Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
På den sidan jag tog kursen för TMB så står det att det är ATM kursen. Sedan så åker vi ju på de där retfulla 150 Bath.

/Anubaan

"gunnarg " sa:
Inte om du använder AEON:s automater.
Så sant så, men jag gav kursen för TMB inte AEON, deras kurs är inte lätt att hitta, AEON är ingen bank utan ett kortföretag. Någon Asiatisk variant av Visa. Men de har egna uttagsautomater.

/Anubaan

"legolas " sa:
Kul sida Anubaan, men varför håller du på den en sådan meningslös sida??? Du får ju ändå aldrig i detta livet den kursen... är det inte bättre att du kör med bankkurserna som gäller istället, eller har jag missat nåt här???

men ändå, om trenden håller i sig så blir vi alla hemskt glada i alla fall....

legolas

Det är bara en liten hobby jag ägnar mig åt. Den sidan ger kurserna nästan i realtid. Det gör att jag tror mig kunna se trender. På den sida vi båda använder för att se vad vi verkligen får, ser man ju att bankerna uppdatera sina kurser mellan 2 till 4 ggr om dagen. Sedan brukar jag också kolla på motsvarande sida för dollarkursen. Sedan så kollar jag hur kronan går mot dollarn.
Vad får jag ut ur det här då?
Absolut ingenting ;D . Jag har aldrig lyckats överföra pengar i rätt tid. I går skickade jag över 20000 kr. Jag ger mig tusan på att när pengarna väl är i banken i Thailand så har kursen gått ner med flera procent :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Men någon dag kanske jag får se ljuset, blir upplyst som Budda, förstår hur pengamarknaden fungerar och får ro i själen :wai: :wai:

/Anubaan

Kom igen nu Lego in med kursen :D mycket pengar står på spel :)
Vill se om vi ska skicka ner en bunt i dag ???

"legolas " sa:
Jääklar har haft mycket att pilla med idag, här kommer kurserna i alla fall:

Bangkok Bank Thailand 2012-07-31 09:55 (108 min ago) 3 THB 4.5875
TMB Thailand 2012-07-31 09:29 (134 min ago) 6 SEK THB 4.58375
Krung Thai Bank Thailand 2012-07-31 09:31 (132 min ago) SEK THB 4.582
Siam Commercial Bank Thailand 2012-07-31 10:09 (94 min ago) THB 4.58125
Bank of Ayudhya Thailand 2012-07-31 10:04 (99 min ago) 5 SEK THB 4.575
Thanachart Bank Thailand 2012-07-31 10:13 (90 min ago) 5 SEK THB 4.57
CIMB Thai Thailand 2012-07-31 09:21 (142 min ago) 4 SEK THB 4.57
Kasikorn Bank Thailand 2012-07-31 09:41 (122 min ago) 4 STHB 4.5675
Tack ska du ha. Nu gäller det att satsa rätt. Det är ju kursen Ons el. Tors som gäller.
Utom tydligen på lortsidan.
Ska väl ta och räkna lite.
Nu vart det 1-0 till Sv mot Canada damer :D :offtopic:

Att kronan stärkts dom senaste dagarna beror på en ovanligt stark BNP-tillväxt och att inte riksbanken sänkt räntan ännu. 8)

"legolas " sa:
Så när jag säger till dig att jag ser att även USA-dollarn stärker sig emot bahten det sista nu, innebär det att även USA har en stark BNP-tillväxt och att dom inte sänkt räntan ännu??

Eller beror det på att kanske thaibahten börjar så sakta få ett värde som mer ligger sanningsenligt till vad dom producerar i Thailand och inte fantasisiffror gjorda av politiker som är livrädda att tappa ansiktet och makten här i Thailand.

Bara undrar ....
Bathen följer fortfarande dollarn med mycket små avvikelser.Thailand har en mycket bra valutareserv.USA kan inte sänka räntan mer för den är så nära noll man kan komma och BNP tillväxten är inte mycket att skryta med i motsats till den svenska. 8)

"legolas " sa:
Nä fasen jag har nog aldrig rätt i slutänden, men visst vore det kul.. vi får väl se hur det går....Men en thai baht som är värd det den skall vara värd vore bra för dig och mig som bor här i alla fall.

legolas
Jag då ??? :)

"gunnarg " sa:
Tyvärr år detta kort inte för oss som bor permanent i Thailand och detta beror naturligtvis på att det finns inga ICA butiker i Thailand så dom kan tjäna pengar på oss den vägen.För ingenting är gratis. :thumbsdown:

Vet ej om någon svarat på ditt inlägg. Men om du bor i Thailand, varför skaffar du inte ett konto på en bank och fixar ett bankomatkort. Då betalar man inga uttagsavgifter vad jag vet. Jag har ett och för över pengar från min bank i Sverige när det börjar sina.

1 Krona =4,632 TBATH, alltså bankerna emmellan, så bathen för oss dödliga borde vara 4,40 kanske? :wai: :angel:

gubben

"skuggan " sa:
Vet ej om någon svarat på ditt inlägg. Men om du bor i Thailand, varför skaffar du inte ett konto på en bank och fixar ett bankomatkort. Då betalar man inga uttagsavgifter vad jag vet. Jag har ett och för över pengar från min bank i Sverige när det börjar sina.
Det kostar att föra över pengar till ditt thailändska bankkonto.Litar inte på thailändska banker eftersom jag blev blåst på 20 000 bath för 2 år sedan.

"legolas " sa:
gunnarg, har du sagt A så får du säga B - berätta nu hur detta gick till. Alltid något för oss andra att ta åt oss och lära av...

legolas
Jag skickade 60 000bath till mitt konto i Thailand och jag tänkte ta ut mina pengar vid 3 tillfällen.Jag tog ut 20 000 vid 2 tillfällen.När jag skulle ta ut dom resterande 20 000 var mitt konto tomt.Banken påstod att pengarna försvunnit vid trasaktionen via Bangkok och längre kom jag inte med banken.Vis av skadan skaffade jag ett hjälpmedel som skickar mig ett sms när pengarna kommer in på mitt konto och hur mycket samt ett sms när jag tar ut pengar.Det kostar 8 bath i månaden.Väl använda pengar

"gunnarg " sa:
Jag skickade 60 000bath till mitt konto i Thailand och jag tänkte ta ut mina pengar vid 3 tillfällen.Jag tog ut 20 000 vid 2 tillfällen.När jag skulle ta ut dom resterande 20 000 var mitt konto tomt.Banken påstod att pengarna försvunnit vid trasaktionen via Bangkok och längre kom jag inte med banken.Vis av skadan skaffade jag ett hjälpmedel som skickar mig ett sms när pengarna kommer in på mitt konto och hur mycket samt ett sms när jag tar ut pengar.Det kostar 8 bath i månaden.Väl använda pengar

Låter i mina öron helt horribelt om inte omöjligt att pengar ska försvinna "digitalt i en transaktion" i ditt fall skulle jag då genast avslutat de konton i de kalleanka-banker du tycks ha isof.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp