V85 Trav

Spikar, så här tänker spelarkollektivet.
1760747227511.webp

Så här blev mitt samarbete med Harryboy!
Den enda låsta var avd. tre(3) och Bicc's Tobee.

Screenshot_20251018-040432~2.webp

Och som @jp visade i vår spik tävling var "Keep Asking" den häst flera valde, även så när det kommer till Harryboy.
Men mitt lågpris spel på 94 pengar blir spännande på Bjerke, som har visat tidigare att inget är givet på skrivet papper.

@JBK.Ltd.

Så här blev mitt samarbete med Harryboy!
Den enda låsta var avd. tre(3) och Bicc's Tobee.

Screenshot_20251018-040432~2.webp

Och som @jp visade i vår spik tävling var "Keep Asking" den häst flera valde, även så när det kommer till Harryboy.
Men mitt lågpris spel på 94 pengar blir spännande på Bjerke, som har visat tidigare att inget är givet på skrivet papper.

@JBK.Ltd.

Äsch!! Fem rätt blev det och naturligtvis Joker också, men ett grattis till @Saxon för sjuan på vårt andelsspel...

@JBK.Ltd.

7 rätt gav 1700 kr. Så favoritbetonat. Vi fick sju rätt och 20 stycken sexor som utbetalade totalt 2377 kr / 99 kr per andel så ett netto på 49 kr. Bra jobbat. De sista 4 loppen vanns av favoriter. Och faktiskt inte en skräll.

Nästa vecka så börjar vi spela V85. Ny spelform. Ny teknik. Ganska stora förändringar så det är svårt att sia om hur det blir. Men vi satte V7an när de begravde V75 spelet i Bjerke. så det får vi minnas. Här kommer uppföljningen sista 4 månaderna.
1760835526363.webp

Nu när det gick bra för oss och jag är på strålande humör istället för förbannad för att vi inte fick sju rätt passar jag på att redovisa spiktävlingen. Saxon satte dagens snyggaste spik men tillhör ändå inte topp 3. Så här ser det ut!
1760836843784.webp

Som gruppens statistiker tänkte jag det skulle vara på sin plats att förklara V85. Jag har använt mig av ATG:s information. Se nedan.

Om V85​

Publicerad: 2025-10-10 09:31

Senast uppdaterad: 2025-10-16 10:42

Med V85®® får alla travälskare en ny stor lördagsupplevelse. Räkna med högre storvinster och fler småvinster. Grundförutsättningarna för V85 är att hitta vinnarna i åtta avdelningar/lopp och du vinner även vid 7, 6 eller 5 rätt.

V85​

Varje lördag tänds sedan decennier en gemensam lägereld för hundratusentals svenskar. Travlördagen är mer än bara en speldag – den är ett kulturarv, ett nöje, en vana och en passion. Nu har ATG®® och Svensk Travsport skapat en ännu mer underhållande lördagsupplevelse – som tar travsporten in i framtiden.

Här tittar vi på grunderna till spelet och går igenom det du som nybörjare behöver veta för att komma igång med V85.

Ordinarie V85 avgörs normalt varje lördag, med några få undantag. Extraomgångar arrangeras vanligtvis vissa vardagar och söndagar.  Starttiden på lördagar är 16:10 medan starttiden på extraomgångar kan variera.

Hur vinner man på V85?​

Grundförutsättningarna för V85 är att hitta vinnarna i åtta avdelningar/lopp. Potten fördelas sedan mellan de spelare som prickat 8, 7, 6, och 5 rätt. Pengarna fördelas enligt följande: 8 rätt: 35 % 7 rätt: 15 % 6 rätt: 15 % 5 rätt: 35 %.

Hur stora vinstsummorna blir beror helt på hur betrodda vinnarna är. Låt säga att främst favoriter vinner – hästar som många spelare på förhand bedömde hade hög vinstchans – då kommer ni bli fler som delar på pengarna och vinstsummorna blir lägre. Skulle det å andra sidan bli ett mer oväntat resultat och fler skrällar blir ni färre som prickar rätt och prissummorna stiger.

Vad kostar det att spela V85 och hur gör man?​

I grunden bestämmer du själv priset för att spela V85. Ju fler hästar du väljer på din kupong, desto högre blir priset och du får fler sätt att få alla rätt.

• Du kan välja hur många hästar du vill i varje avdelning – från en häst (så kallad spik) till samtliga i startfältet.
  • Ju fler hästar du väljer, desto större blir systemet och desto högre blir priset.
  • Varje rad, det vill säga varje vald häst i var och en av de åtta avdelningarna, kostar 50 öre.
För att få fram priset ska du multiplicera antalet hästar i de åtta avdelningarna med varandra. Multiplicera sedan det med 0,50 kronor för att få fram vad spelet kostar.

Spela V85 med sänkt insats​

Det finns ett sätt att förändra radpriset och sänka kostnaden. På just V85 har du möjlighet att sänka insatsen till 30 %, 50 % eller 70 % av ordinarie insats för motsvarande procent av utdelningen vid vinst.

Utdelningen blir då enligt vald procentsats. Exempel: 1 miljon kronor i vinst för ordinarie radpris ger 300 000 kronor för 30 % i insats, 500 000 kronor för 50 % i insats, 700 000 för 70 % i insats.

• Spela med sänkt insats på V85 (lägre radpris) är endast tillgängligt vid matematiska system, ett (1) system per kund och omgång och maximalt 2 000 rader.
  • Att spela med sänkt insats (lägre radpris) är inte tillgängligt vid andra spelsätt som till exempel butiksandelar, ATG Tillsammans, reducerade system eller vid spel med Harry Boy.

Tveksamt om jag fortsätter med spel på V85. Kommer att vara med på andelsspelet på lördag, troligtvis sista gången. Blir bojkott av V85, har inte pratat med kompisen i Jakan om vi ska fortsätta med Harry Boy.

Tja jag ser att det är högre spelvärde på onsdagarnas V86 om vi väljer att fortsätta.
Annars får gärna någon annan ta över laget så drar jag mig ur som lagledare.

Tja jag ser att det är högre spelvärde på onsdagarnas V86 om vi väljer att fortsätta.
Annars får gärna någon annan ta över laget så drar jag mig ur som lagledare.

Pröva 1 - 2 ggr V85, om inte det inte blir bättre, i så fall skifta över till "onsdagens" V86?!
Det är vad jag har tänkt, men det blir inte lika roligt med spel mitt i veckan och lika spännande som på lördagen, isåfall kanske dags att lägga ner vårt "Andelsspel".

@JBK.Ltd.
Önskar verkligen inte att måla "faan!"på väggen..

Senast ändrad:
Jag tycker det är svårt sia om hur detta skall bli. Min spontana synpunkt. 1. Det blir mycket svårare. 2. Och det verkar som ATG vill dela ut mera småpotter till de som har fem rätt. Men svårt veta. Då jag vet att detta betyder mycket för hästsporten som är min stora "hobby", så hänger jag bara med.

Låt oss bestämma att vi provkör, V85, året ut (11 omgångar). Alltid kul med en bong på lördagarna.

Hoppas alla spelläggare kan ställa upp då det tar mycket tid att "knåpa" ihop systemen.

Ok, då kör vi ett tag till då.
Nu har jag lagt in speläggare för ett gäng omgångar framåt. Hör av er om det ej passar de omgångar ni har !
Bra Saxon. Hoppas alla försöker knåpa till en rad. Verkar som Örjan och Reden får en fin dag igen. Annars blir det miljonutdelning. Däremot så måste man chansa in en tredje spik. Så nog är detta svårare.

Jag har läst igenom företagsledningens argument bakom förändringen till V85. En förändring kan jag köpa då jag själv drabbats. Spricker man i första och andra loppet så blir man förbannad och vill ge upp. Genom att ge spelarna en ytterligare chans att sitta kvar vid TV:n och hoppas på 5 eller 6 rätt som kan ge pengarna tillbaka anger man ett argument till att "hålla" kvar spelarna. Smart...om det fungerar?

Sedan om jag förstår kommer potterna på 7 rätt att ge bra utdelning också. Bra...om det fungerar?

Framtiden får utvisa vad som sker!

Ursäkta intrånget i travtråden men jag tog mig friheten att ändra trådens titel. Säg till om det inte är ok och lycka till med den nya travformen. :wai:

Tillbaka
Topp