Trevliga butiker/varuhus i BKK

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej på Er
En helt ny Phonta ställer frågan om dett med vad som är tillåtet angående vapen i Thai .. Frågan är ganska relevant för mig som tidigare sysslat med allt vad skytte heter, allt från bågskytte , pistol , jaktskytte /banskytte mm. .. En bra compoundbåge hade jag till för ett antal år sedan men den sålde jag iväg för nåt år sen .
Tänkte ställa frågan om någon vet var man kan finns en seriös handlare för inköp av ett armborst i Thailand , båge är ej licensbelagt , luftvapen är definitivt belagda med licenskrav , det vet jag pga att jag är ägare av ett Diana 54 i thai (legalt anskaffat med licens som står på frugan )
Som vanligt får ej "Aliens" inneha farliga saker ;D Vi är ju farligare än de våldsbenägna Thaiarna .....

Vet ej om ett Armborst krävwer licens i Thai , någon som vet ???
En bra intressant butik ???
Skall till BKK i veckan och tänkte kolla runt lite .
Högst uppe i Paragon lär det finnas en butik som har allt inom detta område , ficklampor , armborst , knivar mm

Vet att detta är ett ämne som stöter många , men det skiter jag i , Jag ar MAN inget annat och gillar såna här saker , har gjort sen jag blev byxmyndig . ;)

Finns en hel gata med seriösa vapenhandlare i Bangkok, var där för ett år sen när en kompis skulle kolla på kikarsikte till sitt gevär.
Kommer inte ihåg vad gatan heter men skall försöka få tag på han imorrn och fråga.
Butikerna var seriösa visade sig att priserna var samma som i Sverige så kompisen köpte inget kikarsikte men han var inne och pratade med dom i ett par butiker och dom gav ett väldigt kunnigt och seriöst intryck.
Utanför butikerna stod det marknadstånd där dom sålde piratkopierade kikarsikten, knivar etc.

Off topic men ändå inte...

Här kan man ha riktigt kul :)
http://www.phuket-shooting.com/

ImageUploadedByTapatalk1368984565.669060.jpg

"Jonas " sa:
Finns en hel gata med seriösa vapenhandlare i Bangkok, var där för ett år sen när en kompis skulle kolla på kikarsikte till sitt gevär.
Kommer inte ihåg vad gatan heter men skall försöka få tag på han imorrn och fråga.
Butikerna var seriösa visade sig att priserna var samma som i Sverige så kompisen köpte inget kikarsikte men han var inne och pratade med dom i ett par butiker och dom gav ett väldigt kunnigt och seriöst intryck.
Utanför butikerna stod det marknadstånd där dom sålde piratkopierade kikarsikten, knivar etc.

Han mindes inte heller vad gatan hette.

Men gatunamnet var väl ändås inte så mycket till hjälp vi bad Tuc Tuc att köra oss till den gatan när vi gav han gatunamnet visste han inte var det var, så frugan bad han köra till gatan med alla vapenaffärer då visste han och körde oss till rätt gata.
Tror det är den enda gatan där vapenaffärerna ligger på rad i Bangkok så den är känd.

Har varit på den gatan köpte mitt Diana 54 där .plockade sen hem delarna och trimmade allt i svarven.gör nu ca.33 joule i Carl 22

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp