Undrar hur fattigt och korrupt detta land är

Du kan ju testa att sätta dig utanför Coop eller dylikt som Svenne , tar inte lång stund innan du blir hotad av Rumäner ,, djäkla skitfolk som kommer hit ,de som är bra stannar i sitt land och arbetar , alt tar ett "riktigt" arbete i tillex Sverige ,, finns de som jobbar ,men inte många

Mest bulgarer här hos oss. De som är kriminella här var och är också kriminella i Bulgarien och sköter sig inte där heller. Det är inte några "fattiga stackare som vill försörja familjen". Fråga valfri skötsam bulgar så skrattar han eller hon och frågar om du är dum i huvudet som går på att det är synd om dem.

Sen har vi andra stöldligor också... När gränserna är öppna och tullen bara får släppa igenom allt stöldgods så är det enkelt att kränga av bilar nere i balkan, något som en del jag känner till levt på senaste 20 åren...

Kyrkans hjälporganisationer ger jag inte en krona , går bara till att vurma för "den alternativa tron" , Tyvärr så verkar våran Svenska kyrka lite förståndshandikappade , men jobbar väl inte för en annan religion som verkar för att ta över . Men nog om det :rolleyes: Men sjukt är det
Sant. Men jag resonerar lokalt kring det sk. RIA projektet i Falun. Inte fritt till någon av de organisationerna. Korruptionen är för stor, även den politiska och religiösa korruptionen. Kyrkan borde ta sig en funderare på vad de tror på och vill anser jag. Idag flyter de överallt och blandar dessutom in politik.
Jag tillhör som kanske förståtts inte någon av de organisationerna och stödjer aldrig en sådan organisation. Går inte ens i onödan in i en byggnad tillhörande dem. Men det är en skillnad på organisation och individuella projekt.

Du kan ju testa att sätta dig utanför Coop eller dylikt som Svenne , tar inte lång stund innan du blir hotad av Rumäner ,, djäkla skitfolk som kommer hit ,de som är bra stannar i sitt land och arbetar , alt tar ett "riktigt" arbete i tillex Sverige ,, finns de som jobbar ,men inte många

Hej

Det räckte att min son och hans kompis stod och sålde majblommar utanför vår lokala Ica butik för att få tiggare att skälla och svära på dom med uppmaning att ge sig av eftersom det var deras plats, efter några timmar byttes dessa två ut mot två tjejer ifrån samma klass och dom fick samma bemötande.

Mvh isan lover

Hej

Det räckte att min son och hans kompis stod och sålde majblommar utanför vår lokala Ica butik för att få tiggare att skälla och svära på dom med uppmaning att ge sig av eftersom det var deras plats, efter några timmar byttes dessa två ut mot två tjejer ifrån samma klass och dom fick samma bemötande.

Mvh isan lover

Där gjorde tiggarna en samhällsinsats.
Majblommor bör förbjudas.

Hej

Mvh isan lover

Starkt ändå av alla vuxna att låta kriminella ge sig på barn.

Mest bulgarer här hos oss. De som är kriminella här var och är också kriminella i Bulgarien och sköter sig inte där heller. Det är inte några "fattiga stackare som vill försörja familjen". Fråga valfri skötsam bulgar så skrattar han eller hon och frågar om du är dum i huvudet som går på att det är synd om dem.

Sen har vi andra stöldligor också... När gränserna är öppna och tullen bara får släppa igenom allt stöldgods så är det enkelt att kränga av bilar nere i balkan, något som en del jag känner till levt på senaste 20 åren...
Eller så gör man som min granne här i BRF , han behövde stålar , så han körde ner sin fina husvagn till sitt hemland Bosnien , Sen åkte han hem och anmälde vagnen stulen ,, Plockade ut en bra summa samt har vagnen kvar där nere , snyggt folk må jag säga , Hans dumma fru som berättade för mig när hon var sur på honom ,, Hahaha , vilka skummisar ;)

Jag tror minsann att en betongsosse har fått ett s k Jimmie-moment! :nod: ;)

Hej

Det skulle man ju faktiskt kunna tro, men jag har hela tiden varit skeptisk till att låta tiggare ifrån övriga EU komma hit och tigga, än mer säker på att det inte fungerar har jag väl blivit när våra grannländer har agerat mot detta.

Det löser inga problem alls att flytta tiggare ifrån Bulgarien och Rumänien hit till Sverige, man flyttar bara problemet som kvarstår, sen finns det ju även Socialdemokratiskt ledda kommuner som har insett detta, så denna fråga är inte längre exklusiv för Jimmie.

Mvh isan lover

Eller så gör man som min granne här i BRF , han behövde stålar , så han körde ner sin fina husvagn till sitt hemland Bosnien , Sen åkte han hem och anmälde vagnen stulen ,, Plockade ut en bra summa samt har vagnen kvar där nere , snyggt folk må jag säga , Hans dumma fru som berättade för mig när hon var sur på honom ,, Hahaha , vilka skummisar ;)
Nu ställer jag bara frågan hur många svenskar gör inte liknade, redan på sextiotalet lurade svenskar skjortan av försäkrings bolagen.
Så inget nytt Joker gammal skåpmat.

Hej

Håller med, försäkringsbedrägerier har nog inget med etnicitet att göra, det är nog mer en fråga om samvete och moral.

Mvh isan lover
Man kan göra som jag, strunta i försäkringen helt och hållet. Vad gäller trafikförsäkringen går det inte vara utan den, det enda som skiljer är hur mycket man betalar i premie, dyrt direkt till trafikförsäkringsföreningen eller billigare mot något av bolagen.
Några nya bilar har jag köpt och där ingick vagnsskadeförsäkringen i köpet.
I övrigt har jag inte betalt en försäkring under hela mitt liv. Så räknar man ihop den intjänade premien för minst två fordon, under alla dessa år, har jag lyckats undvika försäkringsbolagens "bedrägeri" eller avbetalningsplan på eventuell skada, kanske man skall kalla det.
Och som lök på laxen har min pengar inte delvis gått till att finansiera de personer som gjort försäkringsbedrägeri.

Nu ställer jag bara frågan hur många svenskar gör inte liknade, redan på sextiotalet lurade svenskar skjortan av försäkrings bolagen.
Så inget nytt Joker gammal skåpmat.
Och inget nytt var du har dina sympatier , skygglapparna på bara , allt för S , tut att du har ett par bundsförvanter här . Jag känner ingen Svensk som höll på så , kanske höll du till i fel kretsar , sen är ju denna Svensk likaså , i alla fall i Passet

Hej

Håller med, försäkringsbedrägerier har nog inget med etnicitet att göra, det är nog mer en fråga om samvete och moral.

Mvh isan lover

Så du skulle hävda att moral och samvete i t. ex. Thailand är identisk med moral och samvete i t. ex. Sverige?

Lite märkligt med alla krig, folkmord, förföljelser och skit i världen när alla delar värderingar. Oerhört dumt får jag säga.

Så du skulle hävda att moral och samvete i t. ex. Thailand är identisk med moral och samvete i t. ex. Sverige?

Lite märkligt med alla krig, folkmord, förföljelser och skit i världen när alla delar värderingar. Oerhört dumt får jag säga.
Går inte att diskutera med vissa sympatisörer , i stort sett aldrig .. Jag skiter i alla fall i det , tänker som arselet anser jag , allas lika värde , jo , hej du , bara det att de som värnas pekar sen finger åt "di dumme Schweden " som tyskarna säger , men de är ju lika korkade de..

Hej

Ja jag vågar nog påstå att människor i stort sett har ungefär samma moral och samvete var dom än råkar födas, det är nog mer lagar, traditioner, religioner och värderingar som skiljer sig åt.

Mvh isan lover

Hej

Ja jag vågar nog påstå att människor i stort sett har ungefär samma moral och samvete var dom än råkar födas, det är nog mer lagar, traditioner, religioner och värderingar som skiljer sig åt.

Mvh isan lover

Ifall moral och samvete såg likadant ut överallt i världen så skulle även lagstiftningen vara väldigt snarlik i hela världen. Religion, skola, umgänge, litteratur, kultur och samhälle präntar t. ex. in moraliska värderingar i oss. Vi föds inte med några magiska värderingar.

Vad tror du att lagar och regler grundar sig i?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp