Turistmage efter 14 dagar?!

en av två gånger det hände mig då jag nyss träffat min nuvarnade fru 12 år sedan.. Vi var och skulle göra korat men var en blöt kväll innan åt allt från slaktavfall till inredningen på stället vi bodde på

På morgonen bubblade det men låtsades som inget och sköljde ned alltsammans med en chang "den starka typen som fanns förr"

Det var då jag lärde mig ståtoa och skopan den hårda vägen..

Kjøp kulltablettet på apoteket i Sverige før du drar. Dem hjelper mot løs mage.

Ang. TS. Handlar inte detta mest om den överdrivna hygienen i västvärlden? Kroppen (magen i det här fallet) har ingen som helst motståndskraft mot lite 'udda' mat med lite bakterier.

Åt troligen dåligt tillagad kyckling en av de sista dagarna i Thailand. Flög till Hong Kong för arbete en vecka och blev dålig på slutet andra dagen, En dag senare tog jag mig till lokala kliniken/läkaren som skrev ut en massa piller som höll mig "igång" hjälpligt så jag kunde sköta jobbet (var ju på hotellets konferensavdelning) och lyckades ta mig hem till Sverige (inte den bästa flygresa jag haft.....

Väl hemma direkt till akuten på Huddinge sjukhus som la in mig på infektion, tog en massa prover och när dom kom tittade läkaren på pappret och undrade om jag levde !

Kalciumvärdet var nästan noll så jag var riktigt illa däran sa han så jag fick en stor flaska med kalciumlösning intravenöst och låg inlagd ett dygn tills värdena i kroppen stabiliserats.

Ytterligare prover konstaterade Campylobakter så jag vart sjukskriven ytterligare 6 veckor innan jag blev frisk och inte riskerade smitta andra längre så jag kunde börja jobba igen. Gick ner 7 kg på en vecka men tyvärr kom dom tillbaka väldigt fort igen.

En gång i phiphi så blev jag så sjuk att jag varken kunde få i mig vatten eller mat då de åkte ut direkt och var sängliggandes. Turistguiden hämtade massa medicin och Efter några dar var jag så pass bra att jag kunde åka till fastlandet. tog ytterligare ett par dar innan jag kunde dricka chang.
Många tycks bli sjuka på Phi Phi. Vet inte varför. Efter att nu rest runt i Thailand två månader Bangkok-Koh si Chang-pattaya-koh Chang-chiang Rai -chiang mai -lampun-lampang-bangkok-hua hin-Koh Tao-Phuket -krabi-Phi Phi-krabi-Suratthani-Koh phangan-Koh Samui…..
trots denna utläggningen tycks många bli sjuka på Phi Phi men vi tyckte maten på Phi Phi var en av de allra bästa i Thailand…
Men känner en del som blivit riktigt sjuka på Phi Phi…

Tillbaka
Topp