V85 Trav

Jackpott miljoner 45. Och jag funderar på vem spika!

Lopp 1
Kortlopp, voltstart och många bra hästar skapar svårigheter. Kuskförstärkta (Adielsson kör)nr 10 Fighter eller nr 5 NoDoubt med Emelia Leo. Den senare blir min vinnare från bakspår då Emilia har svårt i V75…vilket många kuskar har….…men gardera gäller.
Lopp 2
Svårt lopp igen där jag tror vinnaren kommer från första volten. Nu tar man av bakskorna på nr 2 Beawinner (Emelia leo igen) och kanske nyper hon spetsen från storfavoriten Örjan med Daniel Reden Tränat häst nr 1 Succession. Min vinnare är nr 7 med Uffe Elitkusk. Nr 7 Cigars Eagle One. Hon är nog tuffare än de andra. Det borde räcka gå kort i detta lopp där någon av mina tre vinner av den som får spets……vi funderar…..

Lopp 1
Kortlopp, voltstart och många bra hästar. Svårigheter för spår 4 och 5 som jag lämnar..då det brukar stressas över 1640 m kort. Kuskförstärkta (Adielsson kör)nr 10 Fighter och sedan tror jag nr 6 Fade to Black Ås om 68 åriga Tobbe prickar springen.
Lopp 2
Svårt lopp igen där jag tror vinnaren är nr 7 med Uffe Elitkusk. Nr 7 Cigars Eagle One. Hon är nog tuffare än de andra. Det borde räcka gå kort i detta lopp då jag tror pålitlige Uffe prickar starten till spets. Men annars….. Och tror inte ett skit på nr 1 favoriten. Men ta bort Örjan med Redentränat häst nr 1 Succession. Då fegar jag ut.
Lopp 3
Örjan stor favorit igen med 4 Whos Who och jag tror att han får vandra utanför nr 2 Milligans School som biter ifrån bra i spets med välkörande Uffe Eriksson. Sedan vinner Goop längst ut med spurtande nr 5 Born Unicorn….Chansar bort nr 9 Spickelback Face.
Lopp 4
Dagens största favorit LG Vidde spelad till 74 %. Den måste fällas om vi skall få någon utdelningen. Så jag hoppas på en galopp och lillskräll. Min vinnare Nr 6 Rönningsgutten. Norrlands Scott med Goop till 5 % spelprocent skulle sitta fint. I förra loppet tog jag bort min fjärdehäst Spickeback Face för att kunna sätta in en 2 % i detta lopp. Månsaga.
Lopp 5
MIn teori som expert är att det måste bli en toköppning med hästar som nr 6 Special Topmodel och 4 Brasco Brodde. Lägsta klassen brukar skrälla. Om de är möra så vinner min nr 9 Nils Zonett.
Lopp 6
Alla med chans i detta sportsligt fina lopp men jag tror att nr 4 Epimetheus har utvecklats under vinter så han vinner. Sveriges bästa tränare är Nurmos och Reden. Så det känns tryggt att luta sig tillbaka på Örjan och Redentränat. Men vi trycker in en 3 % are som körs av elitkusken Erik nr 10 Cash Cowboy
Lopp 7
Nr 6 Unico Broline spetsar då nr 5 The Bold Eagle borde släppa….borde..borde…visserligen är The Bold Eagle bäst i spets men visar Uffe fram pisken och kör bestämt så blir det nog spets och slut. SPIK.

Screenshot 2022-04-17 15.11.56.webp

Screenshot 2022-04-17 15.05.50.webp

Ahh!
Va f---n, något fel med upplägget av hästarna?
Bara fem varje gång, var är de där två sista som ska vara med, för att få sju stycken på kupongen, men aldrig är där??

Sen att resten och fem rätt går till joker är ju inget roligt och skulle det blivit någon utdelning, så borde fem rätt gett x 30 enl. ATGs uträkning.

Får den där"tusan också"så nära känslan, när vi inte träffar rätt och Romme hade varit perfekt att bita fast och nita på plats med drygt 100 loppor i vårt andelsspel.

Jaja! Väntan fortsätter....

Själv så blev det en femma också på min Harryboy, men ingen återbäring till de redan fattiga. ;)

Screenshot_20220417-200916.png

Senast ändrad:
Gomorron från Chiangmai.
5 rätt och jackpott. Ingen utdelning då det var många favoriter efter loppen 1 och 2 där skrällarna fanns. Jag hade rankat vinnaren som nr 9 i lopp 1 och som nr 14 i lopp 2 så jag var helt borta inledningsvis i mina analyser. Visserligen var loppen garderingslopp....men ändå...sedan att spikarna satt och att mina analyser i övriga lopp var bra gav oss ingen återbäring. Å så jäkla trist å spricka i början. Men bra sport fick vi se. Vi får en ny chans nästa vecka.

Den 28 och den 29 /elitloppshelgen tänkte jag vi skulle spela lördag och söndag då omsättningen brukar vara hög. Jo-Be kan inte du ta lördagen den 28 maj?

SpelläggareTotalt 2022Spel kr7a6 or5 orUtdelningMin insatsUtdel p andelSALDO
jp2022-04-10 lör Jägersro1850144501−49
jp2022-04-17 Sön Romme1850jackpott−99
jp2022-04-23 lör Halmstad
saxon2022-04-30 Lör Örebro
saxon2022-05-07 Lör Åby
jp2022-05-14 Lör Umåker
jp2022-05-21 Lör Gävle
2022-05-28 Lör Solvalla
2022-05-29 Sön Solvalla
2022-06-04 Lör Mantorp
jp2022-06-11 Lör Östersund
jp2022-06-18 Lör Boden
2022-06-26 Sön Kalmar
Summering april-juni37001441001−99

50 miljoner i Jackpott. Jag har en känsla av 10 miljoner. Men. Beställ ingen BMW förrän sista V75 loppet är kört. Erik kör Sweetman i lopp 1 över 1640 m. Men. Hur är formen på Sweetman? NU börjar jag studera lopparkiv mm i jakten på miljonerna...Häng med!

50 miljoner i Jackpott. Jag har en känsla av 10 miljoner. Men. Beställ ingen BMW förrän sista V75 loppet är kört. Erik kör Sweetman i lopp 1 över 1640 m. Men. Hur är formen på Sweetman? NU börjar jag studera lopparkiv mm i jakten på miljonerna...Häng med!

Försent, nu är bilen beställd så bara att pricka rätt!

Gomorron från Chiangmai.
5 rätt och jackpott. Ingen utdelning då det var många favoriter efter loppen 1 och 2 där skrällarna fanns. Jag hade rankat vinnaren som nr 9 i lopp 1 och som nr 14 i lopp 2 så jag var helt borta inledningsvis i mina analyser. Visserligen var loppen garderingslopp....men ändå...sedan att spikarna satt och att mina analyser i övriga lopp var bra gav oss ingen återbäring. Å så jäkla trist å spricka i början. Men bra sport fick vi se. Vi får en ny chans nästa vecka.

Den 28 och den 29 /elitloppshelgen tänkte jag vi skulle spela lördag och söndag då omsättningen brukar vara hög. Jo-Be kan inte du ta lördagen den 28 maj?

jp2022-04-17 Sön Romme1850jackpott−99
jp2022-04-23 lör Halmstad
saxon2022-05-07 Lör Åby
jp2022-05-14 Lör Umåker
jp2022-05-21 Lör Gävle
2022-05-28 Lör Solvalla
2022-05-29 Sön Solvalla
2022-06-04 Lör Mantorp
jp2022-06-18 Lör Boden
2022-06-26 Sön Kalmar
Summering april-juni37001441001−99

Tack, för erbjudandet. @jp
Men jag måste tacka, nej!

Och det är p.g.a. jag helt okunnig när det kommer till hästar(känner till grund anatomin på djuret) och vilket eller vad som gäller ang. chauffören bakom djuret.
Därför har alltid de där hjärnslöa Harryboy alternativen attraherat i inköp och därför hör jag till de där typerna som fyller på kassan för er andra spelare.

@Jo-Be

Och det är p.g.a. jag helt okunnig när det kommer till hästar(känner till grund anatomin på djuret) och vilket eller vad som gäller ang. chauffören bakom djuret.
Därför har alltid de där hjärnslöa Harryboy alternativen attraherat i inköp och därför hör jag till de där typerna som fyller på kassan för er andra spelare.

@Jo-Be
OK. Men Harry har slagit experterna många gånger. Men vi respekterar din vilja. Själv tycker jag det är kul att analysera men det tar på psyket när pållarna inte gör som jag tror.

@Jo-Be
Samma här. Jag hade antagligen spikat 156-oddsaren senaste omgång men missat andra lopp.

• Like
Reactions: jp
V75. Lördag. Veckans kuligaste dag. Och Luleå Hockey mot Kålle o Ada hockey. Dubbla skärmar gäller 14.30 --- Och jackpott miljoner extra!! Nu kör vi!!

Lopp 1
Kortlopp, toppkusk och nr 3 Sweetman. Och bra spår. Borde vara en dunderspik. Men hästen har sett less och trött ut och spelad till 50 %...möjligen nr 4 Andrew Ward kan plocka ned storfavoriten på styrka men han är mer stayer - . Sedan maxar de utrustningen på nr 5 Randemar. Det finns det 4 hästar till med bakspår men kortlopp… så…näää chansar bort de då det blir svårt att ta metrar då banan också skall bli snabb - dagens lås. 2 hästar.
Lopp 2
Svårt lopp i lägsta klassen - jag har 10 på rankingen och vem vinner. Efter att lagt ned 2 timmar i lopparkiv - läst av kuskarnas chans värderingar och som ni vet, så betyder kuskar mer för mig….så fastnar jag för nr 5 Kagan som vinnare. han var bra som treåring och Robert Bergs hästar har gått bättre sista månaden efter en liten svacka. Gardering gäller.

Lopp 3
Dags för årets första Elitlopps klara häst. 6 Extreme - Björn Goop spelad till 70 %. Däremot har nr 6 Night Brodde toppform. Men Goop lär ta dödens och då törs ingen göra något och 800 kvar ökar han tempot rejält utanför Nighten…., sista 20 metrarna gungar han förbi duktiga tränaren Conrad Lugauer som inte kan gunga fram (kräver teknik som bara elitkuskarna besitter) sin häst jämfört Mr Goop.Hur jag vrider o vänder är det klasskillnad på ekipage nr 6 och övriga. SPIK

Lopp 4
Lärlingslopp och stolopp är lika med svåranalyserat. Spets och vinnarhål och andrapar utvändigt. Vem hamnar där för den hästen vinner i ett jämt lopp. 8 Hattusa är min vinnare.De kör utanskor och med bike. Gardera gäller och borde räcka med
Lopp 5
Favoriten nr 2 Velten Red Red gillar jag över kort distans…..Goop kör nr 1 Twigs Honor. Om inte nr 3 dyker upp på linjen…..åså har vi en Kolgjini från spår 6 och han eldar väl på…..
Lopp 6
Jaha - förra veckan skrällde RK Queen och även nu känns loppet toköppet. Nr 10 Bahama Passion kanske kan skrälla. Hon var finalist ifjol i Breeders Crown. Garderar rejält!!
Lopp 7
Nr 2 Titan Yoda får nog vinna den tunga vägen då jag tror att Erik vägrar släppa spets. Men Titanen är en starkare häst och med Örjan som kan bedöma tempot känns denna spik säker. Titan Yoda SPIK från dödens.

Screenshot 2022-04-23 16.02.30.png

Trav kan vara mindre roligt ibland......då får man trösta sig med en rökig whisky..... det känns skönt att få ta "time out" och lämna över till Saxon som spelläggare kommande 2 omgångar. Lycka till!!
jp2022-04-17 Sön Romme1850jackpott50−99
jp2022-04-23 lör Halmstad200050−149
saxon2022-05-07 Lör Åby
jp2022-05-14 Lör Umåker
jp2022-05-21 Lör Gävle
2022-05-28 Lör Solvalla
2022-05-29 Sön Solvalla
2022-06-04 Lör Mantorp
jp2022-06-18 Lör Boden
2022-06-26 Sön Kalmar
Summering april-juni57001441501149

Ja trodde på skitlåg utdelning. Och vad hände! Årets högsta utdelning istället. Du fixa revanschen för oss.

Ibland är inte ens Harryboy att lita på fick nästan samma travare som på vårt andelsspel.

Screenshot_20220424-124850.webp

Men hade travarna följt i någon väg som stod nedskrivet på pappret, då skulle livet blivit lite mer roligt och bekymmersfritt, ;) :D ;)

V75 i år har bara varit stolpe ut.....det är som med när Apan slår fondexperterna i placeringarna....Harry Boy har nog...varit liknande.......suck...

Tillbaka
Topp