V85 Trav

Intressant el. inte, kan ge lite hjälp på traven..

1. 1, 2, 3, 6, 7, 8
2. 2, 3, 5, 6, 8
3. 2, 5
4. 2 el. 3
5. 3, 5, 6, 10
6. 1, 2, 15
7. 2, 5, 7, 8

hoppas det blir för mycket huvudbry, @jp

• Like
Reactions: jp
Alltid kul med tidiga tankar som jag brukar checka av. Jag betraktas som expert och riktigt påläst. Det är absolut ingen garanti för vinst. Långt ifrån. För det krävs alltid att hitta spikarna och sedan kombinationerna 7 lopp. Och så detta med tur. V75 finaler är alltid klurigt.

Spelformen är på topp.
Min kompis äger fina treåringen Highrise fick ett lite tips om att den var bra.. Den debuterade i Umeå i går så jag spikade den.
Chansspikade duktiga Hector Sisu som årsdebuterade. Oj jag satte V4an.
1648165952438.webp

Tänkbara spikar
Nr 1 Bornets Tornado favorit
Nr 2 Hobart
Nr 2 Whos Who favorit
Nr 5 Kali Smart
Nr 5 Phoenix Photo favorit
Nr 15 Ennyennymi
Nr 10 Amalencius favorit

Örjan+Valla säger jag!
Jo Örjan är iskall när det vankas stora prissummor. Den 5 feb tog han två finalsegrar. Samtidigt måste vi hoppas på högre vinst och gardera två av Örjans tre storfavoriter. Om jag visste att Kali Smart nådde spets för då vinner nog den - Adrian har tagit av skorna och bike har hon gått tidigare med.

1648290050257.webp

1648290119807.webp

Finaler och bra hästsport. Men ganska svår spelomgång vilket bäddar för stor utdelning. Örjan kör tre stora favoriterr så jag har svårt att välja. Sist vann Örjan två finallopp.Men för spelvärdet skull måste vi gardera två av de. Vem? Trots krig o pandemi måste vi försöka leva med lite nöje - typ V75.
Lopp 1
Småsvårt lopp - om inte min vinnare spetsar och rinner undan. Nr 1 Bornets Tornado med Uffe. - nr 7 har haft en hovböld så jag chansar bort honom då jag tror han hamnar tokigt till från spår 7. Kuskförstärkt på nr 5 tycker jag. nr 2 Alert Kronos till spets men får han sitta ifred. Tror inte det..
Lopp 2
Svårt lopp. Alla kan vinna. Vem öppnar för hårt och kommer att få mjölksyra (nr 1 och n 3) och stanna sista metrarna. OK. Då tror jag att en stark häst vinner eller nån som sparat på krafterna. Erik på nr 4 som körs barfota och bike. Eller söta Emelia Leo som inte fått vinna V75 sedan 2020. Nr 2 Hobart.
Lopp 3
Elitlopps plats kör vi om. Whos Who spikade vi sist med Örjan. Han plockar skorna medan Adrian sparar hovarna på Upstate Face…..och plockar skorna på nr 6 Milligan…va faan de spela örjan till 78 % - då garderar jag.
Lopp 4
Stoeliten. En smygkörd nr 2 Carla Sensei med toppkusken - dansken Flemming kan få loppet. Men nr 5 Kali Smart. Jag minns elitloppsdagen ifjol då hon vann ett 4 årslopp med en tid under 1.10!!! Spik. Måtte hon få spets. Adrian har ryckt skorna i första starten för året!
Lopp 5
Nr 5 Phoenix Photo barfota och bike. Örjan och finaler. Jisses. Denna har jag valt som min Örjan SPIK! Finns en “liten” risk att han kan trassla in hovarna i varann och galoppera. Detta är en klasshäst. Hotet nr 7 Eddy West rycker också skorna men har ett ytter spår 7.
Lopp 6
Diamantstoet och skrällarnas lopp. Svårt men nr 1 Vilja gillar jag. Här tar jag bort de två mest streckade hästarna. Stoppar in två skrällar istället. Carla De Mayor nr 2 bara spelad till 5 %.
Lopp 7
En 6 % - Mika med nr 2 Djokovic lurar storfavoriterna - spets och slut - vi hoppas. 10 Amalencius - Örjan igen favorit - 40 % spelvärde och nr 12 Best Ofdream Trio 20 %. Jag chansar bort Kim då han brukar köra 30 m för tidigt.

Och slutet blev svans mellan benen, endast 4 hästar sprang som vi el. @jp tänkte ut och då kommer den där svåra frågan vem ska vi avliva först, hästarna som inte gjorde att vår önskan föll in eller ska @jp få springa upploppet på Solvalla ?!? :laugh::laugh::laugh:

Näe!! Skämt å sido, shit happens!

Nya tag till nästa lördag, sitta och sura gör ingen glad.
Spelade själv en Harryboy (Favorit) och fick fem rätt på den bongen 3x15kr = 45Kr inte mycket men något...

Screenshot_20220326-191500.png

@Jo-Be

Och slutet blev svans mellan benen, endast 4 hästar sprang som vi el. @jp tänkte ut och då kommer den där svåra frågan vem ska vi avliva först, hästarna som inte gjorde att vår önskan föll in eller ska @jp få springa upploppet på Solvalla ?!? :laugh::laugh::laugh:

Näe!! Skämt å sido, shit happens!

Nya tag till nästa lördag, sitta och sura gör ingen glad.
Spelade själv en Harryboy (Favorit) och fick fem rätt på den bongen 3x15kr = 45Kr inte mycket men något...

Screenshot_20220326-191500.png

@Jo-Be
:reta::beer:Grattis till det. Blev ju bara en förlust på drygt 90kr. Vi andra stackare förlorade ju 100, eller 50:laugh: Nä skämt åsido, nya tag nästa vecka, det kommer, och jag är på då.

:reta::beer:Grattis till det. Blev ju bara en förlust på drygt 90kr. Vi andra stackare förlorade ju 100, eller 50:laugh: Nä skämt åsido, nya tag nästa vecka, det kommer, och jag är på då.

Inte då @Krille , hade 2x50 andelar i vårt spel och 139kr i det andra om man ska ta bort de 45Kr som kom tillbaka, så det blir 100+94kr totalt på förlust kontot, rätt ska vara rätt..;)

Dags med förklaringar.
4 rätt och jag chansade bort 2 st andrahandare Laferrari Dimache i stoloppet och Best ofdream Trio. Jag stoppade in några högoddsare i de loppen iställe i jakten på miljonent. FEL. Mitt sämsta analys var i högsta klassen där jag inte trodde på nr 1. Men Goop är Goop. Han fick snurr på Stoletheshow.

Nästa lördag är det Bergsåker och då jag är en lappdjävul från Luleå ser jag inte hur jag skall missa miljonen då. Vi hörs!

Senast blev de 1.26 kr i återbetalning på 5 rätt på det lilla systemet..hehe...men då jag spelar lite på spelvärdet och jakten på millen finns risken att vi inte vinner när de små utdelningarna skall göras.....denna gång så spikar vi en s k isbjörn - vilket jag nästan...bestämt när jag såg startlistan i måndags...följ med till Bergsåker och millen.

Min hemmabana där jag hade travlicens i 33 år körde trav igår. Så jag spelade för en tjuga. Lite återbäring blev det. Nu tänkte jag formen skall hålla i till Bergsåker på lördag.

Screenshot 2022-03-30 09.18.12.webp

Om jag tänker enkelrad innan V75 på lördagar blir det:
Lopp 1 Iceland Radio nr 2 - spets och slut till 3 %
Lopp 2 Här är dagen SPIK. Kallblodet nr 3 Månlykke med 75 åriga kallblodsveteranen Gunnar Melander
Lopp 3

Om jag tänker enkelrad innan V75 på lördagar blir det:
Lopp 2 Här är dagen SPIK. Kallblodet nr 3 Månlykke med 75 åriga kallblodsveteranen Gunnar Melander
Lopp 3
Om jag spontantänker enkelrad innan V75 på lördagar blir det:
Lopp 3 Spickelback Face nr 5
Lopp 4 Långklivade Denali Doc nr 6 gillar jag
Lopp 5 Utan galopp i starten vinner 4 Ängsbrage
Lopp 6 Nr 11 No Limit Express
Lopp 7 Nr 5 Gazolin Mearas 8 %

Min hemmabana där jag hade travlicens i 33 år körde trav igår. Så jag spelade för en tjuga. Lite återbäring blev det. Nu tänkte jag formen skall hålla i till Bergsåker på lördag.

Screenshot 2022-03-30 09.18.12.png
Då känner du säkert min gamla chef från en byggfirma i luleå,han var intresserad av trav och ägde hästar. Har för mig att firman även hade ett bord där på banan i Boden. Tyvärr finns han ej i livet mera, Erling hette han i förnamn,vill ej skriva ut efternamnet.

• Like
Reactions: jp

Tillbaka
Topp