TV Licensen och Alice Baaah Skunke

 
Här var det livat, här var det glatt!! Det firas tydligen Songkran både här och där. Men det är ju dessutom lördag så vi kan väll vara förlåtande - För denna gången. :)
 
NU! BLEV DET SÅ JÄVLA OFF TOPIC IGEN!!!

Kan NI för faan hålla er till ämnet och licensen det handlar om och inte om vem faan som tafsar på vem och hur när, i detta fallet är det helt jävla ointressant

Förbannade bönder..
:mad::mad::mad::mad:

555555, ja du är då för rolig, försök klättra upp för Himalayas högsta topp Mount Everest utan syrgas, en lätt resa jämfört med Thaisnack!:D:D:D
 
555555, ja du är då för rolig, försök klättra upp för Himalayas högsta topp Mount Everest utan syrgas, en lätt resa jämfört med Thaisnack!:D:D:D
Och jag håller nog hellre på med OT på TS än bestiger Mount Everest. Lite OT kan man i varje fall överleva men Himalaya hade definitivt tagit livet av dom flesta här förmodar jag. :)
 
Tror inte ett ögonblick att du inte tittar på TV på nåt sätt, skitsnack av dej och gör du inte det hur kan du
ha åsikter om nåt som händer, du vet ju inget om vad som händer i Sverige eller världen, Der kamp
eller vad den heter berättar nog int mycket
Jämför aldrig andra med dig själv. Hur mycket nyheter finns på tv om dagen? 30 minuter nyheter som redan folk har fått veta under dagen. Jag får mina kunskaper via tidningar och nätet. Dessutom kan jag franska och engelska och har vänner i Usa Israel Tyskland som skickar intressanta artiklar . Är civilingenjör och har andra utbildningar varför ska få mina kunskaper via SVT?
Det var inte snällt. Men jag kommer att fortsätta att betala för att de inte lägga ner dina favoriter på SVT.
 
Och med det inlägget har du låtit all förstå att du verkligen har bott in dig i det "Röda gänget " .. Alla skall betala för Svensk skit TV , även de som är utskrivna , hur kan du anse att detta är rätt. Vore kul att få dig att tala om varför ,
 
Och med det inlägget har du låtit all förstå att du verkligen har bott in dig i det "Röda gänget " .. Alla skall betala för Svensk skit TV , även de som är utskrivna , hur kan du anse att detta är rätt. Vore kul att få dig att tala om varför ,

Hej

För mig låter det helt enkelt som ett bra och enkelt sätt att få in dom inkomster som behövs för att kunna tillhandahålla bra program av hög kvalitet, samt säkerställa bolagets ekonomiska oberoende.

Dom flesta Svenskar och andra utlänningar jag känner i Thailand ser regelbundet på hemlandets TV via internet, en del andra lyssnar på hemlandets radio o.s.v, så även dessa kan ju faktiskt nyttja denna statliga tjänst, sen om man väljer att göra detta eller ej är ju ett personligt val.

Mvh isan lover
 
Kan inte få ihop detta du påstår, de flesta jag känner har inte möjlighet att se Svensk TV i Thailand ,, Känner väl ett hundratal fastboende Svenskar i Thailand , av dessa kanske tio st kikar på Svensk Tv ,, Tycker du att verkligen att även dessa trots att de inte ens bor i Sverige skall betala ?? jaja ,det är ju upp till dig ,, Jag kikar på andra program och får där Svenska nyheter , men det skall ju inte den politiskt styrda SVT ha en endaste krona för . Riktigt ruskigt diktatoriskt tänk :D
 
Kan inte få ihop detta du påstår, de flesta jag känner har inte möjlighet att se Svensk TV i Thailand ,, Känner väl ett hundratal fastboende Svenskar i Thailand , av dessa kanske tio st kikar på Svensk Tv ,, Tycker du att verkligen att även dessa trots att de inte ens bor i Sverige skall betala ?? jaja ,det är ju upp till dig ,, Jag kikar på andra program och får där Svenska nyheter , men det skall ju inte den politiskt styrda SVT ha en endaste krona för . Riktigt ruskigt diktatoriskt tänk :D
Tror det räcker att man har en tv mottagare eller dator där man "har möjlighet" att se svensk tv, så faller man under licensavgifterna.
Och vem har inte en dator, IPad eller smartphone:eek:

Lägg ut som betalkanaler, så får man själv välja vad man vill se och betala för;)
 
Tror det räcker att man har en tv mottagare eller dator där man "har möjlighet" att se svensk tv, så faller man under licensavgifterna.
Och vem har inte en dator, IPad eller smartphone:eek:

Lägg ut som betalkanaler, så får man själv välja vad man vill se och betala för;)

Inte dator. Enbart TV mottagare eller dator med tv-kort vilket jag inte ens är säker på säljs längre?

Går att läsa på Radiotjänst hemsida samt i Svensk Författningssamling, länkade den i en annan tråd. Radiotjänst förlorade sitt försök att kräva in ersättning för dator/telefon med möjlighet att kolla på SvtPlay.
 
Inte dator. Enbart TV mottagare eller dator med tv-kort vilket jag inte ens är säker på säljs längre?

Går att läsa på Radiotjänst hemsida samt i Svensk Författningssamling, länkade den i en annan tråd. Radiotjänst förlorade sitt försök att kräva in ersättning för dator/telefon med möjlighet att kolla på SvtPlay.
Ok, tur jag skrev "tror":D;)
Men lägg ut skiten som betaltjänst, så kan smitarna hetsa upp Sig när dom får göra rätt för sig för att se det vi andra betalar för:p
 
Det gillar jag. Då skulle det tvingas fram en kvalitetshöjning eller så är konken oundvikligt.
Men dagens maffiametoder (som ska bli ännu mer maffialika) är ju helt horribla.
Ja det där med betaltjänst var det bästa förslaget hittills. Jag tycker att SVT har sjunkit rejält kvalitetsmässigt men det finns fortfarande några guldkorn där som t ex Mästarnas Mästare (ikväll). Annars tittar jag mest på TV4 nuförtiden, tycker deras underhållningsprogram är OK för det mesta. Visst, reklamen finns där men då kan man alltid gå och hälla upp ett glas vin, öl eller Zero. :)
 
Ok, tur jag skrev "tror":D;)
Men lägg ut skiten som betaltjänst, så kan smitarna hetsa upp Sig när dom får göra rätt för sig för att se det vi andra betalar för:p
Ja det vore i alla fall rättvist , eller hur , nu när skatteslantarna inte räcker till längre pga av att "allt annat" kostar skjortan och lite till , mer behöver jag inte skriva om detta
 
 
 
Tillbaka
Topp