Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"anubaan " sa:
Storleken har jag ingen uppfattning om. Men jag har haft konto hos dom i nästan 2 år.
Det var enkelt att ansöka om konto. Behövde bara visa passet och angav svärmors adress som min. Problemet år att ingen tala Engelska på något av deras kontor i Phitsanulok. Nu har det inte varit något problem, de har en bra Internet banking service.
Men när vi flyttar ner i höst så skall jag nog kolla med alla andra banker om de har någon som talar Engelska på sina kontor här.

/Anubaan
OK tack då vet jag att det inte är nån liten skitbank

Jag får nog testa Kasikorn i alla fall för den ligger bäst till i Ban Phe.
I värsta fall så kan mäklerikillen hjälpa till för han snackar Thai

Jag har ju också Kasikorn och det har fungerat klanderfritt i snart tre år. Engelskan hos oss och även i Udon Thani är så gott som obefintlig, men för egen del så hjälper frugan till så det är inget större problem. :thumbsup:

Bara synd att dom nästan alltid har den sämsta valutakursen! :thumbsdown:

"Rolf " sa:
Jag får nog testa Kasikorn i alla fall för den ligger bäst till i Ban Phe.
I värsta fall så kan mäklerikillen hjälpa till för han snackar Thai

Gör de Roffe har själv Kasikorn sen många år tillbaka öppnade mitt i Pattaya pattayaklang där pratar dom bra engelska har nu även konto i Wapipathum men där e de värre me engelskan
men har allti fått bra service av dom o så e dom en av dom största bankerna i Thailand finns precis överallt

glimten66

Tack för alla svar, ang. banken.
Det får bli ett besök då och se hur dom sköter sej :)

Dryga kurser...det var tusan så mycket bättre förr med bathkursen....!!

;D ;D ;D
Kronan stärktes idag mot dollar och euro så vi får hoppas detta kommer att synas på bathen med, 5,60 var kursen då jag köpte mitt hus

Med tanke på dagsläget kanske man borde byte favorit semesterland...
finns ju länder inte långt ifrån LOS som är betydligt billigare,,,,,men men,
inte lika härliga människor där tyvärr...
Hänger kvar i LOS, får kosta vad det vill, är ju bagatell artade pengar vi pratar om i dagsläget.....
Finns ju inget som slår en fräsch thailady heller vid sin sida :thumbsup: :thumbsup:

Lasse52

Du är medveten om hur underbara dom är .......legolas,
du är ju lyckligt gift med en fin thailady..... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Därför jag vill till Paradiset Los så ofta som möjligt,
har ju anställda som fixar allt när jag är där under SONGKRAN....bara att kvittera ut
pengar för mödan jag lagt ner innan jag sticker ner till BKK.

Ska spendera massor på dessa underbara kvinnor > Thailadys :thumbsup: :thumbsup:

Lasse52

"legolas " sa:
ja på nåt konstigt sätt nånstans inom mig så tänker jag så, precis som kycklingen gör... När jag kom hit maj 2008 så var alltså kursen 5.6o styvt, sedan under hösten 2008 störtdök fanskapet ner till 3.76 som absolut lägst.. och när man tänker på de dagarna hösten 2008, så är man him la glad för 4.58 som det är idag....

Det kan man kalla riktig djupdykning, tur att den perioden inte varade så länge ändå.

Citat från: Lasse52 skrivet Idag kl. 12:35
Med tanke på dagsläget kanske man borde byte favorit semesterland...
finns ju länder inte långt ifrån LOS som är betydligt billigare,,,,,men men,
inte lika härliga människor där tyvärr...
Hänger kvar i LOS, får kosta vad det vill, är ju bagatell artade pengar vi pratar om i dagsläget.....
Finns ju inget som slår en fräsch thailady heller vid sin sida

Lasse52
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
För detta har jag bara ett ord obeskrivligt
Med rätt thailady lever man i paradiset
MVH EN TILL SOM VET

"legolas " sa:
Det är underbart med en gubbe som går in i spenderandet med öppna ögon, och som fan inte lipar över sina förlorade stålar efteråt... Ofta vill gubbsen gärna "käka kakan", men när de märker att de fått betala för kakan, då gråter man floder....

Nä lipsillarna skall stanna hemma hos falangtanterna, och bli av med hela skiten den vägen istället....
:wai: :wai: :wai:

JAG håller med, Lipsillar kan stanna hemma i sina egna länder gnälla.....
Dom här thailändarna + thailadyna jag menar förtjänar vartenda öre dom tjänar på mig kommer aldrig att yppa ett onte ord eller gnäll över det, dom har ett tufft liv och behöver välfärd precis som vi västerlänningar som åker till LOS.
Men kursen får gärna bli bättre, så kan jag lägga ändå mer pengar på dom.
Vad ska jag med pengar på hög till, man kan ju trilla an pin när som helst har oflyt.

Lasse52

för er ständigtboende är det en riktigt dålig grej med nuvarande bathkurs givetvis,
49000kr är inget maqn loosar frivilligt eller med glädje liksom, helt rätt Legolas.

Lasse52

Kursen på bath kan vi inte påverka så det är bara att njuta av livet i LOS med våra underbara fruar.Livet i Sverige är inget alternativ. ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp