Thaisnackare som hjälper inte bara snackar

Vänstertrafik och vänsterregeln gäller men friskt vågat är hälften vunnit gäller nog mer.

Parkerar man mitt på gatan för att käka nudelsoppa eller dylikt måste varningsblinkers på, då är allt ok och alla kan vänta :)

/ SatanG
Ja tyvärr så är det så. Så gör ju alla, snuten kör precis som de vill här, på fyllan likaså

Det märkliga är att Körskolan i Phon lär ut att det är högerregel som gäller, men på många ställen påstås det tvärt om
Får man köra mot trafiken, dvs mot körrikningen , Svar Ja, om man håller sig längst ut och är försiktig :oops:
Jag kör cirka 200 meter mot körriktningen varje gång jag simmat, annars får jag köra närmare 2,5 kilometer och göra en U-sväng.
Måste ju tänka på miljön och även integrera sig och göra som thailändare :) .

Jag gillar den avslappnade stilen i trafiken i Thailand. Visst är det en farlig miljö att vistas i men på hela taget så känns det lite skönt.

Testa en sen fredagseftermiddag/kväll här i förorten, då är det bråttom som fan hem innan man nyktrar till helt. Alla ska köra först :)
Håller med annars, kan va rätt kul att kriga omkring bakom tonade rutor. Finns få thailändare som inte tappar sanset totalt bakom ratten.
Igår fick jag en pick-up (99 gånger av 100 en pickis) en meter från röven, han tutade för att jag inte körde om en buss som tog upp bägge filerna.
Eftersom jag har svårt att få min Mazda att levitera och passera ÖVER bussar och andra hinder så kunde jag inte göra annat än att flippa upp långfingret.

/ SatanG

Kan ju fråga grannens son , men den gångna helgen var han inte här, det märkliga är att Thai advokater kan inte ens Engelska, så vissa problem om man skall använda en Thaiadvokat, sen kanske inte många som kan detta med usufrucht, din kompis bör ju även veta att det vad jag kom fram till för ett antal år sen inte är 100 % hållbart med en dylik, gav därför fasen i att bygga på frugans tomma tomt i Song Hong, den står där tom även idag :laugh2: Lika hållbart samt mycket enklare med ett 30 års leasing med option på 30 till. Vet inte hjur gammal denna man är , kanske bäst som jag gjorde, ge f*n i att bygga , då behöver man inga hängslen eller livrem. Men i hans ställe skulle jag skriva ett leasingavtal , han är torsk hur som helst om hon vill djävlas eller dör bort och det finns giriga släktingar
ok för 30 år leasing, finns väl inget leasing 30 år med option på mera år?...

Kan ju fråga grannens son , men den gångna helgen var han inte här, det märkliga är att Thai advokater kan inte ens Engelska, så vissa problem om man skall använda en Thaiadvokat, sen kanske inte många som kan detta med usufrucht, din kompis bör ju även veta att det vad jag kom fram till för ett antal år sen inte är 100 % hållbart med en dylik, gav därför fasen i att bygga på frugans tomma tomt i Song Hong, den står där tom även idag :laugh2: Lika hållbart samt mycket enklare med ett 30 års leasing med option på 30 till. Vet inte hjur gammal denna man är , kanske bäst som jag gjorde, ge f*n i att bygga , då behöver man inga hängslen eller livrem. Men i hans ställe skulle jag skriva ett leasingavtal , han är torsk hur som helst om hon vill djävlas eller dör bort och det finns giriga släktingar

med risk för att bli kallad för tjat-monster, så tar jag den risken, vad grundar du detta på att ett usufruit-avtal inte är 100% säkert?
jag har ingen annan uppfattning än att usufruit-avtal som är inskrivet på chanoten på land-office är mer säkert än än ett leasingavtal mellan 2 parter...

vid frugans frånfälle så blir det en ny ägare till marken, men usu-fruit kvarstår....finns på chanoten.

Intressant ämne !
Från linket:
"The usufructuary is responsible for the expenses for the management of the property, paying taxes and duties, and being responsible for interests payable on debts charged to it."
Om nu ägaren senare skulle vilja ta lån i fastigheten, är detta möjligt ?
Och i så fall, är " the usufructuary" skyldig att betala ränta ?

med risk för att bli kallad för tjat-monster, så tar jag den risken, vad grundar du detta på att ett usufruit-avtal inte är 100% säkert?
jag har ingen annan uppfattning än att usufruit-avtal som är inskrivet på chanoten på land-office är mer säkert än än ett leasingavtal mellan 2 parter...

vid frugans frånfälle så blir det en ny ägare till marken, men usu-fruit kvarstår....finns på chanoten.
Jag tänker inte heller vara ett tjatmonster, så jag säger bara att i detta land så tar var och en vara på sig själv, Jag har fått det från en som har adekvat kompetens ifråga om fastighetsavtal i detta land, Han säger att Inget är hugget i sten när det gäller twister mellan Thaimedborgare och en utlänning, Detta är Thailand

Jag tänker inte heller vara ett tjatmonster, så jag säger bara att i detta land så tar var och en vara på sig själv, Jag har fått det från en som har adekvat kompetens ifråga om fastighetsavtal i detta land, Han säger att Inget är hugget i sten när det gäller twister mellan Thaimedborgare och en utlänning, Detta är Thailand
i sak som du skriver så är jag benägen att hålla med dig, men frågan gäller inte hugget i sten eller en tvist, frågan som jag ställer gäller, varför inte ett usu-fruitavtal inte skulle var 100% säkert, inskrivet i chanot och registrerat på land office....

i sak som du skriver så är jag benägen att hålla med dig, men frågan gäller inte hugget i sten eller en tvist, frågan som jag ställer gäller, varför inte ett usu-fruitavtal inte skulle var 100% säkert, inskrivet i chanot och registrerat på land office....
Du svarar ju på din egen fråga, svaret är ju just som du skriver, inget är säkert i twist mellan Alien och Thaimedborgare , Om ingen twist så behövs ju inget avtal :laugh2: :laugh2:

Tillbaka
Topp