Tin nummer (Tax Identification Number)

 

Mr.Jo

Forumveteran
Hej alla glade.
Fick brev från SEB som förvaltar en del av mina tjänstepensioner, och de ville ha mitt Thailändska Tin nummer.
Eftersom jag aldrig har haft skattepliktiga inkomster i Thailand så undrar jag varför vill de ha det?
Har förstås skrivit till SEB också och frågade skatteverket med som säger att jag inte behöver det. Väntar svar från SEB, men fick en påminnelse on Tin, lurigt.
Undrar har ni andra fått denna fråga.
Jag har inget emot att skaffa thai tin, men inte heller lust att göra det om det inte behövs.
Kanske ger man sig bättre till känna för thai myndigheter med tin vad vet jag.
 
Hej alla glade.
Fick brev från SEB som förvaltar en del av mina tjänstepensioner, och de ville ha mitt Thailändska Tin nummer.
Eftersom jag aldrig har haft skattepliktiga inkomster i Thailand så undrar jag varför vill de ha det?
Har förstås skrivit till SEB också och frågade skatteverket med som säger att jag inte behöver det. Väntar svar från SEB, men fick en påminnelse on Tin, lurigt.
Undrar har ni andra fått denna fråga.
Jag har inget emot att skaffa thai tin, men inte heller lust att göra det om det inte behövs.
Kanske ger man sig bättre till känna för thai myndigheter med tin vad vet jag.
Ja, det är konstig fråga har det något att göra med skatten?
Jag fick engång samma fråga från min bank jag hade depå hos, det var Ålandsbanken.
Men jag har TIN nummer och betalar skatt här. @Mr.Jo
 
 
 
Tillbaka
Topp