Tysk cyklist överfallen av elefant i Pattaya.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En Tysk man som var på sin dagliga cykeltur överfölls och skadades av en elefanttjjur i Pattaya.

PATTAYA
Elephant gores German cyclist near Pattaya

Published August 25, 2019
By Tanutam Thawan
Elephant gores German cyclist near Pattaya | The Thaiger

PHOTO: Chaiyot Pupattanapong

A 69 year old German cyclist is in hospital with serious injuries to his leg after a bull elephant charged at him near Pattaya yesterday morning (Saturday) The incident happened near an elephant village in Pattaya.

Mvh isan lover

Tur att @PanPan inte är ute och cyklar, då måste han passa sig. En elefanttjur i musth är inte att leka med, förmodar att den var i det tillståndet. :eek:
Ägaren köpte och tog dit elefanten för 1 månad sen.
Jäkligt oansvarigt av elephant village att utsätta en gammal arbetselefant för massa turister direkt.
Elefanten rymde ju när elefanten hade tvättats av ägaren ihop med turister, helt jkla livsfarligt att utsätta turister och elefant för det, inte känner dom elefanten så väl efter 1 månad.
Nä dit skall inte mina barn, sonen har vart på en skoltripp dit men det blir det nog inte igen när det söts så oansvarigt.

Ägaren köpte och tog dit elefanten för 1 månad sen.
Jäkligt oansvarigt av elephant village att utsätta en gammal arbetselefant för massa turister direkt.
Elefanten rymde ju när elefanten hade tvättats av ägaren ihop med turister, helt jkla livsfarligt att utsätta turister och elefant för det, inte känner dom elefanten så väl efter 1 månad.
Nä dit skall inte mina barn, sonen har vart på en skoltripp dit men det blir det nog inte igen när det söts så oansvarigt.

Hej

Har själv låtit min pojk rida på, mata och leka med elefanter varje år sedan han föddes och lärde sig gå, men jag har på senare år börjat inse riskerna med detta, det har ju varit en hel del incidenter och allvarliga tillbud med elefanter på senare år, samtidigt som det har framkommit hur mycket elefanterna får lida innan dom blir tama, så vi kommer nog också att sluta med elefantridning m.m.

Mvh isan lover

Hej

Har själv låtit min pojk rida på, mata och leka med elefanter varje år sedan han föddes och lärde sig gå, men jag har på senare år börjat inse riskerna med detta, det har ju varit en hel del incidenter och allvarliga tillbud med elefanter på senare år, samtidigt som det har framkommit hur mycket elefanterna får lida innan dom blir tama, så vi kommer nog också att sluta med elefantridning m.m.

Mvh isan lover

Det var väl bra.
Helt fantastiskt att även du kan komma till insikt med något och bryta "traditioner".
Börjar skygglapparna erodera?

Tillbaka
Topp