Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Mastercard visade 4.866836

Rolf, det verkar som om alla dessa kortföretag och andra visar upp en FIN kurs på nätet och sedan när det kommer tuil kritan så snor de 10-12 öre på kursen tyvärr....
Trligtvis är det så, vet inte vad det kan bli om man går in i bank med kontanter, vi ska det också för frugan fick en bunt när hon sålde lite guld

Ledaren där kommer du nog att trivas gott me en Chang på verandan...... ;D

"ledarn " sa:
Ha, ha..... Det var ju bara ett skämt som säkert förstår.....

Vet ju att du definitivt inte vill in i byn.... Jag vill inte heller bo mitt i byn.
Huset vi har nu ligger tyvärr nästan mitt i byn, men marken vi köpt för nya huset ligger i utkanten av byn.
På min veranda kommer jag att blicka upp på bergsryggen som löper längs hela vägen in till Chayiaphum över Taton waterfall och allt annat.

Har köpt upp tillräckligt med mark så att vi inte får någon granne på minst 100 meter åt varken höger eller vänster.

Så det lär inte bli någon hönsfarm eller myggfälla där jag ska bo.....

Det ser ju riktigt fint ut och väldigt vackert. Måste vara skönt att ha så nära till baden i Taton.

Men det går säkert åt mer än en Chang va?? ;D

Sorry, off topic!

"ledarn " sa:
Nä,,,, Utan åker vi upp i bergen så kommer vi först till Tatton och sedan Chayiaphum...
Till Tatton är det ca: 20 min med bil.

Det heter Tatton enligt dom själva !!

Jag blir avundsjuk på dig ledarn som skall bygga i en så vacker trakt. Det är mycket fint vid Tatton. Lycka till med allt där!! :)

Lego - glädjen står högt i tak med dina kursuppdateringar nu. Måtte det fortsätta så läääännnnggggeee!! :thumbsup:

Legolas
Om du hade fortsatt till Nong bua deng så var det nog inte försent att slinka in på marknaden och köpa flådda råttor. Råttorna finns längst bort från väg 2159 bland det övriga köttet. Laglöst land börja vid slutet av 2159 det är bara 200 meter till slutet av den vägen.

Hansui jag letade efter dom beryktade råttorna på marknaden,men jag hittade inga ;)

I går var jag till en ATN med mitt Visa kort och då fick jag 4,83.
På månd. blir det kontanter så får vi se vad det ger

Legolas
Visst är det säsong, augusti till slutet av oktber, men å andra sidan kan man skjuta dom själv med t.ex. en gammal winchester, kaliber 9 och och pannlampa.

Senaste uttaget i byn

Köpdatum: 2011-04-30
Bokföringsdatum: 2011-05-03
Belopp: 10 150,00 THB
Belopp i kr: -2 072,24 kr
Växelkurs: 0,204161
Plats: -
Text: Upca

10150/2072,24= 4,89 för 1 sek

150bath uttags avgift av Thai bank = 30,70 sek

pigge01

"legolas " sa:
Pigge, tycker du skall alltid nämna vilket kort du tar ut på, vilken bankomat (Banknamn) och sedan ta inte med de 150 bahten, det blir lite missvisande då i jämförelser,,, din kurs blev i jämförelse med de andra här i tråden 4,83.....
Tack för att du meddelar.

legolas

Ris och ros ..... 8)

Vad sjutton sysslar du med vad gäller bahten, lego? ;) Jag trodde ju att den skulle komma upp i femman innan jag åker till LOS om en dryg månad. Men nu går det ju käpprätt åt andra hållet. Skam den som ger sig, vi får leva på hoppet att det vänder innan det är dags! :afro:

Hela skiten, dvs det monetära håller just nu på att gå åt pipssvängen. Yankiedollar går åt helvete.

Senaste uttaget i byn.

Köpdatum: 2011-05-27
Bokföringsdatum: 2011-05-31
Belopp: 5 150,00 THB
Belopp i kr: -1 065,79 kr
Växelkurs: 0,206949
Plats: Sri Thip
Text: Upca

5150/1065,79= 4,83bath

Avgift 150b = 31,06sek

pigge01

Citat Legolas,,,,Forex Bank - 1 SEK - 450,05 THB (27.5.2011)

Jag kommer flygandes ifrån Norge idag med ett jetflyg om den banken utlovar den kursen och jag lovar att bjuda på førsta flaskan Whisky oavsett årgång,,,, ;D

Fortsætt uppdatera i bra stil och precis som du næmner: Vi människor har en tendens att notera och vara rädd för katastrofer och domedagar, men vi lever alla i en värld där det är fulständigt normalt med just dessa uppgångar och nedgångar.

De kallas før reflektion som vi får i takt med åldern och i den frågan ær jag avundsjuk på ældre personer.Erfarenhet går inte att læsa sig till.
Och jo,,,Kursen har stabiliserat sig verkar det som så næsta kliv upp till 5:an ligger inte långt bort.

5 Bath för en krona, ja om kronan kan ligga på nuvarande nivå mot usd. Det är ju det som styr kursen tbh/sek.
Jag har lagt märke til en annan sak i de sammanställningar som Legolas gör så har tidigare Bankok Bank legat långt ner på listan. Medans t.ex. Kassikorn Bank legat bland de övre, nu är det omvänt. Jag undrar varför. Är det någon som har en smaskig konspirationsidé om detta?

/Anubaan

"legolas " sa:
Pigge01. jättebra kurs du fick där, men viktuigt att du skriver till oss vilket kort du använde dig av, bra att veta för oss.

ICA-Bankens kort

Som svärmor använder.
Har ett ICA-Konto utan kredit som jag har kopplat ett Maestro-kort till.

Det har funkat i 10 år.

Först fick Nitt kortet sedan hon fått egna konto här i Sverige så hamna kortet i byn.

pigge01

Fasen Lego ja har Maestro me men har aldrig haft problem me de inte ens uppe vid Wapi Pathum där våran närmsta bank ligger

har även visa som används.... så ja hoppas detta e ett nytt problem

Tjenixen!

Jag har bland annat ett Maestro. Maestro kan ju bara användas på ATM som har symbolen Visa Electron, jag har aldrig haft problem med Maestro i någon ATM, maskinen måste ha symbolen Visa Electron
visa_electron_big.jpg
och det står ju på ATM-maskinerna vilka kort som accepteras. ATM utan dessa symboler går ju inte att använda Maestro, alltså betalkort, skillnad är ju kreditkort.

Maestro kan ju bara användas i onlinuppkopplade terminaler, så kanske det var tillfälligt avbrott eller liknande eller så saknades ovan symbol på masknerna.

Mvh Peter :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp