk detta och sakta ner lite allihopa, glöm aldrig av verkligheten med växling och alla de bluffar som vi "vanliga" människor råkar ut för. Låt mig ännu en gång ge ett skimrande NYTT exempel ifrån idag.
Kursen idag enl. internet och de thailändska bankernas växlingskurs på deras ATM-maskiner är runt 4.53. jag knatade idag till AEON och tog ut på mitt VISA-kort 20.000 baht. Jag fick kursen 4.48 exakt!!!
jag gick direkt in på VISA´s hemsida och kollade den kurs som de ju säger skall gälla och som de lockar kunder med, den var: 1 Swedish Krona = 4.638329 Thai Baht
Så med detta så ser vi att man INTE får den kurs som de thailändska bankerna lovar, där torskar vi 5 öre direkt rakt av på kursen, eller hur?? Och sedan som tillägg till detta så luras VISA själva, och det är inte lite som de luras, dessa storskurkar drar oss på häftiga: 15 öre... härliga tider, ljuvliga tider!!!!
Det var en jävel och va grinig har du inte fått vila middag, klart som fan man måste kolla runt oavsett vad det gäller. Ska jag skicka stålar till Thailand så kollar jag väl med dom bankerna som är berörda."legolas " sa:Vadå kollade på olika sidor??? Det hjälper väl inte ett dugg Rolf!!! De enda sidor som du kan ha hjälp av är just de sidor som beskriver den thailändska bankens växlingskurs och den sida som beskriver ditt korts växlingskurs som typ Mastercard eller VISA. Allt annat är ju bara slöseri med tid, och hjälper inte ett skit....
Du kan googla ihjäl dig det hjälper inte ett dugg tyvärr Rolf, det är som det är.....tyvärr min vän!!
Nej då lilla gubben jag har dom flesta hjärncellerna kvar och ibland jobbar dom åt samma håll."legolas " sa:Vilka då banker???? Du skickar ju svenska kronor, inte thaibaht, och inte kollar du thaibankerna, såpass känner jag ju dig... Jag menar bara.. googla runt och härja utan eftertanke... skapar bara kaos för dig Roffe...
"Rolf " sa:Nej då lilla gubben jag har dom flesta hjärncellerna kvar och ibland jobbar dom åt samma håll.
Vet inte hur du läste eller tolkade mitt svar (det första) det jag menade var att det spelar ingen roll egentligen vilken bank eller sida man kollar alla har lite olika.
Det enda man kan se tycker jag är en tendens på stigande eller sämre kurs.
Du blev ju inte klokare av att kolla kursen och sen göra ett uttag som inte stämde.
Just nu är jag bara glad för mina skattepengar så för dagen får kursen vara vad den vill![]()
Nu har batten ökat lite från i morse inte värt att säga från vad till vad"legolas " sa:Ingen fara, du barn född på en finlandsfärja... ;D
Men såg du inte mitt svar??????????????????????????????????????????"gunnarg " sa:Säg den glädje som varar för evigt.Har varit på Central Festival idag och skulle uppsöka en AEON ATM.Det fanns en massa ATM automater men inte AEON's.Rhailändarna visste som vanligt ingenting när man frågar dom.