Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det här är inte kul. Men det är faktiskt kronan som sjunker i värde. Nu 7.3 för en Us dollar. Bathen har faktiskt försvagats mot USD. Om den inte gjort det hade vi fått ännu mindre. Vi får hoppas på bättre tider!

/Anubaan

jag vet inte om det är en fördel att ha en del av sina pengar i USD.
jag har ett intresse i Libanon som genererar en del inkomster i dollar.
Kan det vara klokt att ha lite i svensk och i amerikansk valuta.
Jag är ingen expert på området och tar gärna emot synpunkter.

"Sir One " sa:
jag vet inte om det är en fördel att ha en del av sina pengar i USD.
jag har ett intresse i Libanon som genererar en del inkomster i dollar.
Kan det vara klokt att ha lite i svensk och i amerikansk valuta.
Jag är ingen expert på området och tar gärna emot synpunkter.
Det är väl inte speciellt klokt att ha för mycket i kontanter över huvudtaget. 8)

jag har inga kontanter i handen men i banker i sverige och i libanon...

Ann Wibble tyckte ju att man skulle ha en årslön på banken.Hur banksäkerheten är i Libanon har jag inte en aning om.För egen del vill jag ha mina pengar i fast egendom.Det har varit en bra investering. 8)

Det libanesiska banksystemet är ett av de säkraste i världen. Arabiska oljepengar förvaras här.
Nu är jag ingen oljemiljardär men väl delägare i ett entreprenadföretag inom kraftdistrubition.
Den vinst som kommer mig till del sätts på ett konto i USD. Därav mitt intresse för relationen till thb.

"ledarn " sa:
Upp, upp, upp som hon sjöng Loreen....

Nudda 5bth för en krona om en månad....
Det skulle smaka "mumma" för en annan.. :wai:

om en månad nej du vill se den där redan den 29:de denna månad ;)

"legolas " sa:
Ett litet hopp till kanske.....

TMB Thailand 2012-06-08 03:11 (82 min ago) THB 4.415
Krung Thai Bank Thailand 2012-06-08 02:41 THB 4.409
CIMB Thai Thailand 2012-06-08 01:29 1 SEK THB 4.4075
Bank of Ayudhya Thailand 2012-06-08 03:09THB 4.405
Siam Commercial Bank Thailand 2012-06-08 THB 4.40375
Bangkok Bank Thailand 2012-06-08 01:30 1 THB 4.4
Kasikorn Bank Thailand 2012-06-08 03:50 THB 4.39875
Såja nu börjar du fatta åt vilket håll som vi vill. Att det ska ta så jädra lång tid för dej att förstå det :D :D

Go morron vänner (jag är i Sverige :-[ )
Hur ska jag göra? Jag brukar alltid ta ut Baht med Visa kortet när jag kommer till Thailand. Har aldrig med mig några svenska kronor..... rätt eller fel?
Dessutom brukar jag skicka via nätet/min bank till min frus konto istället för att ta med kronor dit... rätt eller fel? (Och jag menar inte att jag skickar pengar till min fru.... ;)

"Lars " sa:
Go morron vänner (jag är i Sverige :-[ )
Hur ska jag göra? Jag brukar alltid ta ut Baht med Visa kortet när jag kommer till Thailand. Har aldrig med mig några svenska kronor..... rätt eller fel?
Dessutom brukar jag skicka via nätet/min bank till min frus konto istället för att ta med kronor dit... rätt eller fel? (Och jag menar inte att jag skickar pengar till min fru.... ;)

Du gör helt rätt :thumbsup: .

Försök att hitta ATM'er från AEON så slipper du dessutom de retfulla 150 bath som alla andra tar för varje uttag. Ett förtydligande till: skicka alltid sek till den thailändska banken och låt Thaibanken växla. Det tjärnar man alltid på.

/Anubaan

Nej,men Spanien har fått nödlån.Hoppas bara inte uppgången inte bara är tillfällig.
Det lär vi få se nästa vecka. :nod:

"legolas " sa:
kan du berätta lite grand om detta med Grekland, jag vet faktiskt inte ett skit mer än att hela landet tydligen är och har varit en bra tid nu en ren katastrof för hela EU....

ge mig lite kött på benen är du snäll..

legolas
Att Grekland ligger taskigt till ekonomiskt det vet du väl. Nu ska det bli val där, det finns ett parti som förespråkar att dom ska lämna EU och då vet ingen vad som händer med Euron.
Risken finns att Grekland ställer in betalningarna.
Hur den sk. marknaden reagerar då det vet i fan. Förtroendet för EU kommer naturligtvis att få sej en törn.

Frågan är i valet på söndag vem som vinner valet.Vinner vänstern har dom lovat att riva upp avtalet med världsbanken och erurozonen men då säger långivarna att då blir det inga mer pengar och då blir Grekland bankrutt och måste lämna euron.Vad som sedan händer med euron vet man inte man är rädd för en dominoefekt d.v.s att Spanien och Italien måste följa efter.

"gunnarg " sa:
Frågan är i valet på söndag vem som vinner valet.Vinner vänstern har dom lovat att riva upp avtalet med världsbanken och erurozonen men då säger långivarna att då blir det inga mer pengar och då blir Grekland bankrutt och måste lämna euron.Vad som sedan händer med euron vet man inte man är rädd för en dominoefekt d.v.s att Spanien och Italien måste följa efter.
Måste? Tror du inte att Bryssel kommer att göra allt för att inte tappa taget.
En jädra soppa är det. Dramatik på hög nivå.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp