Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Man vet ju aldrig om du är seriös eller om du skojar gunnarg? Du har ju följt denna tråd i evigheter nu, och du vet EXAKT vad det handlar om...

jag tror bara du är sällskapssjuk gubben, och därför frågar!!!!!

puss och kram ifrån risfält nr. 2 ifrån höger sett
legolas
Jag som trodde att ert hus låg på stranden till en gyttiepöl. ;D

Det är inte klokt. På Swedbank får 4,22 THB för en krona.
Lite mer 4,31 o du skickar via bankkonto på internet.
Hos Kasikorn bank i Thailand får du 4,63 för en krona.
Blir till att ta svenska kontanter med sig ner och växla i Thailand.

Kollat lite och man får visst ha upp till ett värde av 10.000 Euro (drygt 80.000 SEK) i kontanter när man reser inom och till och från EU.
Till Thailand får man föra max 200.000 US dollar i kontanter.

Så enkel matte säger att på 50.000 svenska kronor tjänar man 20,000 THB på att växla i Thailand.

SJUKT

"Kentbra " sa:
Det är inte klokt. På Swedbank får 4,22 THB för en krona.
Lite mer 4,31 o du skickar via bankkonto på internet.
Hos Kasikorn bank i Thailand får du 4,63 för en krona.
Blir till att ta svenska kontanter med sig ner och växla i Thailand.

Kollat lite och man får visst ha upp till ett värde av 10.000 Euro (drygt 80.000 SEK) i kontanter när man reser inom och till och från EU.
Till Thailand får man föra max 200.000 US dollar i kontanter.

Så enkel matte säger att på 50.000 svenska kronor tjänar man 20,000 THB på att växla i Thailand.

SJUKT
Du kan ju skicka svenska kronor till din thailändska bank. :thumbsup:

:wai:Ja swedbank är usel vid överföring. Jag andvänder mej av handelsbanen...inga problem vid överföringar.

Mvh,

Frank

"Kentbra " sa:
Har inte fungerat hittills.
Swedbank växlar till THB även om man kryssar SEK
Jag använder alltid swedanks internetbank när jag skickar skr till Thailand.Kostar 50 skr och du skall låta mottagaren betalaavgiften.Det har alltid fungerat för mig. :wai:

Hej En fråga som egentligen inte hör hitmen tror att ni kan svaret. Hur enkelt är det att öppna ett konto i Thailand och börja sända ner pengar. Mvh Hillmer

Bra läsning här för mig som tänkt flytta 12.000.000 kronor till Thailand.
P.S. är det nån som har ett par hyggliga skor att sälja? storlek 43. Gärna utan hål i sulan ;D
Kallingar? T-shirts?

När du använder Swedbamks internet för att skicka pengar kan man bara välja Eurom US dollar och mottagarens valuta.
Går ej att skicka SEK till Thailand.
Kursen idag är 2,156

Rena rånet. Tar med mig kontanter istället.

Jag har Sparbanken Öresund, och där går det utmärkt att skicka SEK. Mycket märkligt att Swedbank inte kan fixa detta. Klaga och/eller byt bank!! :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

"Kentbra " sa:
När du använder Swedbamks internet för att skicka pengar kan man bara välja Eurom US dollar och mottagarens valuta.
Går ej att skicka SEK till Thailand.
Kursen idag är 2,156

Rena rånet. Tar med mig kontanter istället.
Jag har swedbanks internetbank och jag har inga problem att skicka svenska kronor.Från vilket konto skickar du?Jag skickar från mitt transaktionskonto och det fungerar alltid.

Inte tänkt på detta. Hur funkar det med nordea? Får kolla när jag är hemma. I gen koll på kursen jag får...

"legolas " sa:
Kent för hillvitte..... du har inte mycket tid på dig nu, BYT BANK, du kommer att förlora oerhörda pengar under bara ett år med det du brukar skicka ner från Sverige till Thailand räkneexempel:

SEK: 10.000:- per månad x 12 = SEK: 120.000:- kursen skiljer lätt minst 25 öre,
och det blir i rena rama baht som du skänker en sådan rent ut sagt skitbank, beloppet du förlorar är MINST; 30.000 baht med den kurs-torsken som du gör varje månad.....

legolas

Så vilken bank är bäst då? Har själv Swedbank.

insayt

"gunnarg " sa:
Jag har swedbanks internetbank och jag har inga problem att skicka svenska kronor.Från vilket konto skickar du?Jag skickar från mitt transaktionskonto och det fungerar alltid.

Jag vet inte om jag är fel på det, jag har också Swedbank och kan bara välja Euro, Dollar och Thai Bath. Däremot kan jag ju välja motsvarande i SEK, men inte SEK i rullmenyn.

gunnarg, är ditt transaktionskonto ett företagskonto, då kan du välja andra valutor men inte om du bara har ett vanligt lönekonto, har jag fel?

insayt

"Insayt " sa:
Jag vet inte om jag är fel på det, jag har också Swedbank och kan bara välja Euro, Dollar och Thai Bath. Däremot kan jag ju välja motsvarande i SEK, men inte SEK i rullmenyn.

gunnarg, är ditt transaktionskonto ett företagskonto, då kan du välja andra valutor men inte om du bara har ett vanligt lönekonto, har jag fel?

insayt
Ska kolla med swedbank vad som gäller.

"legolas " sa:
gunnarg - Är det inte enklare att byta den banken mot nåt bättre, så kan jag ta hand om dina potatistransporter istället....

;D ;D ;D
Jag tror inte man kan byta bank på distans.Swedbank har fungerat bra för mig i 20 år och alltid ställt upp. 8)

"legolas " sa:
jag har ju sagt till dig vid ett flertall tillfällen. Thinnerflaskan skall användas till att ta bort målarfärg, och cocacolaflaskan till att spä ut spriten med. Fan vad du blandar ihop dessa saker....
;D ;D ;D
Du måste ha överseende med oss åldringar.Du lär inte bli yngre du heller. ;D

"Insayt " sa:

insayt

Hej Gunnar!

Tack för din fråga.
När du gör den internationella betalningen går det att bestämma överföringssumman antingen i den valuta som överföringen görs i eller till dess motvärde i svenska kronor. Om det är ett bestämt belopp i svenska kronor som du vill överföra kan du, vid ifyllandet av belopp, välja "Motvärde i SEK". samt ange beloppet i svenska kronor.
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta oss. :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp