IKEA öppnar ytterligare ett varuhus i Thailand.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Ytterligare ett IKEA varuhus ska öppnas och den här gången på Sukhumvit Road i Bangkok.

1648280753423.jpeg

Mvh isan lover

Inte poulärt hos gummans släkt. Klagar på mycket plast och att träd inte klarar fukten? Hur är det i verkligheten??
Har tänkt och handla lite garderober till sovrummet nästa resa.

Inte poulärt hos gummans släkt. Klagar på mycket plast och att träd inte klarar fukten? Hur är det i verkligheten??
Har tänkt och handla lite garderober till sovrummet nästa resa.
Köpte en skohylla,höll inte ens 6 månader, laminatet löstes upp av luftfuktigheten.
IKEA själva här nere rekomendera oss att inte köpa deras köksbrädor när vi skulle bygga kök utan gå till Boontavorn och köpt köksbänkarna, sluta med att vi köpte hela köket från Boontavorn.

Köpte en skohylla,höll inte ens 6 månader, laminatet löstes upp av luftfuktigheten.
IKEA själva här nere rekomendera oss att inte köpa deras köksbrädor när vi skulle bygga kök utan gå till Boontavorn och köpt köksbänkarna, sluta med att vi köpte hela köket från Boontavorn.
F-n va bra och få gensvar direkt i Thaisnack inte bryr jag mig om Ikea nu när jag redan varit skeptiskt.
Vart ligger den där Boontavorn förresten?

F-n va bra och få gensvar direkt i Thaisnack inte bryr jag mig om Ikea nu när jag redan varit skeptiskt.
Vart ligger den där Boontavorn förresten?
Vet inte var du befinner dig men ett stort varuhus som finns på flera platser i Thailand som mest fokuserar på kök, badrum och kakel.
I Pattaya ligger den på Sukhumvith några hundra meter innan korsningen till motorvägen om man kör får klangen.
Dom bygger kök som IKEA men skillnad med att dom tar inte extra för, uppmätning, istallation.
Kan även köpa dig ett dass för över miljonen där som öppnar sig automatiskt ;)

Sen var det väl tjockleken på köksbänk, i sten hade IKEA Bagna bara 0,5cm, Bonthavoorn fick vi 2,5cm till halva priset av IKEAS.
Fanns många olika stentyper att välja mellan.
Resten på ikea var laminerat, trä, plast.

Just bänkskivor, i sten, är fruktansvärt prisvärt i Thailand. Brukar finnas längs de stora vägarna. Bara att gå "in" o välja att en snygg i granit eller marmor, de mäter kapar slipar allt till superpriser jmf med Sverige!

Därför personalen i IKEA rekomendera oss gå dit köpa bänken, sen såg vi köken och pratade med hon som designa, vi tar inget extra, vi kommer och mäter upp ert kök och gör en plan.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp