Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur ser trenden ut? har inte orkat kolla själv men visst var den nere i 4.3 för inte så länge sedan?

Drar du bort 10 bath från kursen på VISA:s hemsida så stämmer det nog oxå?
Jag kan trots det gärna bjuda dig på en sexa gin med tonic water. :nod:

"ledarn " sa:
100% nykter.... Näää !!

Men att jag talar sanning ska du vara säker på..

Kanske det berömda ICA-Kortet inte är så dumt ändå..?

Ska troligen till Tesco i Jomtien idag och ska passa på att ta ut lite mer pengar, återkommer med kurs..
Utan att ange några kurser så har kronan stäkts lite dom senaste dagarna, men som vanligt så tippar det väl över åt andra hållet igen

"legolas " sa:
Japp ledarn, det var ena rent ut sagt fantastiska kurser du fått, du är säker på summorna eller????? Under mina fyra år, och styvt 120 uttag vid "lönedags", så har det aldrig faktiskt hänt att jag legat så enormt nära och stundtals t.om över ATM-kursen.

grymt bra om det nu stämmer - Du är nykter va???? ;D ;D ;D
Kan det vara så att ICA-kortet inte tar ut någon växlingsavgift? Vilka avgifter finns för övrigt på ICA-kortet för dom idkar väl inte välgörenhet? 8)

Avgift och kostnadsfria tjänster för Bankkort Plus

Uppgifterna gäller från och med 2012-03-02.
kortavgift Bankkort Plus* 27 kr/månad

* Möjlighet till rabatt för anmäld Familj. Läs mer här »

För övriga avgifter som gäller bankkort, se den fullständiga prislistan.
Tjänster som ingår utan kostnad Uttag/insättning i ICA-butik 0 kr
Valutapåslag vid köp & automatuttag utomlands 0 %
Automatuttag i Sverige och utomlands 0 kr*
Kontoutdrag varje månad per post 0 kr
Räkningsbetalning via internet 0 kr
Överföringar till annat konto via talsvar & internet 0 kr
Uppläggningsavgift för kontokredit och kortkredit 0 kr
Aviseringsavgift för kortkredit 0 kr

* I vissa fall kan den lokala banken ta ut en avgift vid kontantuttag i automat

Räntor Ränta Effektiv ränta
Inlåningsränta**
Konto*** 0,05 %
Utlåningsränta****
Kontokredit 8,70 % 9,06 %
Kortkredit 12,70 % 13,47 %

** Räntan utbetalas årsvis
*** Konto med clearingnummer 9270-9279
**** Räntan debiteras månadsvis

Du får bonus på allt du handlar med kortet.

Ja men dom tar ju betalt 27:- i månaden ??? 324:- per år plus då all ränta so folk samllar på sej.

"Rolf " sa:
Ja men dom tar ju betalt 27:- i månaden ??? 324:- per år plus då all ränta so folk samllar på sej.
Sen kan det ju vara så att dom inte har samma vinst intresse som våra affärs banker har. Utan nöjer sej med att försöka knyta kunder till sina affärer.
Kollar man på hur årsboksluten ser ut för affärsbankerna så blir man ju mörkrädd ??? :thumbsdown:

"Rolf " sa:
Sen kan det ju vara så att dom inte har samma vinst intresse som våra affärs banker har. Utan nöjer sej med att försöka knyta kunder till sina affärer.
Kollar man på hur årsboksluten ser ut för affärsbankerna så blir man ju mörkrädd ??? :thumbsdown:
Jag tror att du är helt rätt ute här.Det är säkert så ICA ser på det.De får trogna kunder genom ICA-kortet och det dom förlorar på gungorna tar dom in på karusellerna. 8)

"ledarn " sa:
Har ett "familjepaket" så jag betalar endast 24:-/mån...

Lite dyrare än dom flesta andra bankers kort....
Men det tjänar man på om man tar ut mycket/många gånger..
Tyvärr år detta kort inte för oss som bor permanent i Thailand och detta beror naturligtvis på att det finns inga ICA butiker i Thailand så dom kan tjäna pengar på oss den vägen.För ingenting är gratis. :thumbsdown:

"gunnarg " sa:
Jag tror att du är helt rätt ute här.Det är säkert så ICA ser på det.De får trogna kunder genom ICA-kortet och det dom förlorar på gungorna tar dom in på karusellerna. 8)

ICA banken får även rörelsekapital som man arbetar med, alla banker arbetar med era pengar och gör vinst på dessa

"gunnarg " sa:

Jag tror också att de ser på det som att de får kunder till sina butiker. Förmodligen får de en del av varje transaktion också. Varje inköpsställe betalar väl en liten dold avgift för kortköp?

Wow, Kasikorn har högsta kursen. Vill minnas att det är väldigt länge sedan det inträffade. Passar bra nu när jag precis har skickat ner lite lovor till kåkens underhåll. :thumbsup:

"legolas " sa:
Ett tips......kursen kommer säkert att gå ner igen till oanade låga sänkor och dalar. Gå nu och ta ut en extra omgång med 20.000 baht, och spara pengarna tills nästa år du skall hit ner. jag tror du tjänar på det ledarn....

legolas
Vad grundar du detta uttalande på. :'(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp