Ingves räntebesked igår och hans framtidsprognos."glimten66 " sa:Va e det somhänder hästen går ju åt fel håll

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingves räntebesked igår och hans framtidsprognos."glimten66 " sa:Va e det somhänder hästen går ju åt fel håll
"areeya " sa:Tillväxtprognoserna för detta och nästa år är ytterligare nedskrivna...och herr Yngves ville inte sänka räntan ytterligare...samt ett negativt sediment all over! Kan ta en tid...tyvärr innan kronan stärks.
Frank
"Långeman " sa:Ja, där ryker våra pengar allvärldens väg, just nu 4.38 / 19:11 lokal tid Th. för kronan, som slokar allt mer.
"magnusjansson " sa:Beror var man har pengarna !!
Har man dom i baht så är man ;D ;D ;D ;D ;D
"Mackfaktorn " sa:Det är ju då så [j vla] typiskt tänkte skicka ned en sudd idag torsdagar brukar ju normalt sett vara en bra dag måste kanske vänta lite då: Nån som vet nått om det är en tillfällig dip eller början på en mer bestående nedgång ?
Dollarn stark.. Det är bra för min del som har mina småslantar sparade i både SKR och USD. Det är inte så många pengar men det ökar säkerheten för mig och man slipper ett tapp på den ena valutan i alla fall."Phonta " sa:Var inne och kikade lite nu , det är ju Dollar som är stark och som vanligt så är Thabath "peggad" mot US Dollar ,, frågan är hur länge det håller , kronan är ju förhållandevis stark fortfarande ...
"Phonta " sa:Var inne och kikade lite nu , det är ju Dollar som är stark och som vanligt så är Thabath "peggad" mot US Dollar ,, frågan är hur länge det håller , kronan är ju förhållandevis stark fortfarande ...
"magnusjansson " sa:stark mot dollar ja, inte mot thaibath,
min fulla övertygelse är att thaibathen kommer bli starkare
mot kronan över en lång period,
har tidigare skrivit om pund -bath
ett ex 100pund 20080418 hade gett 6300 bath
100 pund 20130418 hade gett 4300 bath ner 2000bath
Många tar lätt på detta och är inte insatta i de senaste årens ekonomiska omsvängningar...! Alla tror att "de ordnar sig nog...kanske inte alla...eftersom många från England o Tyskland "tvingats flytta hem till det gamla landet"...
Tror som du att vi står inför en "trendbrytning" vad gäller SKR mot BHT...även om Thailand försöker anpassa sin valuta mot oss"turistländer"...!
Så goa vänner...ta inte för lätt på att snart...kanske en SVKR bara är värd två Thailändska bath...
Areeya
svenska kr 20080418 1000sek hade gett 5300bath
20130418 1000sek hade gett 4300bath ner 1000bath
detta senaste 5 åren!!!!!!
dollar 20080418 150 dollar gett 4300bath
20130418 150 dollar gett 4700 bath upp 400 bath
dollar sek 20080418 150dollar gett 880kr
20130418 150 dollar gett 980 kr upp 100kr
Jag är övertygad om att det svenska valutan mot bath kommer försvagas avsevärt
"glimten66 " sa:det tror inte jag bara ett litet bakslag sen återhämtar den sig snart igen till 4,50-4,60
[/quot
Hmm, dont be to sure 66! En kraftig omsvängning håller på att ske! Engelsmännen och Tyskarna flyr Thailand.....pengarna räcker inte längre...
Och även SVKR mot Thaibath är på väg att försvagas...kraftigt...allt är inte som förr!!!...även om så önskas.........
Areeya
"magnusjansson " sa:allt talar för en starkare dollar.
inom några år kommer USA vara självförsörjande på energi,
inga svarta moln på dollar himlen inom överskådlig tid!!!