Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
pigge01,, sluta nu med de ATM som du använder, har sagt det förut många många gånger. leta upp AEON;s ATM-apparater, och du slipper betala dessa 150 baht. Alla andra debbar dig 150 baht per uttag.......

150 baht är detsamma som 3 middagar på Tesco lotus eller Big C. AEON;s uttags-maskiner finns för övrigt oftast på just Lotus eller Big C, men kolla först..

Ja det kostar 40 bath till Big C och 40 tillbaka = 80 bath till MC Taxi.
150 - 80 = 70bath kvar på den resan.

Eller 2 x 20 = 40 bath till grisbilen.

Tar jag ut själva så blir det 20,000 på ett uttag. :)

Ska de i byn till AEON;s ATM-apparater så
Är det en tripp på Ca: 10mil enkel väg.

Hälsar pigge01

Jag var idag på Lotus och letade efter en ATM från AEON.Vad betyder AEON är det et fristående företag?150 bath är det inte en uttagsavgift som VISA tar?

"legolas " sa:
Javisst är det, men betänk detta och sakta ner lite allihopa, glöm aldrig av verkligheten med växling och alla de bluffar som vi "vanliga" människor råkar ut för. Låt mig ännu en gång ge ett skimrande NYTT exempel ifrån idag.

Kursen idag enl. internet och de thailändska bankernas växlingskurs på deras ATM-maskiner är runt 4.53. jag knatade idag till AEON och tog ut på mitt VISA-kort 20.000 baht. Jag fick kursen 4.48 exakt!!!

jag gick direkt in på VISA´s hemsida och kollade den kurs som de ju säger skall gälla och som de lockar kunder med, den var: 1 Swedish Krona = 4.638329 Thai Baht

Så med detta så ser vi att man INTE får den kurs som de thailändska bankerna lovar, där torskar vi 5 öre direkt rakt av på kursen, eller hur?? Och sedan som tillägg till detta så luras VISA själva, och det är inte lite som de luras, dessa storskurkar drar oss på häftiga: 15 öre... härliga tider, ljuvliga tider!!!!
Ja vem/vad ska man tro på kollade lite snabbt på olika sidor då ska den ligga på just nu 4,58,
Man får testa med en hundring och se om det stämmer innan man gör några större
transaktioner

"legolas " sa:
Vadå kollade på olika sidor??? Det hjälper väl inte ett dugg Rolf!!! De enda sidor som du kan ha hjälp av är just de sidor som beskriver den thailändska bankens växlingskurs och den sida som beskriver ditt korts växlingskurs som typ Mastercard eller VISA. Allt annat är ju bara slöseri med tid, och hjälper inte ett skit....

Du kan googla ihjäl dig det hjälper inte ett dugg tyvärr Rolf, det är som det är.....tyvärr min vän!!
Det var en jävel och va grinig har du inte fått vila middag, klart som fan man måste kolla runt oavsett vad det gäller. Ska jag skicka stålar till Thailand så kollar jag väl med dom bankerna som är berörda.
Sluta bråka nu och ta dej en pilsner sen kan du klappa lite på frun så blir du glad igen :)

"legolas " sa:
Vilka då banker???? Du skickar ju svenska kronor, inte thaibaht, och inte kollar du thaibankerna, såpass känner jag ju dig... Jag menar bara.. googla runt och härja utan eftertanke... skapar bara kaos för dig Roffe...
Nej då lilla gubben jag har dom flesta hjärncellerna kvar och ibland jobbar dom åt samma håll.
Vet inte hur du läste eller tolkade mitt svar (det första) det jag menade var att det spelar ingen roll egentligen vilken bank eller sida man kollar alla har lite olika.
Det enda man kan se tycker jag är en tendens på stigande eller sämre kurs.
Du blev ju inte klokare av att kolla kursen och sen göra ett uttag som inte stämde.
Just nu är jag bara glad för mina skattepengar så för dagen får kursen vara vad den vill :)

"Rolf " sa:
Nej då lilla gubben jag har dom flesta hjärncellerna kvar och ibland jobbar dom åt samma håll.
Vet inte hur du läste eller tolkade mitt svar (det första) det jag menade var att det spelar ingen roll egentligen vilken bank eller sida man kollar alla har lite olika.
Det enda man kan se tycker jag är en tendens på stigande eller sämre kurs.
Du blev ju inte klokare av att kolla kursen och sen göra ett uttag som inte stämde.
Just nu är jag bara glad för mina skattepengar så för dagen får kursen vara vad den vill :)

Tror legolas är lite"kantstött"idag, han får väl sätta ett barnplåster(med bilder på Fred Flintsone)på det ömma ;D :D ;D

P.s.

Legolas, jag bara skoja lite, hoppas du inte tog illa upp :wai: Jo-Be D.s.

Säg den glädje som varar för evigt.Har varit på Central Festival idag och skulle uppsöka en AEON ATM.Det fanns en massa ATM automater men inte AEON's.Rhailändarna visste som vanligt ingenting när man frågar dom.

"gunnarg " sa:
Säg den glädje som varar för evigt.Har varit på Central Festival idag och skulle uppsöka en AEON ATM.Det fanns en massa ATM automater men inte AEON's.Rhailändarna visste som vanligt ingenting när man frågar dom.
Men såg du inte mitt svar??????????????????????????????????????????

Här har du:
1 AEON Spot Phuket 75 Moo 5 Central festival Phuket 2 nd Fl. Room TC-024 wichit , Muang Phuket 83000 (076) 362000 (076) 249-850

http://www.aeon.co.th/aeon/af/aeon/cust ... 89#soutput

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp