V85 Trav

Utan inkomst i Sverige blir det så , hade säkert kunnat ordna det med att skicka in papper och kontoutdrag men tycker att dom inte har något med min privata ekonomi att göra.

Till Banken skickade jag in alla papper men dom tyckte jag va för stor risk för dom.
Stor risk ? Raka papper kan väl inte vara någon risk för banken.
Eller har dom dömt dig som kriminell :(

Kan man inte anmäla bankerna om dom stänger av en på fel grunder,
? I dagens kontantlösa samhälle som Sverige borde det ju vara en rättighet att få ett bankkonto, svårt att funka i Sverige idag utan ett.

Fråga banken , jag har lämnat Swedbank bakom mig , synd jag inte byte bank långt tidigare än vad jag gjorde .
Banker och ekonomiska institut/företag är bekväma. Och kan välja egen väg. I en global ekonomi borde man inte kunna skylla på att personer är utlandsskrivna för att inte kunna öppna konton i ursprungsländer. Men så är det. Trots att det vore lätt för dem. Men de väljer den bekväma vägen som jag ser det.

Fråga banken , jag har lämnat Swedbank bakom mig , synd jag inte byte bank långt tidigare än vad jag gjorde .
Nja, riktigt så nyfiken är jag inte;)
Har haft Swedbank i stort sett hela mitt liv. Har aldrig haft några bekymmer med den banken, inte ens när vi byggde i Thailand å gjorde större transaktioner.

Tråkigt att du hamnat i sådan situation du gjort, hade själv varit vansinnig på både bank å ATG.

Nja, riktigt så nyfiken är jag inte;)
Har haft Swedbank i stort sett hela mitt liv. Har aldrig haft några bekymmer med den banken, inte ens när vi byggde i Thailand å gjorde större transaktioner.

Tråkigt att du hamnat i sådan situation du gjort, hade själv varit vansinnig på både bank å ATG.

Jag jade Inga lån eller något sådant i swedbank och ingen innkomst i Sverige , dom tjänade Inga pengar på mig , tror det va det som va grejen.. När min bankman som jag hade haft i 20 år försvann så blev det inte det samma.

Klockan är nu 9.00 i Sverige och hästskötarna började arbeta med hästarna redan kl 5.00. De börjar med att utfordra kraftfoder. Sedan hagarna utom de som skall iväg och tävla. Hästarna tas ur boxarna, kanske träckas lite och ryktas. Sedan inträffar det ibland att skötaren märker att hästen måste dras fram.....nåt står inte rätt till....svullen kota...ledsna ögon...hänger med huvud. Sjuk? Klockan 11.00 kommer strykningarna. Jag väntar och sedan lämnar jag in bongen.

Kör upp till start!
1645264853681.webp

Bergsåker 19 febFavoritMin vinnareMin andra handareMin tredjeMina analyser från kl 5.30 i Chiang Mai 21 grader lätt regn
V75 avd 15 Graces Candy6 Secondary Stall8 MT Montpellier12 Ozzys MelodiSpringspår. Startsnabb. Vaken kusk. Tror 6 spets och vilket läge för spik. Annars alla utom 1 och 7
V75 avd 210 Parveny5 Bank Blow7 Kee Keeper10 ParvenySvårt lopp där jag tror 5 eller 7 spetsar men flera i lägsta klassen kan överaska med bra avslut....
V75 avd 39 Phoenix Photo1 Fortune Mearas6 Xantis Cocktail10 Eddy WestÖrjan igen 40 %. Kortlopp bakspår. Vi garderar. Smygkörd nr 1 eller nr 6 får luckan.
V75 avd 49 Fabulous Pellini9 Fabulous Pellini13 Quarcia12 Icland RadioBegåvade 9 Fabolous stor favorit 56 %. Kan vara lite vek ochdålig klass på loppet.
V75 avd 53 Bellfaks6 Grisle odin3 Bellfaks10 Will SolenBerättigad favorit 3 Bellfaks men inte till 65 %. Garderar. Bästa kusken på nr 6
V75 avd 612 Anchor Man3 jacoby keeper2 Devs Dynamite4 Soul TanÖrjan favorit igen 30 %. Nej från spår 12. Någon där framme som får bästa resan
V75 avd 76 Ble De Geurs4 Milligans School2 Global Advent6 Ble de GeurNr 6 fastnar i spåren. Nr 2 eller 4 till spets som rinner undan.

Utan inkomst i Sverige blir det så , hade säkert kunnat ordna det med att skicka in papper och kontoutdrag men tycker att dom inte har något med min privata ekonomi att göra.

Till Banken skickade jag in alla papper men dom tyckte jag va för stor risk för dom.
Tja jobbar man i Norge och bor i Sverige är nåt skumt på gång. Det förstår vi alla. :)

Ffa om man har sossebanken så är man en svikare. Norge svek Sverige 1905 och det glömmer vi aldrig.

Tillbaka
Topp