Dags för storkosingen...kanske....
Idag lämnar jag Örjans favoriter. Jag trycker in Snowstorm Hanover och Soul Tan istället. Storoddsar. Detta för att få ett högre spelvärde och utdelning mot miljonen. Tränaren, till Örjans favoriter lät lite låg i tipsen. Daniel tror att de två favoriterna kan behöva ett lopp i kroppen.
Lopp 1
Min vinnare kommer längst ut och heter Dwain Zet nr 9. Min favoritkusk kör förkortas MAT Mattias A Djuse. Ett svårt lopp där jag gillar nr 2 Iceland Radio som kan skrälla.
Lopp 2
Dagens spik och första val Månlykke nr 3 får överta spets och Gunnar är väl förberedd och han vinner med hela upploppet.
Lopp 3
Min vinnare heter Espri Sisu som brukar slå detta gäng. Tror han hamnar fjärdepar utvändigt och speedar ner övriga. Vi chansar bort Örjan och stoppar in stor skrällen nr 2 Snowstorm med MAT som kusk
Lopp 4
Svåraste loppen att klura ut vinnaren. Tar nr 6 spets av nr 4 och rinner undan i detta kortlopp. Kör de istället ihjäl varann? Kusken Dwight Pieters - Inte lätt vinna V75 och inte kört så bra detta år 5 segrar på 143 starter. Men han leder länge. Vem gungar förbi honom. Bästa kusk - fyra kuskar som kan gunga och flytta vagnen 5 cm per gungning. Erik Adielsson, Örjan kihlström Magnus A Djuse och Daniel Wäjerström. Om någon ligger utvändigt Pieters av dessa kuskar så vinner han.
Lopp 5
Bra fart i nr 4 Ängsbrage och duktig tränare. Men han måste ta det lugnt då han brukar galoppera bakom startbilen. Jag är inne på att nr 6 kan få spets och om han får trolla bort ett varv kan han vinna loppet. Men nr 4 är en speedig häst. Tycker dessa är bättre än de andra.
Lopp 6
Här väljer jag att låsa loppet med nr 1 och nr 4 som jag tror behåller spetsen med Erik. Hästen är lite vek sista biten så det krävs att det inte blir toktempo första varvet. Nr 4 är en bättre häst men visade svag form sist. Vi får hoppas att de inte kör mot varann.
Lopp 7
Jag väljer att ta bort favoriten Bugatti. Då kan sedan i princip alla vinna men jag går på lite chans här också