Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då kronan är svag är det skönt att vi har en ansvarskännade "supermarket" som dessutom värnar om alla ex-pats alkholkonsumtion och inte marknadsför den lite starkare (och billigare) Chang Classic. Istället erbjuder de en kampanj för Changs "lättöl" Chang Export. Tre stora Chang Export för 100 baht. Bra sätt att få många ex-pats att gå över till "lättöl".

Under större delen av vintersäsongen har Schweppes Tonic tyvärr varit eftersökt bristvara här på ön. Det har inneburit att barerna erbjuder en ny drinkvariant, en så kallad "thai g&t". En halv burk Schweppes Tonic tillsammans med 12 cl gin. "Go dai". Kanske din drink, Legolas?

"legolas " sa:
Ja plus irländare, spanjorer och portugiser. Men det var ju det skräpet vi blandade oss med när vi gav oss in i den "roliga" leken. Leken som ledde mot framtiden.

Kanske det. Men vi har ju inte euro som valuta. Jag tror att orsaken till att vi förlorar mot bath just nu fasktiskt är den att kronan skunker mot framför allt dollar. BOT verkar ju ha som målsättning att hålla bath mot dollar till omkring 30 eller bättre. En målsättning som de lyckas med eftersom de faktiskt har en stor valutareserv i utlänsk valuta.

Funderar
Anubaan

"legolas " sa:
Om vi har framtiden bakom oss, vad har vi då framför oss? Det förflutna?
Nä jag tror helt enkelt att vår framtid är att vi kommer att återuppleva vårt
förflutna i framtiden... ;) ;) ;)
Vi blir som barn på nytt.Behöver hjälp med allt. :'(

Forex i dag 3,96. Första gången som 100 bath kostar mer än 25 kr. Typiskt när man ska ner om tre veckor.

"hillmer " sa:
Forex i dag 3,96. Första gången som 100 bath kostar mer än 25 kr. Typiskt när man ska ner om tre veckor.

Hillmer hilmer inte använda Forex då får du den sämsta kursen som finns växla där nere istället om du kan åker själv ner snart så ja gråter ja me men tur man köpte en massa dollar billigt förut :)

"legolas " sa:
idag så hände något som var lila vanligt som det var positivt för min del. Jo jag tog ut lite pengar idag på min vanliga ATM, alltså gratis-ATM;en fårn AEON-bank.

Normalt sett så brukar jag kunna ta dessa kurser som bankerna visar i denna tråden och ta bort cirka 7 öre, så är det lika med den kurs som jag brukar få.. idag så fick jag 4.35....... Väldigt bra, borde ha fått runt 4.28......
Du menar 7 Bath? ;D

"legolas " sa:
gunnarg, den dag vi får 7 baht, jävvlar då kanske jag får råd att komma ner till ditt ställe och fira under en dag....
;D
Du fick 435 bath för 100 skr mot förväntade 428 bath en skillnad på 7 bath inte 7 öre det var det jag menade,Välkommen till havet i södra Thailand. ;D ;D ;D

"legolas " sa:
svenska kronan gick ju UPP 1 öre igår, DET är väl GLADA nyheter.....På uttagna SEK: 10.000:- så fick jag ju 100 baht extra. För 100 baht så kan jag äta antingen 3 luncher eller 3 middagar.
Så nu skall vi vara glada gunnarg....
Ja man får glädja sig åt det lilla.Vi har ju inte så stora krav på livet längre. 8)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp