Tuffare och djävligare för varje år att stanna i Thailand

Sociala nätverk är frivilligt och bankkonto krävs av vissa (framgår inte vilka). Det ser inte alarmerande ut på något sätt i mina ögon.

Det brukar ju vara så att diskutioner och spekulationer kommer igång när det sker något som rör utlänningar i Thailand, och nu när militären har makten så är ju insynen mindre och gör att grogrunden för dessa är mer fertil än innan.

Väldigt lite att låta sig uppröras av jämfört t. ex. med att google läser alla ens e-post, skulle jag säga, och ganska liten reel ökning av informationsinsamling jämfört med vad som redan var där sedan tidigare. :)

Har hittat en kopia av formuläret som ThaiVISA har lagrat på sin server. Den som är intresserad kan ladda ned formuläret här: http://www.thaivisa.com/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=381273
Kanon, då kan ju var och en bilda sin uppfattning om man tycker detta är relevant , det har även uttrycks att vill man ej fylla idetta till fullo so kan man antas ha smolk i bägaren och kommer att kollas upp noga samt misstänkas för oegentligheter ....

Kanon, då kan ju var och en bilda sin uppfattning om man tycker detta är relevant , det har även uttrycks att vill man ej fylla idetta till fullo so kan man antas ha smolk i bägaren och kommer att kollas upp noga samt misstänkas för oegentligheter ....

Japp, det var precis det som var min tanke. :)

Läste också det där i Phuket news "If they don’t fill in the form, we will suspect their reason.".

Förändras Thailand till de bättre ? .
Visum har inte förändras , jag har långtidsvisum som kallas Non Immigrant "O_A " och då kan du stanna
i Thailand upp till ett år med möjlighet till förlängning . Och så må du ha bevis på att du kan finansiera
din vistelse i Thailand . Papper från försäkringskassen att du har etter skatt 65.000 Baht i månaden .
Det som har förändras är , vi får mindre for varje krona vi har , alt är blivet dyrare , men jag har ingen
problem med pengar i Thailand , så länge man är ekonomisk kan man ha det gode liv i Thailand .

Enda jag tycker är konstig är 2.6, övriga frågor inga större farhågor.

Enda jag tycker är konstig är 2.6, övriga frågor inga större farhågor.
Den är nog mer för dom som gillar att parta m.m. ;) Hotel och sånt kan man ju skriva in om man bor på samma hotel ofta, men det ör väl så att dom vill kartlägga allting om varje person

Den är nog mer för dom som gillar att parta m.m. ;) Hotel och sånt kan man ju skriva in om man bor på samma hotel ofta, men det ör väl så att dom vill kartlägga allting om varje person
Jag kommer inte att bo någon annanstans än hemma och det finns inget där som jag behöver ljuga om. Som sagt, banktillgångar känner dom redan till så inget oroande. Men dom som sysslar med skumraskaffärer eller befinner sig på overstay behöver kanske oroa sig lite extra.

Vi Thaisnackare har säkert inget att oroa oss för i dagsläget.

Har kollat igenom frågeformuläret och visst en massa att fylla i men eg inga uppgifter att hänga upp sig på.
Sociala medier står uttryckligt att det är frivilligt och bankkonto gäller bara vissa typer av visum vilka det nu är, men är ju bara att säga sanningen att man inte kan det i huvet så blir bara namnet på banken och kvittar väl om dom vet det. Samma med reg nr på ev bil.
I övrigt var det ju inget konstigt.

Tuffare och djävligare för dom kriminella i Thailand , men inte för oss laglydiga .
För kunde dom kriminella besticka Polisen , men nå jagas dom kriminella av militären .

www.svd.se/kriminella-jagas-i-thailand

P1070989.JPG

P1070990.JPG

Visst en korkad fråga men vad är problemet? Skriv 7/11, Honda Shop och Market Village typ..
Många frågor är ju urbota korkade men ingen är svår att svara på.
Det har du ju rätt i , tycker det är en bra ide , uppge bankkonto kan jag ju göra , det som är i det närmaste tomt och inte aktuellt... Haha;)

Visst en korkad fråga men vad är problemet? Skriv 7/11, Honda Shop och Market Village typ..
Många frågor är ju urbota korkade men ingen är svår att svara på.
Ja local market går la bra också...iofs inte aktuellt för min del nu ändå, kommer nog inte stanna längre än max 90 dagar närmaste åren. Dock intressant följa vad som händer med visum etc iaf.

Har funderat på detta ett tag nu , handlar nog mer om att kontrollera folk med avvikande religion mm i fråga om terroristhot /bombhot . Inte oss västerlänningar , men det skulle ju ta hus i helsike om bara vissa folkslag skulle avkrävas detta , rasister är de ju , men det vore ju att skriva under på detta ...;)

Du lever uppenbarligen i din egen lilla värd Ev , du beviar med detta inlägg din totala okunnighet i ämnet ...
Nog anser jag att det ligger en del i det @EV skriver. Nog är det främst kriminella dom är ute efter. Jag hävdar med en dåres envishet att vi som är skötsamma inte behöver oroa oss.

Jo , jag vet att du är ganska lik EV i ditt tankesätt , och eftersom du inte heller verkar var speciellt insatt i hur det funkar så för du väl komma till klarhet själv.

Så du menat MAO precis som EV att dom kriminella inte längre kan besticka polisen och på det sättet forsätta sitt skitiga hantverk ... Uppenbarligen så kan du ställa dig i klungan längst bak , dom som inte vet ett skit om Thailand , Thailand är Thailand , alla är mer eller mindre korrupta , poliser .militärer , samt naturligtvis även politikerna , våra korrupta politiker är små gossebarn i jämförelsen .. Alla , och dåmenar jag alla håller någon bakom ryggen , uppåt eller nedåt ..

Flytta ner Berra ,så skall vi pratas vid efter ett par år, men sitter d u bara i Issan med en kall öl och tittar på fåglarna så lär du ju inte se mycket av verkligheten

Senast redigerad av en moderator:

Tillbaka
Topp