Något att se upp med om man handlar Tax Free.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Läste detta och tyckte att det var värt att informera om, en resenär ifrån Australien upplyser om att han fick både födelsedata, passnummer och namn utskrivet på det kvitto han fick när han handlade alkohol i Kuala Lumpur på väg till Phuket, han var på väg att slänga kvittot i papperskorgen när hans fru stoppade honom, det är ju inte bra om dessa uppgifter hamnar i fel händer, själv har jag inte vare sig tänkt på detta eller uppmärksamhet detta tidigare.

1571665172585.jpeg

Mvh isan lover

1571665172585.jpeg

Själv är jag en ekorre som alltid tar hem kvittona och eldar eller iaf gör dom oläsliga. Men man kan ju undra varför allt ska med på ett kvitto, och om det är samma när man köper en flaska parfym tex.

Hej

Hade du då märkt att alla dessa uppgifter fanns med på kvittot?

Mvh isan lover

Själv är jag en ekorre som alltid tar hem kvittona och eldar eller iaf gör dom oläsliga. Men man kan ju undra varför allt ska med på ett kvitto, och om det är samma när man köper en flaska parfym tex.
Är väl ifall tullen vill se när du kommer fram?

Värsta var en gång för massa år sen på Rockbaren i Gbg.
Betala med kort, ser jag på kvittot att all info stod där, kortnummer, namn, bank.
Hela bardisken låg ju gamla kvitton som folk lämnat med all info.
Uppmärksammade dom på det i baren att deras kvitteringsapparat skriver ut all info, ööööööh vadådå, nådde inte längre i det samtalet.

Tillbaka
Topp