Ja då kör vi. Här är mina tankar också som man brukar få lida för. 26 miljoner efter skatt......extra!
Lopp 1.
Aj, aj - supersvårt lopp om nu inte skrällen nr 3, som jag tror på Fauntainley Roy vinner. En 2 %. Jag garderar och öser iväg kryssen redan nu…jag anser att 9 hästar är jämna och kan vinna beroende på löpförhållandet. övriga känner jag mig trygg i att kunna utelämna.
Lopp 2
Startbil och nr 5 Palmyra drog vinstlotten i spåret. Enligt mina teorier blir hon släppt till spets och sedan vinner hon. Motbud är nr 9 Real Scoths kortlopp och bakspår så lämnar jag den - tveksamform också vilket inte Jocke Lövgren har. SPIK.
Lopp 3
Med tanke nr 1 Iclands Falls senaste prestationer kan man tycka att hon ska vinna detta lopp rätt enkelt och det kanske hon gör, men det känns nästan lite för upplagt med ledningen och jag är inte helt säker på att det är hennes bästa position. Iceland Falls har bara vunnit fyra gånger på elva försök i spets och det är ganska lite för en så pass bra häst. Vi garderar. De sex senaste gångerna sexåringen har gått i spets har det bara blivit en seger också enlig lopparkivet.
Lopp 4
Ett vidöppet stolopp och precis som i V75-1 så är favoriten knappt streckad på 20 procent. 1 Whispering Hills tyckte jag var rätt bra när hon vann från spets på Solvalla i november, nr 7 Breidbyl Kahlua med jägersros kusk Conrad tror jag kan vinna. Varför? Nu blir det barfota runt om och kommer femåringen iväg vettigt från spår två så tror jag att hon tål ett ganska offensivt upplägg sedan mot detta motstånd.11 North Dakota är ännu mindre spelad och kan bli en obehaglig överraskning för många spelare. Nu med Elitkusk erik Adielsson och springspår. Pang! Skräll.
Lopp 5
1 A Good Point är snabb nog att spetsa från innerspåret och tränaren låter också rätt sugen på att se sin häst i ledningen. Lär testas rejält av snabba duon
2 Copaca Banana och 4 Vichy Grif men det är knappast några man vill släppa till.
5 Adde S.H. är snabb och laddas och kan få överta täten om man ändå väljer att släppa med A Good Point. Min ide när dessa över full distans kört ihjäl sig så vinner nr 12 Champ Lane med Uffe på speed sista 200 m. SPIK.
Lopp 6
Rimligt att 4 Racing Mange är favorit när han har stor chans att nå ledningen, men frågan är hur formen är på nioåringen efter hans skadeuppehåll och en sämre insats senast? Han vann visserligen sina två första starter efter uppehållet, men slog då Pokemon Ås och Vichy Grif vilket inte är så mycket att skryta med. Nää min vinnare är Rackham som om han får bra resa kan städa av övriga.
Lopp 7
Dagens största favorit.I det avslutande loppet blir 11 Charliebrown Effe megafavorit och går man på honom som spik gäller det att ha säkrat högt värde i de tidigare loppen för med honom blir renset obefintligt. Vi garderar och hoppas att min vinnare får en smygresa och vinner med en lucka sista 10 metrarna.…typ.