P
Pjodd
Gäst
Till skillnad från många här inne, så gillar jag att snacka med andra när jag är i Thailand, oavsett var de kommer ifrån. Jag undviker inte västerlänningar, varför ska man göra det.
De flesta är riktigt trevliga, och det blir mkt trevligare att hälsa på varandra än att smyga omkring och gömma sig.
Min erfarenhet av trista människor är mest de som klagar över andra pga ursprung. Som tur är träffar jag inte så många såna, då de nog är ointresserade av en västerlänning som jag (pga mitt ursprung)....
Jag gillar också att snacka med folk, så missförstå mig rätt

Skillnaden från då och nu är att jag dragit lingen vid att inte bjuda hem "lösa" västerlänningar (ngn som jag precis träffat eller flyttat in i krokarna). Snackar mer än gärna med dessa på neutral mark, som senast på ett husinvigningsparty härom veckan. Träffade en supertrevlig Belgare. Han berättade att det bodde 3 falanger i den lilla byn.
Stackars dig sa jag, o han bara skrattade. Tydligen så har dom i tyst samförstånd förstått att dom inte "måste" umgås varje dag, vilket verkar vettigt.
Vi hade en underbar kväll utan att hela tiden sitta o snacka med varandra. Jag satt längre in med vårt sällskap och när jag skulle gå ut o ta ett bloss (som vi gjorde ute på gatan) så frågade jag honom om han ville hänga på. Oftast så hänge han med o vi hade en kul stund. Det jag gillade var att om han precis varit ute o rökat så sa han det och blev kvar. Respekt, han var ingen "plåster-falang".
Skiter fullständigt i hudfärg och ursprung. Har lärt mig så otroligt mycket av människor från andra kulturer så det är knappt sant. Alla får en chans att berätta sin story, om jag sen gillar den eller ej är en annan historia

I kväll ska vi till min frus goda vän på en fest. Fruns syster var ihop med en fransman som senare blev dumpad. Ska inte beskriva vad jag tyckte om honom men han var trevlig o rolig med våra (västerländska) ögon sätt.
2 år tog det (efter deras separation) tills dom vågade bjuda in till fest/middag igen. Dom trodde att jag hade agg till systern (eftersom jag är falang och dom trodde att jag var på falangens sida) medan jag i själva verket skiter fullständigt i det. Tänker hålla det för mig själv, men båda var skitstövlar hahahaa
Inte lätt att prata om detta ämne då det är så vansinnigt många parametrar som spelar in i ett uttalande. Och utan att känna personen i fråga så kan man tolka en mening precis som man vill